Nederlands elftal

Posted In: Interland voetbal
    • International
    tylerdurden on: 9 september 2018 om 13:13 #9823

Ik heb opzich wel vertrouwen in Koeman. Maar je ziet het nu al weer gebeuren, ze spelen 4 leuke wedstrijden in amsterdam en iedereen moet gelijk in oranje. Oude tijden herleven met het omhoogschrijven van die spelers daar. Nu is Frenkie de Jong opeens de nieuwe verlosser, de Ligt moet er kost wat kost in. Die Mazraouie die 3 wedstrijden eredivisie in z’n benen heeft moest bij oranje gehaald worden (John Veldman all over again). Het is dat ie voor Marokko koos maar anders was ie gewoon geselecteerd.
    Terwijl je over st Juste niemand hoort, en ja ook hij komt nog tekort voor oranje maar hij heeft nog altijd meer laten zien dan die Mazraouie. Een Stefan de Vrij die week in week uit uitblinkt in de serie A, waar verdedigen tot kunst is verheven, wordt maar weer op de bank neergegooid en krijgt zowel in oranje als de media niet de lof, die hij wel had gekregen had hij uit in amsterdam gespeeld. Hij gaat in oranje nooit onomstreden worden, ondanks dat hij op het WK 2014 uitgeroepen was tot beste verdediger, en hij dus in italie tot de top3 verdedigers daar wordt gerekend.
    Je wordt er al weer kotsmisselijk van. Kijk ook maar weer op de site van VI de afgelopen weken, het ene hosanna verhaal over 020 na het andere. Elke dag een item over Ziyech (en das niet overdreven!) en nu gaan ze de Jong dus promoten. Je kan er vergif op innemen dat men Huntelaar weer oranje in wil en die ook nog geselecteerd gaat worden.
    Van mij mag oranje dus weer mooi kapotgaan. En snel ook.

• Vedette
    aliendwurf on: 9 september 2018 om 13:28 #9824

deJong en deLigt zijn wel echt goed hoor, die zouden bij mij ook spelen.
    Ik zou met Janmaat, deVrij, deLigt, vanDijk en Tonny achterin spelen
    Wijnaldum, deJong en Pröpper op het middenveld en met Memphis en Promes voorin.

• International
    tylerdurden on: 9 september 2018 om 14:53 #9825

Gaat er ook niet om of ze niet goed zijn of dat er perse meer Feyenoorders in moeten. Want behalve Vilhena als linksback zie ik nu geen enkele Feyenoorder die in de basis hoort. Berghuis kan mee als banzitter wil je met vleugels spelen en misschien dat later als ze zich ontwikkelen ook Haps en st Juste in aanmerking kunnen komen.
    De Jong basis snap ik ook nog wel, zeker gezien het gebrek aan kwaliteit wat we nu hebben op het middenveld. Een strootman faalt ook al jaren in oranje. Maar heel de hype die eromheen gecreerd wordt stoort mij weer mateloos. Ik zou bv ook met 3 cv’s spelen (de Ligt, de Vrij, van Dijk) en de vleugels kan je dan invullen met bv Tete/Janmaat of Vilhena/Blind, dat is om het even. Maar als je met 2cv speelt waarom dan de Ligt al weer onbetwist als basisspeler zien? Terwijl je met van Dijk en de Vrij een van de beste cv’s van de premier league en serie A hebt.
    Vooral een De Vrij krijgt veel te weinig credits wat mij betreft en moet samen met van Dijk de onbetwiste keuze zijn achterin. En de Ligt mag daar dan prima naast hoor. En dan zie Mazraouie die weer kost wat kost oranje in moest, waarom? Wat heeft die jongen laten zien dan?

• Vedette
    aliendwurf on: 9 september 2018 om 17:31 #9826

Die Marokkaan ging enkel om de toekomst volgens mij.
    En Tete of Blind mogen van mij ook best aan de zijkanten met 3 centrale verdedigers in het midden.
    De discussie is wat mij betreft ook helemaal niet wie beter is, deLigt of deVrij.
    Feit is dat de achterhoede veruit onze beste linie is en de aanval de zwakste….nou dan moet je dus je elftal daarop aanpassen, zeker als het verschil in niveau zo enorm is….5-3-2 dus.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 10 september 2018 om 08:08 #9827

