Nieuwe TD?

Posted In: Directie en staf
    • Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 27 maart 2019 om 13:26 #11369

Max Huiberts lijkt mij nu de beste optie als vervanger van Martin. Huiberts heeft het meer dan uitstekend gedaan bij AZ met relatief beperkte middelen en hij heeft bij AZ een innovatief topsportklimaat gecreëerd. Natuurlijk ook wat missers gehad, maar de balans is over het algemeen zeer positief denk ik. Dit interview geeft een goed beeld van zijn visie.
    Ik zie ook wel iets in een constructie waarbij een TD aangevuld met iconen die daadwerkelijk verstand van voetbal hebben -zoals WVH, Jansen, Boskamp, Gullit, Tomasson, en van Persie- spelers beoordelen die worden aangedragen door de scouting en de jeugdopleiding, en dan de financiële onderhandelingen laten doen door bijvoorbeeld de TD en/of een van Benthem. Ja het lijkt enigszins op wat ze bij Ajax hebben gedaan met dat technische hart, en dat verliep niet heel succesvol, maar ik zie het meer als een soort panel van deskundigen die met kritische blik beoordelen of jeugdspelers een contract zouden moeten krijgen en welke spelers gekocht moeten worden. Uiteraard past hier ook een nieuwe betere scouting bij. Hoewel ik bijvoorbeeld Max Huiberts hoger inschat dan Martin van Geel is gebleken hoe gevaarlijk het kan zijn voor een club als je alle macht over het technisch beleid bij één persoon neerlegt zonder een kundige RvC en directie om missers te corrigeren. Daarom is het beter om hier zoveel mogelijk voetbalkennis bij te betrekken.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 27 maart 2019 om 14:25 #11370

nee, das niks

• Regelmatige invaller
    danall on: 28 maart 2019 om 02:36 #11371

Als Martin ons gaat verlaten, dan vind ik wel dat we een betere kandidaat dan hij
    moeten binnenhalen. De prijzen die behaald werden, het financiele plan met De Vrienden,
    de afwikkeling en terugbetaling van de leningen. Kortom, allemaal verdiensten die niet
    zomaar door anderen ingevuld kan worden. Ik ben zeer benieuwd wie het gaat worden.

• Vedette
    aliendwurf on: 28 maart 2019 om 14:23 #11374

Blij dat die staatsmongool weg is iig.
    Zou deJong ook graag vervangen zien worden door Eenhoorn, dan kunnen we tenminste echt gaan bouwen.

• Bankzitter
    frankyboy on: 2 april 2019 om 21:59 #11395

Werd niet enthousiast van de namen die voorbij zijn gekomen maar na me wat verdiept te hebben in Zuidam van Utrecht ontstaat bij mij wel een beeld van een capabel kereltje die van aanpakken weet en zowel op het gebied van scouting en jeugdopleiding iets teweeg kan brengen bij ons.

Richard Dombi on: 2 april 2019 om 22:35 #11396

Werd niet enthousiast van de namen die voorbij zijn gekomen maar na me wat verdiept te hebben in Zuidam van Utrecht ontstaat bij mij wel een beeld van een capabel kereltje die van aanpakken weet en zowel op het gebied van scouting en jeugdopleiding iets teweeg kan brengen bij ons.

Heb je misschien een link naar de informatie die je hebt gelezen? Ik zou bij Zuidam niet weten wat zijn visie is.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 3 april 2019 om 08:00 #11397

Volgens mij hebben de meeste geen idee wat nou een goede TD is.
    Iedereen geilt op Huiberts, maar bij AZ is het net iets makkelijker werken dan bij Excelsior.
    AZ hoeft niks en hebben alle rust. Excelsior is toch steeds weer vechten tegen degradatie.
    Niet dat ik pleit voor de Haan. Geen idee wat nu zijn visie is bij een topclub.
    Als het om de verhalen gaat, dan vind ik die peenvogel van Been, die De Condé ook een mooie CV hebben.

Richard Dombi on: 3 april 2019 om 12:29 #11401

Volgens mij hebben de meeste geen idee wat nou een goede TD is.
    Iedereen geilt op Huiberts, maar bij AZ is het net iets makkelijker werken dan bij Excelsior.
    AZ hoeft niks en hebben alle rust. Excelsior is toch steeds weer vechten tegen degradatie.
    Niet dat ik pleit voor de Haan. Geen idee wat nu zijn visie is bij een topclub.
    Als het om de verhalen gaat, dan vind ik die peenvogel van Been, die De Condé ook een mooie CV hebben.

De TD van het AZ van België, maar goed op zich wel een interessante optie. Zal het niet worden, Feyenoord kijkt alleen naar Nederlandse opties. Net zoals bij de trainers.

• Bankzitter
    frankyboy on: 3 april 2019 om 15:06 #11405

Jordy Zuidam 1
    Jordy Zuidam 2

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  frankyboy.
    • Basisspeler
    pipapaauwe on: 4 april 2019 om 08:19 #11407

Mooie verhalen. Ik ben redelijk overtuigd.
    Benieuwd of hij zin heeft om hier weer helemaal opnieuw te beginnen met zijn plannen.

