Jeugdscouting en functioneren jeugdopleiding

Posted In: Feyenoord Academy
    • Basisspeler
    Jack on: 2 februari 2018 om 17:30 #5536

Weer een talent én jeugdinternational van Excelsior naar Amsterdam. Pik zo’n talent toch gewoon op, speelt in je eigen achtertuin. Meer verversen graag, de verhoudingen op 15-jarige leeftijd liggen heel anders dan op 10-jarige leeftijd. Wees dan ook niet bang om je inschattingsfouten te herstellen!
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/793523/ajax-richt-blik-op-rotterdam-jonge-linksback-komt-over-van-eredivisie-club.html

• Geselecteerd voor Oranje
    wateringer on: 2 februari 2018 om 19:41 #5541

Ik denk dat Feyenoord ook zat talentjes wegkaapt bij andere bvo’s hoor, maar nu het ineens van Excelsior naar ajax is komt het in het nieuws. Ik had in ieder geval nog nooit van dit ventje gehoord en wens ‘m veel plezier in die slangenkuil daar.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 2 februari 2018 om 22:07 #5542

Tja, lastig in te schatten. Ajax pikte vorig seizoen ook een waslijst aan spelers van ADO, Excelsior en Volendam op waarvan de meesten niet aan spelen toekomen of zelfs alweer vertrokken zijn.
    Je kan als talent inderdaad beter niet voor Ajax kiezen, moet je maar eens kijken wat die tegenwoordig aan jonge spelers binnenhalen. Tegenover zo’n Frenkie de Jong staan zo 10-15 jongens die uiteindelijk mislukt afdruipen. En zelfs als je wel het eerste haalt worden er in een half jaar twee concurrenten bijgekocht.
    Omdat Ajax met veelal jonge spelers speelt snap ik de aantrekkingskracht wel voor jonge talenten, zoals een Perr Schuurs. Maar als je goed kijkt hoe ze daar met spelers omgaan is het het domste wat je kan doen.
    Feyenoord plukt in de eigen regio ook het nodige weg bij BVO’s. En gelukkig maar. Zitten veel voltreffers bij. Wouter Burger komt van Excelsior, Lutsharel Geertruida van Sparta, Cheikh Touré van Dordrecht, Ramon Hendriks van Dordrecht, Toshio Lake van Excelsior enz. enz. Oja en Kökcu is weggeplukt bij Groningen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Thomassio.
    • International
    tylerdurden on: 3 februari 2018 om 12:18 #5556

Ajax heeft natuurlijk heeeel veeeel geld. Dat gebruiken ze oa voor de jeugdopleiding. Ze doen in feite hetzelfde als de Engelse clubs, heel veel jonge spelers halen in de hoop dat er dan een doorbreekt. Ze hoeven veel minder gericht te scouten. En ook het opleiden vanaf 6/7 jaar is veel minder nodig. Ze halen gewoon de grootste talenten vanaf 15 jaar overal weg, ook uit het buitenland.
    Feyenoord kan dat niet, die moeten veel gerichter scouten en zelf opleiden vanaf 6 jaar en dan hopen dat de Engelse clubs ze niet wegkapen. En ook Feyenoord haalt spelers later op bij andere bvo’s maar niet in de mate zoals ajax.
    En als je nu daadwerkelijk kijkt hoeveel spelers er echt doorbreken en in het 1e komen, dan denk ik dat het verschil uiteindelijk wel meevalt. Bij Feyenoord heb je met Nieuwkoop, van Beek, Malacia, Vilhena en Boetius ook gewoon 5 spelers die regelmatig spelen.
    We moeten wel zo snel mogelijk met het 2e elftal doorstromen in de voetbalpiramide. Als je ziet wat een voordeel ajax en psv daaruit halen. Zoveel weerstand. Een Vente had dan nu al een jaar jupiler league in z’n benen (en wie weet hoeveel goals)

