Jeugdscouting en functioneren jeugdopleiding

Posted In: Feyenoord Academy
    • Regelmatige invaller
    danall on: 10 juli 2018 om 01:30 #7788

Volgens mij heeft hij de D nog steeds onder zijn hoede.
    Dat hij niet voorkomt wil nog niet zeggen dat hij weg is?

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 10 juli 2018 om 03:19 #7789

Misschien een fout op de website, ik vond het opvallend omdat bijvoorbeeld Dirk Kuyt inmiddels wel vermeld staat en het redelijk up to date oogt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Richard Dombi.
    • Vedette
    aliendwurf on: 10 juli 2018 om 09:59 #7800

Ik vind Frankyboy ook wel wat overdrijven, je ziet dezelfde trend bij Ajax en PSV, maar mijns inziens is het niveau van de Feyenoord opleiding wel omlaag gegaan na het vertrek van Brard. Naast de povere faciliteiten, waar gelukkig nu wat aan gedaan wordt, is de kwaliteit van enkele jeugdtrainers echt schrikbarend laag (noem maar eens een echt goede jeugdtrainer bij Feyenoord op Cor na). Er lopen veel resultaattrainers rond die totaal niet aan opleiden doen en weinig aandacht hebben voor de ontwikkeling van spelers. Het is niet dat de opleiding slecht is, maar er valt nog veel te verbeteren ten opzichte van andere topclubs. Op begeven moment moet je je toch afvragen hoe het komt dat bijna elke Ajax lichting, zelfs voor de aankoop van buitenlands talent, beter voetbal speelt dan Feyenoord. Dan moet toch het besef komen dat er iets niet klopt in de opleiding, want het is nou niet zo dat er in de regio Amsterdam betere spelers rondlopen. Aandacht voor technische en fysieke individuele ontwikkeling, nadruk op basale voetbalvaardigheden, en het positiespel, dat ontbreekt momenteel. Een tweede elftal in de eerste divisie was ook leuk geweest, maar de meerwaarde daarvan moet ook niet overdreven worden. Hoeveel talenten breken er nou echt door via deze weg?
    Overigens, ik zag Taument niet meer staan als trainer op de academy website. Mis ik iets of is hij weg?

Nou als je ziet wat de CL met het 019 team heeft gedaan…daaruit blijkt juist dat het voor die gasten heel goed is voor hun ontwikkeling. Die hebben enorme stappen gemaakt….dus dat wordt niet overdreven er is alleen nu op de korte termijn niks aan te doen en alles wordt ingezet om die gasten zoveel mogelijk aan t spelen te krijgen.
    En idd aan de trainers valt misschien nog wel het 1 en ander aan te merken maar ik moet ook wel bekennen dat ik niet kan beoordelen hoe bijvoorbeeld vGobbel het doet.
    Maar de leegloop vind ik wel meevallen in vergelijking met die neuzen en psv en het talent wat er nu aankomt ziet er gewoon goed uit dus ik denk dat het gejammer een tikkeltje overdreven is.

• Ballenjongen
    totti10 on: 25 juli 2018 om 22:56 #8246

Wel goed ook dat jong Feyenoord nu ook meedoet met die Premier League International Cup naast de reguliere beloften competitie .
    Ben trouwens wel benieuwd naar die 2 Amerikaanse jongens in de jeugd (Dunning en Skyum) .

• Vedette
    aliendwurf on: 25 juli 2018 om 23:45 #8248

Wat is dat dan voor competitie? Ik heb dat ff gemist geloof ik.

• Basisspeler
    Jack on: 26 juli 2018 om 00:01 #8249

Is een toernooi waar Engelse beloftenteams spelen tegen elkaar en een X-aantal buitenlandse beloftenteams. Feyenoord speelt daar minimaal drie wedstrijden in, maar gezien de tegenstanders zit er misschien wel meer in.

• Vedette
    aliendwurf on: 26 juli 2018 om 01:06 #8252

Okey dat is mooi want die Europese wedstrijden die O19 vorig jaar speelden zijn ontzettemd belangrijk geweest. Die gasten hebben reuzesprongen gemaakt in hun ontwikkeling.

• Ballenjongen
    robinho on: 26 juli 2018 om 18:30 #8281

Hebben ze 2 jaar geleden ook gedaan volgens mij. Snap overigens niet waarom de knvb niet een competitie voor de beloften heeft opgericht met bijvoorbeeld 14 teams. Als je dan 2x tegen elkaar speelt heb je nog een acceptabel aantal wedstrijden gespeeld. En dan de kampioen bijvoorbeeld in laten stromen in de beker bv.

• Geselecteerd voor Oranje
    • Basisspeler
    Jack on: 14 augustus 2018 om 15:34 #9103

Klopt, zo gaat het nieuwe Varkenoord eruit zien.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 14 augustus 2018 om 16:44 #9105

Leuk hoor, maar wat heb je eraan wanneer de echte talenten toch worden weggekaapt?