Richard Dombi on: 24 april 2019 om 13:35 #11479

Men lijkt nog niet echt bepaald de urgentie in te zien van een nieuwe TD die tijdig wordt aangesteld.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 24 april 2019 om 14:57 #11480

Men lijkt nog niet echt bepaald de urgentie in te zien van een nieuwe TD die tijdig wordt aangesteld.

Ik denk dat er achter de schermen dingen gebeuren die voorrang hebben. Een Jan de Jong bijvoorbeeld..
    Die Zuidam schijnt geen interesse te hebben. Dat is dan toch weer jammer.

Richard Dombi on: 30 april 2019 om 14:00 #11494

Mathijsen ook niet volgens Rijnmond. Benieuwd welke vierde of vijfde keuze het gaat worden uiteindelijk.

• Bankzitter
    frankyboy on: 30 april 2019 om 14:38 #11495

Oftewel, de invloed van V Geel is zodanig dat hij zijn opvolger kan benoemen en dan geheel in zijn stijl uitkomt bij een vriendje.
    Dit kan bij geen enkele club, maar bij Feyenoord wel. RvC wakker worden !!

Richard Dombi on: 1 mei 2019 om 11:27 #11498

Jij hebt nog vertrouwen in de RvC?

Richard Dombi on: 3 mei 2019 om 12:45 #11499

FR12.nl:

Feyenoord is nog altijd op zoek naar een opvolger voor Martin van Geel. De technisch directeur stopt over een aantal maanden bij de Rotterdamse club. Zijn vervanger is nog niet bekend. Volgens RTV Rijnmond-journalist Sinclair Bischop staan Ferry de Haan (Excelsior) en Jordi Cruijff (Chongqing Dangdai Lifan) op het lijstje.
    ”We hebben De Haan gebeld, die zei dat hij absoluut nog niet benaderd is. Dat geloven we ook op zijn blauwe ogen,” vertelt de journalist in gesprek met RTV Rijnmond. ”Cruijff is een intrigerende gedachte. Als hij komt, wil hij waarschijnlijk wel een volle portemonnee hebben. En dan zullen er toezeggingen moeten zijn.”
    Joris Matthijsen heeft Feyenoord eerder telefonisch laten weten niet in te gaan op een aanbieding. ”Hij gaf aan dat hij op dit moment nog niet naar Feyenoord wilde komen. Misschien over een paar jaar, maar hij voelt zich er nog niet klaar voor.” Ook Jordy Zuidam komt niet naar De Kuip. ”Maar ik had begrepen dat hij wel op de lijst stond, maar nog niet benaderd was.”

Doe dan maar Cruijff.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 3 mei 2019 om 13:18 #11500

nou.. weet ik niet hoor. Als die gast een volle portemonnee wilt om te presteren, dan hoef ik hem niet. Beetje Leo 2.0

Richard Dombi on: 3 mei 2019 om 14:06 #11501

Iedere TD wil een volle portemonnee lijkt me. In elk geval heeft Cruijff een sterke visie die resultaten oplevert, die van de Haan zou ik niet weten.

• Bankzitter
    frankyboy on: 3 mei 2019 om 15:11 #11503

Het probleem is al weer dat de lijst met voor de hand liggende namen wordt afgevinkt terwijl je simpelweg eerst een visie moet uitstippelen en daarmee aan de slag en dan iemand zoekt die daar uitvoer aan kan geven. Het wordt bij ons weer veel te ingewikkeld gemaakt. AZ en PSV doen het ook met clubjongens zonder noemenswaardige ervaring voor die tijd en die zonder bla bla hun werk doen. Je hoeft niet als een Zonnekoning-en koningin op het ereterras plaats te nemen met de uitstraling dat je de grote redder van de club bent.
    We zijn al enorm geholpen met mensen die logische dingen gaan doen. Dus jeugd echt de kans geven, een paar fatsoenlijke scouts in dienst nemen en spelers verkopen wanneer de tijd daarvoor rijp is.

Richard Dombi on: 3 mei 2019 om 16:19 #11504

Het probleem is al weer dat de lijst met voor de hand liggende namen wordt afgevinkt terwijl je simpelweg eerst een visie moet uitstippelen en daarmee aan de slag en dan iemand zoekt die daar uitvoer aan kan geven. Het wordt bij ons weer veel te ingewikkeld gemaakt. AZ en PSV doen het ook met clubjongens zonder noemenswaardige ervaring voor die tijd en die zonder bla bla hun werk doen. Je hoeft niet als een Zonnekoning-en koningin op het ereterras plaats te nemen met de uitstraling dat je de grote redder van de club bent.
    We zijn al enorm geholpen met mensen die logische dingen gaan doen. Dus jeugd echt de kans geven, een paar fatsoenlijke scouts in dienst nemen en spelers verkopen wanneer de tijd daarvoor rijp is.