• Basisspeler
    Jack on: 7 maart 2018 om 12:13 #6326

Voor volgend seizoen vastgelegd: Ibrahima Berete (Vitesse > Feyenoord O19), Kaj van der Veldt (Alphense Boys > Feyenoord O16), Jayden Candelaria en Gjivai Zechiël (Beiden Sparta > O14 of O15).
    Berete is een 16-jarige fysiek sterke en snelle spits, echt een beest. Google op “Oumar Berete Brabant United”, dan kun je wat wedstrijdverslagen en samenvattinkjes zien.
    Kaj van der Veldt kon kiezen tussen Vitesse en ons. Is een verdediger en op 15-jarige leeftijd al behoorlijk groot.
    Jayden Candelaria en Gjivai Zechiël zijn twee van de betere talenten uit deze Sparta-lichting. Beiden mogen regelmatig naar Zeist en Candelaria is al enkele keren beste speler van een internationaal jeugdtoernooi geworden. Saillant detail: ze hebben allebei een kapsel als we al eerder gezien hebben van Chong of nu van Jamal Ouhris. :lach

Richard Dombi on: 7 maart 2018 om 16:04 #6331

Welke posities spelen de Sparta talenten?

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 7 maart 2018 om 16:44 #6333

Ben heel benieuwd. Zechiel en Candaleria inderdaad bij Oranje onder 14 nu. Gaan volgend jaar naar onder 15 denk ik. Sparta speelt op het hoogste niveau en Feyenoord zal die jongens niet voor niets halen. In deze leeftijdsklasse doen we vaak goede zaken met scouten. Zo werden twee jaar geleden nog even Bannis en Zirkzee op 14 en 15-jarige leeftijd opgepikt bij ADO..
    Die Berete ben ik heel benieuwd naar. Bij Brabant United komt ie inderdaad overal in de verslagen terug, zelfs bij tegenstanders. Hij zit nog niet heel lang bij Vitesse. Grappig is dat zijn vader geïnterviewd is door Trouw over zijn leven als vluchteling en dat hij het daar al over zijn zoon heeft (van overtuigd dat hij de nieuwe Ronaldinho is). De onder 19 kon nog wel een spits gebruiken. Als we de jongens van de onder 17 binnenboord houden ziet dat elftal er voor volgend seizoen heel goed uit.
    Ben wel benieuwd of Feyenoord nog wat gaat halen voor de onder 17 gaat halen. Die kunnen nog wel wat gebruiken. Bogarde en Bannis spelen er dan nog wel vermoed ik. De onder 16 vind ik echt matig en van onder 15 zie ik alleen Owusu en Oulad M’Hand misschien vervroegd doorschuiven.

• Basisspeler
    Jack on: 7 maart 2018 om 19:27 #6335

Welke posities spelen de Sparta talenten?

Candelaria is een linksback. Ook aanvoerder van z’n elftal. Zechiël is een rechtsbenige centrale verdediger.

• Basisspeler
    Jack on: 7 maart 2018 om 19:34 #6336

Ben heel benieuwd. Zechiel en Candaleria inderdaad bij Oranje onder 14 nu. Gaan volgend jaar naar onder 15 denk ik. Sparta speelt op het hoogste niveau en Feyenoord zal die jongens niet voor niets halen. In deze leeftijdsklasse doen we vaak goede zaken met scouten. Zo werden twee jaar geleden nog even Bannis en Zirkzee op 14 en 15-jarige leeftijd opgepikt bij ADO..
    Die Berete ben ik heel benieuwd naar. Bij Brabant United komt ie inderdaad overal in de verslagen terug, zelfs bij tegenstanders. Hij zit nog niet heel lang bij Vitesse. Grappig is dat zijn vader geïnterviewd is door Trouw over zijn leven als vluchteling en dat hij het daar al over zijn zoon heeft (van overtuigd dat hij de nieuwe Ronaldinho is). De onder 19 kon nog wel een spits gebruiken. Als we de jongens van de onder 17 binnenboord houden ziet dat elftal er voor volgend seizoen heel goed uit.
    Ben wel benieuwd of Feyenoord nog wat gaat halen voor de onder 17 gaat halen. Die kunnen nog wel wat gebruiken. Bogarde en Bannis spelen er dan nog wel vermoed ik. De onder 16 vind ik echt matig en van onder 15 zie ik alleen Owusu en Oulad M’Hand misschien vervroegd doorschuiven.

