Martin van Geel (Technisch Directeur)

Posted In: Directie en staf
    • Basisspeler
    Jack on: 9 november 2017 om 19:27 #2881

Discussieer hier over Martin van Geel.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 13 november 2017 om 08:35 #3039

Krabbendam verwacht geen vertrek Van Geel naar KNVB
    Martin van Geel wordt genoemd als de mogelijke nieuwe technisch directeur van de KNVB. De 56-jarige Van Geel zou daarmee Eric Gudde volgen richting de voetbalbond. Martijn Krabbendam, Feyenoord-watcher van Voetbal International, denkt niet dat de overgang daadwerkelijk gaat plaatsvinden.
    “Dat denk ik niet, maar het ligt er natuurlijk aan wat de KNVB nodig heeft”, stelt de journalist tegenover RTV Rijnmond. “Een technisch directeur bij een voetbalclub is natuurlijk iets anders dan bij een voetbalbond. Van Geel doet bij Feyenoord niets anders dan het verkopen en kopen van spelers, contracten openbreken en verlengen en datzelfde bij de jeugdspelers. Dat is zijn primaire taak.”
    “Als je mensen bij de jeugdopleiding van Feyenoord spreekt, dan is hij niet de td die alle jeugdwedstrijden afloopt om te kijken wat voor talent er rondloopt op Varkenoord. Daarbij is hij ook de man die in zijn eerste jaren alles op de jeugdopleiding gooide, noodgedwongen omdat er geen geld was. Nu er wel geld is, zie je dat hij het liefst spelers koopt.”
    “Hij is niet de directeur die het moet hebben van een heel heldere voetbalvisie, maar een pragmaticus die gewoon koopt en verkoopt en op die manier Feyenoord heeft geholpen. Hij is medeverantwoordelijk dat Feyenoord uit de financiële ellende is gekomen en dat de club kampioen is geworden. Je moet echter ook kijken naar de lange termijn. Dan zie ik vanaf Varkenoord geen spelers meer doorkomen tegenwoordig. Misschien is het dus naar de andere kant wat doorgeslagen.”
    “De KNVB heeft nu juist behoefte aan een technisch directeur die een heldere voetbalvisie heeft en die kan uitrollen binnen de trainersopleiding, die trainers kan aanstellen bij nationale jeugdteams en met jeugdopleidingen om te tafel moet gaan om te kijken hoe er beter getraind kan worden. Dat is een totaal ander type dan Martin van Geel is”, besluit hij.

Laten we hopen dat Krabbepik gelijk heeft, ik zou niet weten wie het van Martin moet gaan overnemen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  ulligan.
    • Basisspeler
    Jack on: 6 december 2017 om 12:19 #3800

Ik zou het eerlijk gezegd niet heel erg vinden als Van Geel een deurtje verder gaat kijken, al twijfel ik of de club in staat is om een goede vervanger aan te trekken.
    Dit is een héél interessant artikel: https://decorrespondent.nl/7642/deze-technisch-directeur-belichaamt-de-ware-voetbalrevolutie/674850996930-9e8cc8d0?pk_campaign=sharer&pk_kwd=link

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 7 december 2017 om 15:45 #3940

Hij heeft leuk ingekocht, nu moet hij spelers gaan halen die het niveau direct omhoog trekken. Dan kan je gericht toewerken naar een kampioensploeg.
    Spelers van het kaliber Jorgensen dus, zoals PSV die met Lozano heeft ingekocht. Wat we nodig hebben is een fatsoenlijke back-up voor Nico/of een tweede aanvaller (een Pelle/van Persie/Guidetti, zoiets),een creatieve middenvelder met scorend vermogen (daar loopt er in Nederland maar eentje van rond, dus die zal Martin in het buitenland moeten zoeken) en een explosieve buitenspeler met diepte in zijn spel die het verschil kan maken (type Elia). Verkoop de spelers die te licht zijn gebleken: Toornstra, Kramer, Bilal, Vilhena en Nelom uiteraard. De opbrengst daarvan lijkt me genoeg voor tenminste één nieuwe speler. De andere twee spelers zal je inventief moeten scouten en met het niet begrote deel van het CL geld moeten kopen. Of een slimme truc. :lach