In een goed opgebouwde voetbalorganisatie van echte professionals, ja helemaal met je eens. Het probleem is echter dat wij niemand binnen de huidige organisatie hebben die de capaciteit heeft om een dergelijke visie te ontwikkelen en daar consequent aan vast te houden. Jij verwacht wellicht dat de RvC daar wat aan gaat doen, maar ik verwacht daar heel weinig van. Ik denk namelijk dat ook binnen die laag van de organisatie het aantal capabele bestuurders nihil is. In de Feyenoord organisatie wordt het gehele technische beleid bepaald door de technisch directeur. Zie alleen al de enorme invloed die Martin van Geel daardoor heeft kunnen uitoefenen op alle aspecten van het technisch beleid. De visie van Feyenoord was de visie van Martin van Geel. In een organisatie waar het gehele technische beleid gedicteerd wordt door de technisch directeur, is die functie en die persoon het allerbelangrijkst binnen de organisatie. De logische consequentie is dan dat je binnen je imperfecte organisatie iemand op die positie moet hebben met een heldere en goed onderbouwde visie, zodat de rest van de organisatie van Feyenoord daarop kan meeliften en ook vooruit geholpen kan worden. Jordi Cruijff heeft een sterke visie die over de hele wereld bekend is en bestaat uit aanvallend voetbal met behulp van spelers die idealiter binnen dat kader zijn opgeleid of gescout. Iets wat naadloos aansluit bij de door jou voorgestelde logische acties die een TD zou moeten ondernemen. Ik heb hem niet goed genoeg gevolgd om te beoordelen hoe hij het als TD heeft gedaan, maar een goede visie kan je hem in elk geval niet ontzeggen. Dat maakt hem wat mij betreft het meest geschikt van de kandidaten die genoemd zijn. Overigens ben ik het geheel met je eens dat dat lijstje kandidaten zeer beperkt is en dat het zeer waarschijnlijk is dat er elders betere kandidaten rondlopen die bij Feyenoord niet op de rader staan (of op de radar mogen staan).

• Talent
    linkspoot on: 4 mei 2019 om 13:22 #11507

Een trainer is belangrijker en die heeft Feyenoord. Hij moet aan de slag gaan met de spelers.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 mei 2019 om 15:22 #11512

Ja want wat heb je nou aan een TD? We hebben toch een fantastische selectie! :lol

• Ballenjongen
    robinho on: 7 mei 2019 om 08:59 #11519

Je kunt op dit moment beter goede scouts aanstellen dan een TD met een grote naam. Veel geld om uit te geven heeft Feyenoord op dit moment toch niet. PSV heeft ook JP de Jong doorgeschoven. Nu hebben wij denk intern niemand voorhanden. Wat mij betreft mag Ferry de Haan het doen. Iemand met een Feyenoord verleden. Ik heb op dit moment wel behoefte aan iemand die gewoon zijn werk doet en niet heel de tijd op tv is.

• Talent
    linkspoot on: 7 mei 2019 om 14:16 #11521

De selectie is een goede mix van ervaren spelers en jonge spelers. Een groep waar je mee voor de dag kunt komen, maar veel ligt aan de trainer, hoe hij er mee om gaat.

Richard Dombi on: 20 mei 2019 om 15:07 #11558

Ik zie ook wel iets in een constructie waarbij een TD aangevuld met iconen die daadwerkelijk verstand van voetbal hebben -zoals WVH, Jansen, Boskamp, Gullit, Tomasson, en van Persie- spelers beoordelen die worden aangedragen door de scouting en de jeugdopleiding, en dan de financiële onderhandelingen laten doen door bijvoorbeeld de TD en/of een van Benthem. Ja het lijkt enigszins op wat ze bij Ajax hebben gedaan met dat technische hart, en dat verliep niet heel succesvol, maar ik zie het meer als een soort panel van deskundigen die met kritische blik beoordelen of jeugdspelers een contract zouden moeten krijgen en welke spelers gekocht moeten worden. Uiteraard past hier ook een nieuwe betere scouting bij. Hoewel ik bijvoorbeeld Max Huiberts hoger inschat dan Martin van Geel is gebleken hoe gevaarlijk het kan zijn voor een club als je alle macht over het technisch beleid bij één persoon neerlegt zonder een kundige RvC en directie om missers te corrigeren. Daarom is het beter om hier zoveel mogelijk voetbalkennis bij te betrekken.

Die technische advies groep blijkt dus ook een optie. Bij Feyenoord waar nul expertise aanwezig is in de RvC en bij de andere directieleden, en als je al afgewezen bent door een paar kandidaten, is dit misschien ook wel een noodzakelijke optie. Je moet voorkomen dat je afhankelijk bent van de grillen van één man die het hele technische beleid dicteert. We hebben gezien hoe slecht dat kan werken. Er moet alleen wel iemand zijn die het gaat aansturen en de invulling van personen moet uiteraard ook kloppen. Als je het vol stopt met een kliekje van Kuyt gaat zo’n technische groep alsnog niet werken. Als je er allerlei ego’s in stopt ga je Ajax taferelen krijgen. Probleem is dat we momenteel mensen in de organisatie hebben die je dit niet kunt toevertrouwen. Dus ik vrees voor een suboptimale bezetting van deze groep, als die er komt.
    Maar evengoed zie ik Feyenoord straks aankomen met een Ferrie de Haan of een Henk van Stee.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.