Ze gaan onder 18 er van tussen halen, dus denk niet dat er heel veel talenten doorgeschoven gaan worden naar Onder 19. In de Onder 16 zitten meerdere internationals trouwens, zo matig zijn die individueel niet. Abdel Belarbi (!), Steven van der Sloot, Sven Zitman, Rychaintello Knoll en Twan van der Zeeuw zijn keurige talenten. Er staat alleen teveel brandhout omheen om sterk te presteren. Kun je best een mooie mix van maken met de resten van Onder 17.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 7 maart 2018 om 21:38 #6337

Zitman, Van der Sloot, Van der Zeeuw vind ik inderdaad allemaal prima spelers maar absoluut niet bijzonder. Beetje de Wehrmannen en Reith’s van die leeftijd. Op Bannis en Bogarde na vind ik het geen toptalenten. Er mag echt wel wat bij om een stevige onder 17 neer te zetten voor aankomend seizoen.

• Basisspeler
    Jack on: 16 maart 2018 om 15:28 #6440

Hoop dat we aanstaande woensdag eens wat talenten aan het werk mogen zien tijdens de benefietwedstrijd. El Bouchataoui is mee met Oranje onder 18 voor een oefenwedstrijd tegen Italië, hetzelfde geldt voor Geertruida en Smeulers. Wel nog voorlopige selectie, maar mag toch aannemen dat de eerste twee er sowieso bij zijn. Kökcü is geselecteerd voor Oranje onder 19, waar Vente is afgevallen trouwens. Dus die kan mooi spelen ipv Jörgensen. Malacia zit bij het beloftenelftal van Oranje. Misschien kan Burger wat minuten maken? Verder natuurlijk Touré. Bijlow zit bij Jong Oranje, dus dan zal Ten Hove wel keepen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 20 maart 2018 om 19:43 #6504

Ik hoop het ook maar ik vrees dat de echte pareltjes allemaal wat anders aan het doen zijn ;) Burger, Geertruida en Touré zijn ziek/geblesseerd volgens mij. Ook niet op de training vandaag dus ik ga er niet vanuit dat we die gaan zien.
    Vente zal denk ik beginnen in de spits, dat is op zich nog wel leuk. Zwarts, Lewis, van de Kust, Wehrmann en Reith trainden mee. Allen degelijk en aanstormende profs, maar behoorlijke twijfelgevallen voor Feyenoord 1. Ik ben wel benieuw naar Zwarts en Lewis op dit niveau. Voetballend zijn ze beiden matig maar fysiek zijn het beesten.
    Ik hoop:
    Ten Hove
    Reith-Lewis-Van der Heijden-Malacia
    Wehrmann-Toornstra-Hansson
    Bilal-Vente-Zwarts

• Regelmatige invaller
    danall on: 21 maart 2018 om 01:23 #6505

Dank Thomassio, voor je info over onze jeugd.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 25 maart 2018 om 14:23 #6555

Al met al zijn de bovenste teams (onder 19, 17, 16 en 15) zichzelf enigszins aan het herpakken qua stand. Toch zit er geen enkel kampioensschap in. Hooguit als onder 17 nu écht alles op alles zet. Allemaal geen wonderlichtingen zoals 1994, maar toch in iedere lichting wel wat kanshebbers. Verdedigend zitten we echter wel heel goed de komende jaren. In alle elftallen leveren we internationals op die posities. (Geertruida, Hendriks, Bogarde, Van der Sloot, van der Zeeuw, Brugman, Owusu)
    De onderste lichtingen zijn natuurlijk wat lastiger te zien. Bij onder 15 Owusu dus, maar ook Oulad ‘M Hand verwacht ik wel wat van. Onder 14 is middenvelder/spits Ourhris de grote blikvanger. Onder 13 presteert eigenlijk als enige van alle team op Varkenoord goed, hoor ik positieve verhalen over. Hebben een sterke aanval met de zoon van Slory, die vaak een elftal hoger meespeelt. En Zirkzee (helaas het broertje van).

Richard Dombi on: 17 april 2018 om 13:09 #6826

Standen:
    O19: 3e (12 punten achter op de nummer 1)
    O18: 8e (laatste)
    O17: 3e (5 punten achter op de nummer 1 en een wedstrijd meer gespeeld)
    O16: 6e (uit een poule van 7…, 11 punten achter op de nummer 1)
    O15: 3e (19 punten achter op nummer 1 en 12 achter op nummer 2)
    O14: 4e (binnen 4 punten van de nummer 1)
    O13: 1e
    Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de ontwikkeling van talenten, maar meestal zegt de stand wel iets over de hoeveelheid talenten bij een club. We leveren momenteel veel minder jeugdinternationals dan een paar jaar geleden. Daarnaast lijkt het voetbal ook achteruit te zijn gegaan. Ik stel mijn vraagtekens bij het niveau van onze jeugdtrainers. Vergeleken met Ajax en PSV doet Feyenoord het matig, vergeleken met AZ doet Feyenoord het al helemaal belabberd. Hoogst merkwaardig dat het contract van de hoofd jeugdopleiding is verlengd.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Richard Dombi.
    • Regelmatige invaller
    danall on: 19 april 2018 om 03:21 #6865