deJong en deLigt zijn zeker goed genoeg voor de basis. Blind en Tete snap ik niks van. Zeker Blind faalt echt zo vaak. Constant fouten. Tete heeft voorlopig ook geen toekomst. Die speelt niet eens bij zijn club.
    Promes vind ik ook niet goed genoeg. Zet daar iemand met meer toekomst. Bergwijn moet de kans krijgen.
    Wat ik ook vreemd vind is dat Koeman in de oefenduels 532 speelt en nu opeens overschakelt op een 433/442 met Promes Babel en Depay voorin.
    Leuk die 2-1 en dat het dan beter lijkt dan een jaar geleden, maar toen speelde Frankrijk veel aanvallender. Ik kreeg het gevoel dat als Frankrijk aanzette, dat ze er dan zo doorheen kwamen.
    Koeman moet nu gewoon 1 systeem erin slijpen en het lijkt mij dat een 532 op het moment het beste bij Nederland past.

• Talent
    petervanvossen on: 10 september 2018 om 08:48 #9828

Op zich was het niet verkeerd, maar het probleem ligt achterin. En dat komt met name door Blind die totaal niet kan verdedigen. Gisteren zei WvH dat nog bij de tafel van Kees, zat de rest m met open mond aan te gapen alsof ze water zagen branden. Maar dat kutje is gewoon geen verdediger. En op het middenveld is de Jong beter, dus mag ie lekker het bankje warmhouden.
    Ik vind het onbegrijpelijk dat de Vrij gewoon bankzitter is. Je zou Van Dijk en de Vrij echt blind moeten opstellen. Bij een 3-mans verdediging kan de Ligt erbij. Op rechts Janmaat en links Vilhena of Kongolo.
    Op het middenveld ontbreekt een kwalitatief goede nummer 10. Propper is te vaak onzichtbaar. Promes vind ik teveel een buitenspeler.
    Elia zou je ook moeten selecteren ipv die roze badmuts. 100x meer dreiging.
    Qua tactiek bevalt Koeman me goed. Qua personele keuzes lijkt hij besmet met het 020-virus. Van Gaal was de laatste bondscoach die daar immuun voor was, en zie daar het resultaat op een WK met een kwalitatief matige selectie.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 10 september 2018 om 10:23 #9829

Linksback gewoon van Aanholt of Kongolo. Ook geen Vilhena of Ake.
    Misschien Haps in de toekomst.
    En rechtsback Janmaat Juste Dumfries of Karsdorp. Veel meer toekomst van Tete of straks die Veltman.
    Elia moet je ook niet meer willen.

• Vedette
    aliendwurf on: 10 september 2018 om 12:05 #9830

Kongolo was ik helemaal vergeten die hoort daar idd te staan.

• International
    tylerdurden on: 10 september 2018 om 19:27 #9834

Ik snap ook niet dat we “opeens” weer 4-3-3 moeten spelen. Je sterkst bezette linie is de defensie met van dijk, de vrij en de ligt. Dat is gewoon wereldtop. Zet daar een aanvallende back bij zoals bv een Janmaat of Karsdorp op links en je beperkt enorm het aantal tegengoals.
    Blind kan idd niet, verdedigend te zwak en op het middenveld gewoon de Jong neerzetten. En het leek gisteren allemaal leuk en iedereen doet hosanna. Maar als de Fransen aanzetten liepen ze er zo overheen. Die vonden het wel best na de 1-0. Als het 3-0 had gestaan in de 1e helft had niemand raar opgekeken. Maar dat is ook het spelletje wat die Fransen op het WK speelden, na een voorsprong je terug laten zaken en de tegenstander het spel laten maken. Dat de media dan nu opeens doen alsof dat de verdienste van oranje was..tja
    Wat mij betreft moet je zo spelen
    ——————————Cillesen
    ————-de Ligt—-Van Dijk——De Vrij
    Janmaat/Karsdorp————Konglo/Aanholt
    ————De Jong—-Wijnaldum—-Propper
    ——————-aanvallend allemaal kut

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  tylerdurden.
    • Bankzitter
    Jeffrey on: 14 oktober 2018 om 00:34 #10215

Weet niet hoeveel waarde ik moet hechten aan zo’n potje, maar desniettemin een knappe prestatie. Vrij overtuigende 3-0 zege, hopelijk kan onze vriend Koeman deze lijn doortrekken de komende jaren.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 20 november 2018 om 08:45 #10673

wat een tering geluk. :lach
    Wel triest wat de bijdrage is van Feyenoord aan dit oranje.
    Jong oranje net zo.
    Dat heeft Martin toch goed voor elkaar gekregen binnen 4 jaar.

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.