• Ballenjongen
    gavoorkwaliteit on: 15 december 2017 om 20:05 #4355

Tijd voor een andere td nu meteen.
    Pim had vorig jaar al gelijk wil je door groeien moet hij eruit.
    En ga is scouten in zuid Amerika barst van het talent daar. Al die subtop voetballers uit eredivisie hebben we nou wel is weer gezien.

• Vedette
    aliendwurf on: 16 december 2017 om 01:59 #4359

Er is gewoon prima ingekocht hoor…alleen Diks is echt heel slecht maar die is gehuurd.
    En waarom moeten wij in zuid Amerika scouten? In Scandinavie of in Frankrijk loopt ook zat.

• Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 16 december 2017 om 07:37 #4362

Voorlopig is het middenveld zwaar kut zonder enige vorm van creativiteit dat inmiddels iedere tegenstander ook weet

• International
    tylerdurden on: 16 december 2017 om 11:50 #4374

Er is gewoon prima ingekocht hoor…alleen Diks is echt heel slecht maar die is gehuurd.
    En waarom moeten wij in zuid Amerika scouten? In Scandinavie of in Frankrijk loopt ook zat.

Dat laatste ben ik met je eens, laten we nu niet doen alsof je alleen in zuid Amerika talent kan halen.
    En opzich is er prima ingekocht ja. Haps, st Juste, Amrabat zijn gewoon versterkingen, Larsson heeft ook potentie en Boetius was een gok maar is niet meer dan een prima back up. Diks enige tegenvaller maar is ook gehuurd als backup voor Nieuwkoop natuurlijk.
    Enige “fout”’is dat je, vooral op het middenveld, veel van dezelfde types hebt en geen creativiteit. Maar aan de andere kant, als Toornstra gewoon zo presteerd als afgelopen seizoen, en Vilhena en El Ahmadi ook weer ff normaal gaan doen dan was er veel minder aan de hand geweest.

• Ballenjongen
    frjj on: 16 december 2017 om 16:55 #4377

Van iedereen die we gehaald hebben is er niemand die ons niveau ook maar een beetje omhoog heeft gekregen tov vorig jaar. Er is voor 30 miljoen (!!!) ingekocht. Het grootste bedrag in onze club geschiedenis. En dan zeggen dat er prima is ingekocht. Koekoek…

• International
    tylerdurden on: 16 december 2017 om 17:09 #4378

Van iedereen die we gehaald hebben is er niemand die ons niveau ook maar een beetje omhoog heeft gekregen tov vorig jaar. Er is voor 30 miljoen (!!!) ingekocht. Het grootste bedrag in onze club geschiedenis. En dan zeggen dat er prima is ingekocht. Koekoek…

Haps is een prima aankoop, valt misschien niet op maar is ook lastig met elke week een nieuw centraal duo naast hem. St Juste komt er ook wel evenals Amrabat.

Verdediger on: 16 december 2017 om 22:52 #4379

Er is prima ingekocht. Bijna alle spelers, Berghuis, Haps en Boëtius uitgezonderd (vervangers van Kongolo en Elia) waren voor de bank gehaald, en zouden dit seizoen in eerste instantie als invaller fungeren. Nieuwkoop zou de interne oplossing zijn voor Karsdorp. Zo bleef de ploeg intact.
    Echter, de blessures van Nieuwkoop, Botteghin, vdHeijden en Jørgensen hebben daar verandering in gebracht, gezamenlijk met de dramavorm van Tonny en Toornstra, hebben er voor gezorgd dat we totaal niet ons spel kunnen spelen dit jaar, waardoor alle nieuwe spelers in plaats van ‘langzaam gebracht worden’ er gelijk moeten staan. Dat is loodzwaar, en op Diks na houdt iedereen zich redelijk staande. Maar al die jongens doen het nog lang niet perfect, en Gio heeft de aansluitende tactiek nog niet echt gevonden.
    Daarbij is, zelfs als het seizoen verloren is, niet zo dat de spelers verloren zijn. Amrabat, Larsson, St Juste en Haps hebben enorm belangrijke ervaring opgedaan en behouden we gewoon. Je merkt altijd met eredivisiespelers dat het wel eventjes duurt totdat ze er echt uitkomen. Als we Tapia en Jørgensen nog een jaartje houden, staat er een schitterende selectie klaar.

• Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 17 december 2017 om 09:47 #4380

Beste Verdediger: na een prima wk zullen Tapia en Nicolai elders gaan voetballen, let maar op.

• Basisspeler
    Jack on: 17 december 2017 om 13:21 #4407

En voor welke waarde is er vertrokken? Ik snap echt niet dat mensen dit niet in hun afweging meenemen. Die 30 miljoen waren strikt noodzakelijk, zo is dit seizoen wel te zien. Kun je lullen tot je een ons weegt, maar met Terence, Rick, Eljero en Dirk erbij had je kwaliteit dat er staat. Veel van de gasten van nu hebben een seizoen gewenning nodig. Komt echt wel goed.

• Vedette
    aliendwurf on: 17 december 2017 om 14:44 #4422

:lol
    30 miljoen en dan maar 5 spelers aan weten te trekken zonder dat daar een Messi bij zit, wat een kansloze prutser!

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 17 december 2017 om 22:41 #4441

Ben benieuwd naar aankomende transferperiodes. Gek genoeg staat de verdediging als een huis, al was het in bepaalde potjes, met name CL, flink wennen. We hebben momenteel zelfs de minst gepasseerde verdediging. St Juste vind ik een openbaring als rechtsback en zal zich met de overvloed aan CV´s iets meer op die positie moeten gaan richten. Qua verdedigers heeft deze selectie echt veel te bieden.
    Basis: Nieuwkoop-Botteghin-Tapia-Haps
    Reserve: St. Juste-Van Beek-Van der Heijden-Malacia
    tweede reserves: Geertruida, Diks, Nelom
    El Ahmadi, Amarabat, Toornstra zijn een degelijk middenveld voor volgend seizoen. Vilhena zal denk ik vertrekken. Ik hoop dat Clasie + Labyad worden binnengehengeld om het voetbal wat beter op peil te brengen. El Bouchataoui, Kokcu, Burger gaan zich ook aandienen.
    Qua buitenspelers zitten we ook goed. Ik zie Berghuis, Larsson, Boëtius nog niet vertrekken. Touré kan zich hopelijk hierbij aansluiten als vierde ‘winger’.
    Jorgensen zal denk ik aankomende zomer ook vertrekken. Een enorme uitdaging om een vervanger te vinden. Toch kan een andere spits ook nieuwe mogelijkheden bieden voor het spel dat we spelen. Het is alvast heel gunstig dat we een jonge grote groep hebben waarbij veel spelers zich momenteel goed aanpassen, ook al zijn de resultaten behoorlijk belabberd. Jongens als Haps, St Juste, Amrabat, Larsson, Boëtius daarvan weet je dat ze het niveau echt wel aan kunnen. Jeugdspelers die zich laten gelden. Een beetje slim aankopen door Mart nu en je hebt zomaar weer een kampioenswaardig elftal.