Heeft het slecht presteren van de jeugd ook te maken met hun leeftijd.
    Zijn ze niet zwaarder in leeftijd ingedeeld, om ze te testen hoe ze met
    de spelsituaties omgaan? Maar daaruit leren.

wateringer on: 19 april 2018 om 06:09 #6867

We wisten eigenlijk dat er een lichting aan ging komen met wat minder talent, dit heb je nu eenmaal eens in de zoveel jaar. Maar ik schrik best wel van de ranglijsten.
    Misschien is het idd zo dat men meer op het individu traint en minder op het team?

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 19 april 2018 om 09:46 #6868

We wisten eigenlijk dat er een lichting aan ging komen met wat minder talent, dit heb je nu eenmaal eens in de zoveel jaar. Maar ik schrik best wel van de ranglijsten. Misschien is het idd zo dat men meer op het individu traint en minder op het team?

Qua prestaties zijn het tot nu toe geen goede lichtingen, maar er loopt genoeg rond. De lichtingen 1996 t/m 1998 waren niet best, of vielen in de onder 19 uiteindelijk erg tegen. De 1999-lichting is in feite een heel sterke lichting. Twee jongens zijn al onderdeel van Feyenoord 1. Reith en Wehrmann zijn twijfelgevalletjes met nog 1 jaar contract en Chong is helaas weggeroofd. De 2000 lichting heeft Geertruida, Kokcu en El Bouchataoui. En de 2001-lichting is ijzersterk met Touré, Burger, Hendriks, Summerville, Azarkan. De 2002-lichting heeft alleen Bogarde en Bannis.
    De huidige onder 17 en onder 19 presteren niet goed in vergelijking met die van Ajax/PSV maar er loopt genoeg rond. Wat mij opvalt is dat er vaak belangrijke jongens ontbreken bij ons in onderlinge duels met deze clubs. Ajax bijv. komt dan altijd met een zo sterk mogelijk team waarbij te vroeg doorgeschoven spelers nog even voor worden teruggehaald zoals die Brobbey bij o17 en Noa Lang bij o19.. Bij ons worden Touré en Burger bij onder 17 er niet bijgehaald tegen Ajax, maar schuiven we juist jongens van onder 16 door.
    Uiteindelijk heb je aan resultaten in de jeugd toch geen reet. Het gaat om individueel talent. 1999, 2000, 2001 zijn gewoon prima lichtingen. 2002 en 2003 vind ik wat minder, hopelijk trekken we daar wat jongens voor aan. Roepen dat het zo slecht gaat op basis van de resultaten van o17 en o19 is dus opportunisme. Wel is presteren en strijden om de eerste plaats ook een onderdeel van je opleiding, dus het is hoe dan ook niet positief dat we zo laag staan in de bovenste lichtingen.

Richard Dombi on: 19 april 2018 om 10:41 #6869

Bij een topclub als Feyenoord vind ik het enigszins zorgwekkend dat de positie op de ranglijst zo matig is bij veel teams. Bovendien lijken we ook aanzienlijk minder jeugdinternationals te leveren in vergelijking tot clubs als AZ, PSV en Ajax. We zitten meer op het niveau Utrecht dan van voorgenoemde clubs. In elke lichting zitten inderdaad een paar talenten die het zouden kunnen halen, maar het is wel minder dan een aantal jaar geleden. Die achteruitgang zou reden moeten zijn tot een kritische reflectie binnen de jeugdopleiding. Ik krijg echter het idee dat ze het daar wel prima vinden gaan zo. Er wordt veel nadruk gelegd op hoe goed Feyenoord maatschappelijk bezig is met de opleiding van die jongens en dat is ook mooi, maar als voetbalclub kan je niet tevreden zijn met de huidige ontwikkeling op voetbaltechnisch gebied. Let wel, het gaat mij met name om de lichtingen onder de 017 juist. Het type voetbal dat daar wordt gespeeld stemt ook niet echt gerust, heel veel countervoetbal waarbij die jochies vooral leren hoe ze moeten verdedigen. Een belangrijke kwaliteit, maar positiespel en aanvallend voetbal zijn bij een topclub als Feyenoord zo mogelijk nog vele malen belangrijker. Feyenoord is 9 van de 10 keer de ploeg die het spel moet maken, daar zou je dus ook voor moeten opleiden naar mijn mening. Bovendien leveren aanvallende talenten meer op qua transferwaarde.