• Basisspeler
    Jack on: 14 augustus 2018 om 18:22 #9110

Ik weet weer eens niet of je sarcastisch of serieus bent. :huh

• Vedette
    aliendwurf on: 14 augustus 2018 om 18:41 #9111

Laat dat nou net de bedoeling zijn.

• International
    tylerdurden on: 14 augustus 2018 om 18:57 #9113

Prima complex overigens. Niks mis mee

• Regelmatige invaller
    danall on: 15 augustus 2018 om 00:43 #9120

Het is een impressie die op de officiele club site staat.
    Echt weer iets voor fr12 om hier mee te pronken.

• Vedette
    aliendwurf on: 15 augustus 2018 om 10:18 #9121

LEKKER JANKEN

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 15 augustus 2018 om 10:40 #9122

Serieus natuurlijk. Als een groot deel van de grootste talenten al worden weggekaapt voordat ze überhaubt hun debuut in het eerste of zelfs maar jong Feyenoord kunnen maken, wat voor nut heeft het dan om zo te investeren in de randvoorwaarden van je jeugdopleiding? Zou Splinter de Mooij graag willen blijven wanneer hij een dergelijk filmpje ziet?

• Vedette
    aliendwurf on: 15 augustus 2018 om 11:14 #9126

:lach

• Basisspeler
    Jack on: 15 augustus 2018 om 14:33 #9130

Serieus natuurlijk. Als een groot deel van de grootste talenten al worden weggekaapt voordat ze überhaubt hun debuut in het eerste of zelfs maar jong Feyenoord kunnen maken, wat voor nut heeft het dan om zo te investeren in de randvoorwaarden van je jeugdopleiding? Zou Splinter de Mooij graag willen blijven wanneer hij een dergelijk filmpje ziet?

• Jeugdspeler
    jager on: 19 augustus 2018 om 21:37 #9283

Heb vandaag O13 zien spelen in Zutphen. Vrijdag en zaterdag hebben ze alles gewonnen, maar vandaag ging het een stuk moeilijker. Dik en kansloos verloren van Anderlecht en nipt (maar wel terecht) verloren van AZ. We moeten maar zien hoe de jongens zich verder ontwikkelen. Van Persie heeft een bescheiden rol in dit team, hij is vaak wissel. Van Persie staat in de spits maar is spijtig genoeg vrij langzaam. Daar lijkt in dit team wel een beetje op geselecteerd te zijn (….) want met uitzondering van de buitenspelers zit er weinig snelheid in de ploeg. Menig verdediger werd op snelheid geklopt. Het was net alsof ik naar Botteghin, Van der Heijden en Nieuwkoop zat te kijken….

• Basisspeler
    Jack on: 19 augustus 2018 om 22:22 #9285

Wat vond je de beste spelers?

• Basisspeler
    Jack on: 19 augustus 2018 om 22:22 #9286

Dubbel.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Jack.
    • Jeugdspeler
    jager on: 19 augustus 2018 om 22:33 #9288

Ik vind Furkan Ulutas een prachtig spelertje, maar wel heel erg klein. Tegen AZ en Anderlecht werd hij overlopen, maar tegen Gent speelde hij weer prima. Ronaldo Hiwat is een razendsnelle rechtsbuiten. Ook hij is licht, maar dat hoeft voor een buitenspeler geen probleem te zijn. Sten Jansen, de linksbuiten, is geen ‘mooie’ speler maar heeft wel rendement. Verder is Appiah een goede speler, maar hij neemt soms wel heel veel risico als centrale verdediger.
    Ik heb dit weekend ook de O11 gezien in Heerenveen. Dat is natuurlijk wel heel jong, maar ik zag hier spelers met volgens mij meer potentie.

• Regelmatige invaller
    danall on: 20 augustus 2018 om 09:26 #9293

Ach, O11 is leuk om te zien, maar ik hoop daar later
    goede spelers uit te zien komen. De tegenstand is nog
    zwak, daarom is bij een zwaardere tegenstand meer uit
    de spelers te zien komen, dan nu het geval is. Worden
    jeugdspelers ook geselecteerd op opleidings niveau?
    Het schijnt zo te zijn, dat jeugd met een HAVO of HBO
    opleiding, beter opgewassen zijn tegen zwaardere tegenstand
    dan bij een lagere opleiding.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 20 augustus 2018 om 14:01 #9311

Ik heb de o13 wel eens bekeken toen ze nog o12 waren op YouTube, waar een van de vaders hele wedstrijden plaatst van het elftal. Ik vond die Mensah elke keer echt goed in vergelijking met de rest. Beetje raar elftal verder dat niet zo goed in balans is. Maar ze hebben dan ook nog wat jaren te gaan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  Thomassio.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 185)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.