• Basisspeler
    Jack on: 18 december 2017 om 00:54 #4443

Ons elftal is nu al kampioenswaardig. Ik verbaas me echt over de stemming onder Feyenoord-supporters dit seizoen. Zo neerslachtig, zo negatief, zo gigantisch impulsief. Terwijl we net kampioen zijn geworden. Het elftal lijkt niet op te kunnen boksen tegen het gigantische verwachtingspatroon, terwijl er feitelijk gezien weinig basis is om vorig seizoen als leidraad te nemen. Als gevolg hiervan hangt er in mijn ogen een naargeestig ontevredenheidsgevoel rond de club. Deels spelen ook de verhoudingen met het bestuur en allerlei achterliggende discussies hierbij een rol, maar het is wel opvallend hoeveel de mindset na één kampioenschap veranderd is. Het lijkt net alsof een hele generatie die 18 jaar gesmacht heeft naar een kampioenschap, ineens aan z’n trekken is gekomen en nu niets anders meer accepteert. En in de basis is dat waar we naar toe moeten als club hoor, begrijp me niet verkeerd, maar er moet wel relativeringsvermogen zijn en dat ontbreekt nogal eens.
    Gio is geen spannende trainer. Zijn voetbal is degelijk, zijn tactieken ook. Heel veel van zijn kwaliteiten komen naar voren in zijn omgang met mensen; de ganse wereld houdt van Gio. Vorige zomer hebben we gouden zaken gedaan. Niet alleen door de juiste spelers te halen (m.n. Jörgensen, maar ook Berghuis), maar vooral door de spelers die bleven en met z’n allen voelden dat er wat te halen viel en dat ze in 2015/2016 mede door die 7 potjes in het voorjaar gewoonweg onder de maat hadden gepresteerd. Elke Nederlandse ploeg valt na zo’n succesjaar uit elkaar. PSV werd met een straatlengte voorsprong kampioen en verkocht Wijnaldum en Depay. Het jaar erop hadden ze De Graafschap nodig om kampioen te worden. De realiteit is dat wij ook uit elkaar zijn gevallen afgelopen zomer en dat we weer opnieuw moesten gaan bouwen. Vaste patronen zijn uit ons elftal gerukt, we hebben twee voor Nederlandse begrippen topverdedigers verkocht en twee WK-finalisten die duidelijk bovenaan in de hiërarchie stonden, raakten we ook kwijt. De spelers die ervoor terug zijn gekomen, hebben gewoon heel duidelijk nog niet de persoonlijkheid om dat op te vangen. Het zijn jonge, talentvolle spelers die echt wel kwaliteit hebben. Alle zes de spelers die een contract hebben getekend, zijn een meerwaarde of kunnen dat gaan worden. We hebben echt héél vaak veel slechtere transferzomers gehad.
    De CL, de harde realiteit toen men zich spiegelde aan de wereldtop, de vele blessures, de hoeveelheid pech en de veranderde mindset is gewoon net iets teveel om dit seizoen de prestatie van vorig seizoen te evenaren, niet in de laatste plaats omdat de rest ook niet stil zit. Maar ik heb wel het gevoel dat we dit seizoen een basis aan het leggen zijn voor de komende jaren. Jeugd krijgt langzaam weer een kans, overbodige spelers worden aan de kant gezet, spelers doen zeer waardevolle ervaring op tijdens de CL, Youth League of het WK straks en dat zijn allemaal voorwaarden die nodig zijn om wederom te bouwen aan een kampioensploeg. Vandaag was Sparta abominabel slecht en hadden wij een goede dag, maar kijk eens naar onze basiself en de leeftijden.