• Basisspeler
    Jack on: 19 april 2018 om 14:21 #6878

Voor wie het interessant vindt, op 22 maart heb ik dit overzichtje gemaakt aan de hand van de laatste definitieve selectie in de Oranje-jeugd.
    .
    Totaal O15 t/m Jong Oranje:
    Ajax 32
    Feyenoord 16
    PSV 23
    AZ 19
    .
    Zoals te zien is, zijn we dus inmiddels bijgehaald door AZ. Moet wel zeggen dat een aantal van de keuzes van de bondscoaches zeer discutabel zijn.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 21 april 2018 om 00:27 #6892

Voor wie het interessant vindt, op 22 maart heb ik dit overzichtje gemaakt aan de hand van de laatste definitieve selectie in de Oranje-jeugd. . Totaal O15 t/m Jong Oranje: Ajax 32 Feyenoord 16 PSV 23 AZ 19 . Zoals te zien is, zijn we dus inmiddels bijgehaald door AZ. Moet wel zeggen dat een aantal van de keuzes van de bondscoaches zeer discutabel zijn.

Interessant, ik zou Jong Oranje er even los van willen zien. En kijk ook naar voorlopige selecties nu. Onder 15 hebben wij er nu 5 en bij onder 17 7. Dat zijn best prima aantallen. Voor de onder 15 van volgend jaar zijn gelukkig al 3 jeugdinternationals binnengehaald en ook 1 jeugdinternational voor de o17. Ik blijf erbij dat we qua hoeveelheid goede talenten niet achteruit gaan, hooguit niet vooruit waar de rest wel stappen maakt. De prestaties zijn wel minder aan het worden, maar dat staat redelijk los van individueel goed spelers opleiden.

• Basisspeler
    Jack on: 7 mei 2018 om 03:34 #6995

Afgelopen zaterdag won Oranje onder 17 met 0-3 van Duitsland op het EK. Niet zomaar een overwinning, maar echt een statement. En dat met vier Feyenoorders in de basis!
    .
    Met name over Burger was men zeer te spreken in de wedstrijdverslagen (er zijn geen live-beelden helaas).
    .
    Paar citaten:
    “Wouter Burger, that is illegal! The towering centre midfielder just pulled off the most outrageous skill move inside the box, flooring three Germans at once!”
    “Some quality youngsters in the Holland U17 team. Daishawn Redan (st) who picked up 2 goals. Wouter Burger (cm) has an excellent range of passing & excellent on the ball. Crysencio Summerville (rw) skillfull, quick, has no fear in taking on a player & can score goals.”
    “Had an amazing time seeing Germany v Netherlands. The best team won which was Netherlands 3-0. What a player Crysencio Summerville is.”
    Benieuwd naar de pot tegen Spanje. Dinsdag om 19u.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 7 mei 2018 om 11:12 #6997

Afgelopen zaterdag won Oranje onder 17 met 0-3 van Duitsland op het EK. Niet zomaar een overwinning, maar echt een statement. En dat met vier Feyenoorders in de basis! . Met name over Burger was men zeer te spreken in de wedstrijdverslagen (er zijn geen live-beelden helaas). . Paar citaten: “Wouter Burger, that is illegal! The towering centre midfielder just pulled off the most outrageous skill move inside the box, flooring three Germans at once!”
    “Some quality youngsters in the Holland U17 team. Daishawn Redan (st) who picked up 2 goals. Wouter Burger (cm) has an excellent range of passing & excellent on the ball. Crysencio Summerville (rw) skillfull, quick, has no fear in taking on a player & can score goals.”
    “Had an amazing time seeing Germany v Netherlands. The best team won which was Netherlands 3-0. What a player Crysencio Summerville is.”
    Benieuwd naar de pot tegen Spanje. Dinsdag om 19u.

