Wielrennen

Posted In: Overige sporten
    • Regelmatige invaller
    ulligan on: 13 december 2017 om 09:32 #4177

UCI: verdachte waarden in urine Froome
    VANDAAG, 08:15WIELRENNEN
    De internationale wielerunie UCI meldt dat er verdachte waarden zijn gevonden bij Chris Froome bij een dopingtest tijdens de Ronde van Spanje. De Brit had een te hoge waarde van salbutamol - een middel tegen astma - in zijn urine. Hij ontkent misbruik, maar een schorsing ligt op de loer voor de renner van Team Sky.
    Froome won dit jaar voor de vierde keer de Tour de France en pakte zijn eerste eindzege in de Vuelta a España. Hij leverde op 7 september, na de achttiende etappe van de Vuelta, de positieve plas in.
    "Het is algemeen bekend dat ik astma heb en ik weet precies wat de regels zijn", zegt Froome in een verklaring op de website van zijn ploeg. "Mijn astma werd erger tijdens de Vuelta en daarom volgde ik het advies van de ploegarts op om mijn dosis te verdubbelen."
    "Ik neem mijn leiderschapsrol in de sport erg serieus. Het is heel goed dat de UCI de testresultaten onderzoekt en samen met de ploeg zal ik alle informatie aanleveren die nodig is."
    De regels van het wereldantidopingbureau WADA staan het gebruik van Salbutamol toe; Froome had echter twee keer de toegestane waarde in zijn urine.
    Geschorst
    Alessandro Petacchi werd een jaar geschorst na een positieve test op hetzelfde middel tijdens de Giro van 2007. Ook moest de Italiaan zijn vijf etappezeges inleveren. Diego Ulissi kreeg in 2014 negen maanden schorsing voor het gebruik van salbutamol.

Bron: aliendwurf, via https://nos.nl/artikel/2207319-uci-verdachte-waarden-in-urine-froome.html

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  ulligan.
    • Internationale topspeler
    aliendwurf on: 13 december 2017 om 15:09 #4196

Wat heb ik hiermee te maken?

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 13 december 2017 om 15:13 #4197

Sky is het nieuwe US Postal.

• Talent
    ice on: 13 december 2017 om 22:23 #4213

Tour de doping

aliendwurf on: 13 december 2017 om 22:42 #4219

Het ging om de Vuelta sukkel.

• Jeugdspeler
    e-c on: 13 december 2017 om 22:52 #4225

Net iemand op tv gehoort die dit medicijn kon, en wat Froome heeft gebruikt aan hoeveelheid schijn t gigantisch te zijn. Die grote hoeveelheid kan je onmogelijk me tleen pufje innemen. Schijnbaar wilde Froome 4 keer zoveel zuurstof als zijn tegenstanders. Gelijk voor een jaar schorsen en zijn Vuelta en Tour afnemen. Want net als bij Armstrong dan ook gelijk alles afnemem. Het is al jaren een publiek geheim dat de Sky ploeg een dopingsmachine is.

aliendwurf on: 14 december 2017 om 00:09 #4245

Ik vind t prachtig hoor dat je iemand op tv hebt gehoord en bovendien maakt t mij geen fuck uit wie waarvoor geschorst wordt maar ik luister liever naar experts.
    Salbutamol, wat is het en wat heeft Froome eraan? – http://nos.nl/l/2207355
    Blijkt dus gewoon dat niet eens 100% vast staat dat t uberhaubt prestatieverhogend is.

• Jeugdspeler
    noud on: 14 december 2017 om 13:44 #4306

Dat het mogelijk niet prestatie bevorderend zou zijn is vette onzin. Het helpt mogelijk niet bij het opbouwen van spieren op lange termijn, maar dat het je zuurstofopname verbeterd is zeker. Ik gebruik zelf Ventolin (Salbutamol is een alternatief) en als ik snotverkouden ben terwijl ik moet gaan voetballen heb ik met twee pufjes de hele wedstrijd ruim voldoende lucht. Één pufje bevat 200 microgram Salbutamol, bij Froome is er een waarde gevonden van 2000(!) microgram in zijn plas.
    Eerder zijn Petacchi en Ulissi geschorst voor 12 & 9 maanden in vergelijkbare zaken. Dus er is zeker niet niets aan de hand.

aliendwurf on: 14 december 2017 om 13:51 #4307

Ik heb zelf ook jaren ventolin gebruikt maar bij mij deed t niet zo veel…eigenlijk helemaal niks en ben er daarom op den duur ook mee gestopt.
    Maar ik ben verder ook geen kenner op dat gebied.
    En als ik dan lees wat die 2 experts in dat NOS artikel zeggen dan neem ik aan dat die er wel verstand van hebben.
    Verder lijkt het mij sowieso dat als je astmatisch bent je al een achterstand hebt dus ik zie t voordeel niet zo.
    Als je dan toch pakt pak dan iets waar je significant sterker van wordt lijkt mij.
    Ik vind het dus ook maar vreemd dat dit middel, zeker na het verhaal van beide experts, uberhaubt op de lijst staat.

• Jeugdspeler
    noud on: 14 december 2017 om 14:15 #4309

Het is een moeilijke discussie omdat er niet enorm veel onderzoek naar gedaan is, maar dit onderzoek (Helaas gebaseerd op maar 8 zeer actieve amateursporters) had als conclusie dat de vermoeidheidsgrens met 23% opgehoogd werd. Het schijnt een behoorlijk effect te hebben op de vrije vetzuren, en belangrijker nog, de glucose opname:
    https://pdfs.semanticscholar.org/5e47/24883a45a0d1ef1ef2bf46a99b759e2507d2.pdf
    Dat effect is toch behoorlijk in mijn ogen.
    Het aantal sporters met astma is overigens ook echt bizar hoog. ;)

aliendwurf on: 14 december 2017 om 15:52 #4320

Maar dat is dan toch onderzoek van niks en dan zou het zolang het niet fatsoenlijk onderzocht is toch niet op de lijst moeten kunnen staan?
    Ik vind t echt de omgedraaide wereld.

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 25 mei 2018 om 17:47 #7216

Froome had vandaag behoorlijk last van z’n astma zo te zien. Ik vermoed dat Dumoulin deze Giro over een paar jaar heeft gewonnen.

• Veelbelovend talent
    l-pincoffs on: 27 mei 2018 om 11:47 #7220

Ja, zit je drie weken te kijken en gaat Froome er vervolgens met de prijs vandoor. Heel frustrerend. Zeker voor Dumoulin.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 3 juli 2018 om 11:42 #7541

Bijna de TOUR! :bier

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 3 juli 2018 om 14:47 #7549

sportpools.net ingevuld?

aliendwurf on: 3 juli 2018 om 16:58 #7561

Nee wel deze:
    https://www.tourploeg.nl/deelnemers?groepid=31120

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 23 juli 2018 om 13:29 #8183

Orcristian staat bovenaan, die gaat wel winnen denk ik.
    Maar de hamvraag is: wie wint de Tour?
    Dumouin, Froome of Thomas?

aliendwurf on: 23 juli 2018 om 13:43 #8188

Orcie wint helemaal niks.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 23 juli 2018 om 13:49 #8190

Ik ga er vanuit dat ik gewoon win.

aliendwurf on: 23 juli 2018 om 13:57 #8191

Dat gevoel heb ik nou ook. :schrik

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.