    Jones 31
    St. Juste 21
    Van Beek 23
    Tapia 22
    Malacia 18
    El Ahmadi 32
    Vilhena 22
    Toornstra 28
    Berghuis 25
    Vente 18
    Boëtius 23
    Eerlijk is eerlijk, je kunt Vente en Malacia wegstrepen voor de oudere Jörgensen en Haps, maar aan de andere kant; zou Bijlow het echt zoveel minder doen dan Jones? Zou Amrabat echt zo’n vermindering zijn tov El Ahmadi? Is de huidige Toornstra echt zoveel beter dan Larsson of eventueel Hansson? Het valt te bezien. Ergo; we hebben gewoon een héle sterke groep in de categorie 18-25. Sterker nog; van de 29 spelers die een rugnummer hebben, zijn er slechts negen spelers 26 jaar of ouder. Die relatief oude selectie van vorig seizoen, is dit jaar al stukken jonger en zal volgend seizoen wellicht nog jonger zijn door het vertrek van sowieso Kramer en Nelom met een aflopend contract, maar ik kan me ook voorstellen dat Toornstra nog eens verder gaat kijken. Of één van onze keepers.
    Langzaam maar zeker moeten die jonge spelers gaan groeien en de stap maken die Berghuis ook heeft gemaakt; die naar een volwaardige prof. Dat proces voltrekt zich in de komende jaren als het goed is. Van Geel’s belangrijkste taak is eigenlijk gewoon ‘NEE’ zeggen tegen een vertrek van Jörgensen en Berghuis. De rest zal ofwel niet transfereren of het is niet heel erg. Verder moet hij maar één aankoop doen; een topper op ’10’. Ik ga er vanuit dat Vilhena voor een mooi bedrag verkocht wordt en dat we poen hebben. Er mag wat mij betreft dan best 10 – 12 miljoen neergeteld worden voor een Lozano/Ziyech-achtige aankoop. Ploeg bij elkaar houden, ballast lozen en één kanjer erbij. Dan doe je mee. En dat had dit seizoen ook al gekund.
    Verliespunten dit seizoen tot nu toe;
    PSV – Geen Jörgensen, domme rode kaart van Berghuis en met tien man speel je ze alsnog zoek, Toornstra mist 300% kans.
    NAC – Geschorste Berghuis, geen Jörgensen, 2x lat, penalty gemist en blunder Jones.
    PEC Zwolle – Paal Jörgensen die een half uur mee kon doen, twee 100% kansen voor Vilhena en Toornstra.
    Ajax – Strafschop gemist bij 1-1. Goals tegen door eigen fouten.
    Roda – Zelden zoveel kansen gemist zien worden in één wedstrijd.
    ADO – Een wereldgoal van ADO, Berghuis mist drie 100% kansen, geklungel Jones.
    VVV – Eén zondagsschot tegen en tal van kansen.
    SC Heerenveen – Hahn weet nog steeds niet hoe hij die twee ballen met z’n voet heeft gestopt.
    Natuurlijk chargeer ik een beetje en is het niet alleen maar pech, maar als het kwartje net drie of vier van de acht keer wél de goede kant op valt, dan heb je al snel een punt of 6/7 meer en sta je naast Ajax, die nog volle bak in de race voor de titel worden beschouwd. Het ligt allemaal heel dichtbij elkaar en aan het eind van het seizoen zouden die vele gelijke spelen weleens de doorslag gegeven kunnen hebben. Dat is doodzonde, zeker omdat je geen enkele keer in dezelfde formatie hebt kunnen spelen buiten de keuzes van Gio om én je veel wedstrijden gewoon zeker vier basisspelers hebt moeten missen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 18 december 2017 om 15:11 #4456