Ik heb het helaas ook niet gezien maar ik geloof dit zo. Summerville is een geweldige voetballer, dat is al langer bekend. Het ‘probleem’ is dat hij nu tegen leeftijdsgenoten weinig last heeft van zijn kleine postuur, maar dat het wel een risicofactor is voor later. Want zijn tegenstanders worden de komende 2/3 jaar een stuk groter. Lukt het hem dan nog om zo te voetballen of zal hij makkelijker te verdedigen zijn? Zelfde geldt voor Azarkan, gewéldige speler.
    Redan is de grote blikvanger van dit elftal, dat over geweldige spitsen beschikt. (Boadu en Zirkzee zijn niet eens mee). Wouter Burger verbaast mij niets. Bij de onder 17 begonnen, daar verreweg de beste. Bij de O19 tegen jongens van 2 jaar ouder voetballen. Uiteindelijk daar Wehrmann uit de basis weggespeeld en voor Marbella kreeg hij ook de voorkeur boven El Bouchataoui. Uiteindelijk werd hij een sterkhouder voor de O19. Nu staat hij weer tussen leeftijdsgenoten te spelen en dan zie je ineens wat voor talent deze gast is. Fysiek ijzersterk, goed loopvermogen, neusje voor de goal, geweldige passing en een prima techniek. Het mag soms nog wel een tempo’tje sneller bij hem. Tussen leeftijdsgenoten heeft hij meer tijd dan bij senioren of oudere jongens. Dat Wouter Burger het gaat redden is voor mij echt 100% zeker. Wordt gewoon een topspeler.

• Regelmatige invaller
    danall on: 7 mei 2018 om 12:16 #7000

Bij dit soort krachtmetingen kun je zien hoe ver een speler is. Het is
    jammer dat hier weinig aandacht door de omroepen wordt besteed. Je mist
    zo een voorgeschiedenis. Als Wouter zich in O19 ook weet te weren, dan
    moet hij daarna het eerste in, want zoveel kwaliteiten dat hij toont
    maakt het waard in de basis van het eerste te staan. Wat dat aangaat lijkt
    me dat het middenveld aan een opruiming toe is. Als het waar is, dat Tonny
    zich in de kijkers van een grote club speelt en wordt getransfereerd, Tapia
    na het WK vertrekt, maar ook Karim een nieuwe buitenlandse club vinden, dan
    heb je Wouter er keihard bij nodig. Gelijk voor een heel lange periode vast-
    leggen met mogelijkheden voor contractherziening zou op z’n plaats zijn.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 7 mei 2018 om 13:15 #7002

Bij dit soort krachtmetingen kun je zien hoe ver een speler is. Het is jammer dat hier weinig aandacht door de omroepen wordt besteed. Je mist zo een voorgeschiedenis. Als Wouter zich in O19 ook weet te weren, dan moet hij daarna het eerste in, want zoveel kwaliteiten dat hij toont maakt het waard in de basis van het eerste te staan. Wat dat aangaat lijkt me dat het middenveld aan een opruiming toe is. Als het waar is, dat Tonny zich in de kijkers van een grote club speelt en wordt getransfereerd, Tapia na het WK vertrekt, maar ook Karim een nieuwe buitenlandse club vinden, dan heb je Wouter er keihard bij nodig. Gelijk voor een heel lange periode vast- leggen met mogelijkheden voor contractherziening zou op z’n plaats zijn.

Wat je ziet bij echt grote talenten is dat het vaak erg snel gaat. Ze passen zich razendsnel aan bij een hoger niveau. Dat is bij Burger ook het geval. Hij kwam redelijk laat over van Excelsior en werd al snel een van de beteren van zijn team met zijn slungelachtige lichaam. Een jaar geleden kwam hij nog uit bij de o16 en naar de o17 was al een stapje omhoog. In een jaar tijd is hij dus van o16-speler naar sterkhouder bij o19 gegaan en daar meerdere oudere jongens die bepaald geen prutsers zijn eruit gespeeld.
    Maar het is echt rijkdom dat we nu Summerville, Hendriks en Burger vast hebben liggen. Azarkan en Touré zijn ook in 2001 geboren. Mooie lichting al met al waarbij we op Zirkzee na iedereen binnenboord hebben gehouden. Keepertje Koorevaar is wel een leuk talent. Die mag ook wel een contract. Lake. De Mooij en Hall zijn ook niet slecht maar niet heel spectaculair.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 185)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.