Mee eens. Deze selectie heeft komende zomer maar weinig ‘vertrekkers’ vermoed ik. Er is voldoende kwaliteit, maar het zit gewoon niet goed in elkaar en dat is met name in de thuiswedstrijden zichtbaar. Het zit voetballend gewoon niet goed in elkaar wanneer er tegen verdedigende teams moet worden gespeeld. Daar heeft toeval of pech niet zoveel meer mee te maken. Er is creativiteit nodig. Duidelijke opdracht voor Van Geel. Ik denk dat 1-2 goede creatieve spelers erbij een gigantisch verschil kunnen maken.

Verdediger on: 18 december 2017 om 16:21 #4458

Goede post Jack.
    Ik vind wel dat ‘creativiteit’ echt zo’n vaag begrip is. Beetje als mentaliteit of gogme. Er is niks meetbaars aan en er is geen duidelijke definitie. Bedoel je er mee dat er wat meer ‘out-of-the-box’ gedacht moet worden? Of dat er meer slimme niet voor de hand liggende oplossingen gekozen worden? Dat is namelijk het probleem niet. Gisteren zag ik veel slimme of handige ‘out-of-the-box’ steekpasses, assists en doelpogingen, en en in dat geval een erg creatieve spelopvatting, voornamelijk van Boëtius, Vilhena en Berghuis. Mag wel gezegd worden dat Sparta met twee slome kansloze CV’s daar alle ruimte tot toe gaf om ‘creatief’ te zijn.
    Specifiek gezegd, ‘creatief’ is te vaag. We hebben een aanvallend georiënteerde middenvelder nodig die voornamelijk in de kleine ruimtes voorin excelleert, die als er 10 tegenstanders in het strafschop gebied staan en vol onder druk staat het overzicht houdt en daar perfect gebruik van maakt. Als tegenstanders ons nu in het strafschopgebied injagen is er geen speler die weet wat ze moeten doen eigenlijk, het is vooral de bal in de pot gooien of in dribbelen en hopen dat ie goed valt. Dat ging vorig jaar met Elia en Kuyt (en stiekem ook Jan-Arie) veel makkelijker, die hebben daar simpelweg meer kwaliteiten voor dan Boëtius en Larsson, de bal er in krijgen in een propvol strafschopgebied. Nu is het veel meer breien daar in de buurt.

• Vedette
    aliendwurf on: 19 december 2017 om 04:57 #4473

Als je creatief echt te vaag vind kun je misschien beter een andere hobby gaan zoeken.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 19 december 2017 om 08:27 #4474

Boetius, Larson komen veel te kort om buitenspeler te zijn van Feyenoord. Berghuis is de enige die voldoet.
    Bilal is afgeschreven. Toure gaat het niet redden. Veel te klein.
    Een echte aanvallende middenvelder hebben wij niet. Jens doet sommige dingen vrij aardig, maar echt geniaal is hij nou ook niet.
    En dan heb je nog een zooi ballast aan spelers die afgeschreven zijn. Nelom, Kramer, Vejinovic eerder genoemde Bilal.
    Ik zie er geen kampioenselectie in.
    Daarvoor mis je toch een type Elia, die uit het niks kan scoren en altijd 3 man bezig houd.
    Eentje met de mentaliteit van Dirk.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 19 december 2017 om 09:02 #4475

Als je creatief echt te vaag vind kun je misschien beter een andere hobby gaan zoeken.

Als jij 04:57 op dit forum gaat posten is het voor jou misschien ook wel tijd voor een andere hobby :lach :bier

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 19 december 2017 om 10:01 #4476

Boetius, Larson komen veel te kort om buitenspeler te zijn van Feyenoord. Berghuis is de enige die voldoet. Bilal is afgeschreven. Toure gaat het niet redden. Veel te klein. Een echte aanvallende middenvelder hebben wij niet. Jens doet sommige dingen vrij aardig, maar echt geniaal is hij nou ook niet. En dan heb je nog een zooi ballast aan spelers die afgeschreven zijn. Nelom, Kramer, Vejinovic eerder genoemde Bilal. Ik zie er geen kampioenselectie in. Daarvoor mis je toch een type Elia, die uit het niks kan scoren en altijd 3 man bezig houd. Eentje met de mentaliteit van Dirk.

Ik vind dat je hier wel heel erg negatief bent over de buitenspelers. Larsson maakt voor het eerst de stap naar de top nu, die heeft wat tijd nodig. Iedereen kan zien dat hij echt wel wat kan. Ik vind tot nu toe zijn samenwerking met de linksback en de spits wel heel beroerd.
    De twijfels over Boëtius vind ik wel gegrond. Veel te wisselvallig en een van de eersten die afhaakt. Toch is hij in goede doen een van de besten in de Eredivisie. Als één van de meerdere buitenspelers is het prima om hem erbij te hebben, je moet alleen niet 34 wedstrijden van hem afhankelijk zijn.
    Touré redt het niet omdat ie te klein is?
    1. Hij is een buitenspeler en dan hoef je echt geen reus te zijn.
    2. Daarnaast voor zijn leeftijd fysiek behoorlijk ver. Hij is pas 16 en nog B-junior. Ga eens in de onder 17 kijken hoe de jongens er daar nog uit zien. Fysiek gaat echt geen probleem zijn voor Touré. Over 1-2 jaar staat die er gewoon.

• Vedette
    aliendwurf on: 19 december 2017 om 10:24 #4477

Als jij 04:57 op dit forum gaat posten is het voor jou misschien ook wel tijd voor een andere hobby :lach :bier

Ach kon niet slapen dus dan maar ff reageren op zo’n trut.
    Waarschijnlijk weet die trut ook niet eens wat buitenspel is, te vaag…

• International
    tylerdurden on: 19 december 2017 om 10:47 #4479

Boetius, Larson komen veel te kort om buitenspeler te zijn van Feyenoord. Berghuis is de enige die voldoet. Bilal is afgeschreven. Toure gaat het niet redden. Veel te klein. Een echte aanvallende middenvelder hebben wij niet. Jens doet sommige dingen vrij aardig, maar echt geniaal is hij nou ook niet. En dan heb je nog een zooi ballast aan spelers die afgeschreven zijn. Nelom, Kramer, Vejinovic eerder genoemde Bilal. Ik zie er geen kampioenselectie in. Daarvoor mis je toch een type Elia, die uit het niks kan scoren en altijd 3 man bezig houd. Eentje met de mentaliteit van Dirk.

Maar in feite onderschrijf je de mening van Jack dus. Want je hoeft aankomende zomer echt geen 6 spelers aan te trekken. Doe 1/2 echte topaankopen (een creatieve 10 en een linksvoor ala Elia) en je hebt wel dat elftal. En dan kan je zelfs spelers verkopen. Een Vilhena, Toornstra of een Botteghin kan je gewoon verkopen. Plus overbodige spelers als Nelom, Bilal en Kramer. Ik ben overtuigd dat de rest van de selectie over prima kwaliteiten beschikt. Je moet wel Jørgensen en Berghuis behouden.
    En soms heb je ook geluk nodig, je hebt het over Toornstra dat hij geen geniale dingen doet, nou in het kampioensjaar steeg hij natuurlijk boven zichzelf uit en deed hij soms best geniale dingen (die volley na die combi met Karsdorp). Dus je hebt ook dat nodig, dat een speler in de vorm van zijn leven verkeerd.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 19 december 2017 om 11:07 #4481

Vilhena en Jorgensen hebben van de bepalende spelers het grootste ‘vertrekrisico’. Het prettige is wel dat die alleen tegen een flink bedrag zullen vertrekken. Met het geld dat hierdoor vrijkomt moeten we gewoon echt flink investeren in 2 topspelers en verder de ogen openhouden voor buitenkansjes zoals Van Persie die je er gratis bij kan nemen.
    Vilhena gaat goed vervangen worden door Amrabat, en El Ahmadi is volgend seizoen 33/34, een leeftijd waarop ie nog net mee kan. Ik heb veel vertrouwen in een Wouter Burger die volgend seizoen 17/18 jaar oud is en El Bouchataoui, die dan 18/19 is. Tapia kan ook nog op deze plek.
    selectie:
    Vermeer/Bijlow/Jones
    Nieuwkoop/Juste/Reith
    Botteghin/Van Beek
    Tapia/Van der Heijden/Geertruida
    Haps/Malacia
    Amrabat/Burger
    El Ahmadi//Tapia/El Bouchataoui
    Aankoop 1/Toornstra/Kokcu
    Larsson/Boetius
    Aankoop 2/Van Persie/Vente
    Berghuis/Touré

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Thomassio.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 346)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.