Jens Toornstra

Posted In: Eerste Elftal
    • Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 29 juli 2018 om 17:00 #8323

Leuk dat ie z’n doelpuntjes telkens meepikt maar verder houdt het voetballend niet over. Dramatisch aan de bal, alles in één tempo en nul creativiteit.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 30 juli 2018 om 07:58 #8330

Ik weet niet waar het stopt bij jou als het gaat om dit spelletje, maar doelpunten zijn wel essentieel.
    Heerlijk hoe die hem zonder te denken erin knalt. Was nog best een lastige bal, zo onder hem.
    Hij staat altijd op de goede plek. Gewoon heel knap.

• Jeugdspeler
    noud on: 30 juli 2018 om 09:06 #8333

Tsja eens, maar in het voetbal kan hij gewoon echt niet mee. Dus het is best een lastige afweging, hoeveel verlies aan voetballend vermogen zijn zijn goals precies waard? Of met andere woorden, hoeveel goals meer/minder scoren we zonder Toornstra doordat een Van Persie/Ayoub gewoon een betere voetballer is?
    Overigens is Toornstra erbij hebben in je selectie natuurlijk gewoon heerlijk, maar voor je basiself blijf ik het toch twijfelachtig vinden.

Richard Dombi on: 30 juli 2018 om 09:36 #8335

Ik weet niet waar het stopt bij jou als het gaat om dit spelletje, maar doelpunten zijn wel essentieel.
    Heerlijk hoe die hem zonder te denken erin knalt. Was nog best een lastige bal, zo onder hem.
    Hij staat altijd op de goede plek. Gewoon heel knap.

Tja volgens die redenatie deed Lex Immers het ook goed, misschien zelfs beter. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het vertrek van Immers niet een verlies is gebleken voor Feyenoord, ondanks het aantal doelpunten dat daarmee werd ingeleverd. Met Toornstra kwam daar een betere voetballer voor terug, waardoor het spel er ook op vooruit ging mijns inziens. Nu is het tijd om Toornstra door te selecteren. Het is inderdaad een afweging zoals Noud terecht stelt. Bij mij valt die afweging negatief uit voor Jens.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 30 juli 2018 om 09:52 #8338

Als Jorgensen spits word en van Persie de tien, dan is Jens snel gezien. Maar Toornstra is wel daarachter de eerst volgende op de plek van aanvallende middenvelder. Zeker geen Ayoub. Die scoort nooit.
    Lex scoorde zeker in zn laatste fase bij Feyenoord nooit. Jens vergelijken met Lex slaat nergens op.

• Vedette
    aliendwurf on: 30 juli 2018 om 11:13 #8340

Ik zou Toornstra alleen nog maar gebruiken als linksbuiten tegen sterke tegenstanders….of in geval van nood op het middenveld als we geen alternatieven hebben.

• Regelmatige invaller
    danall on: 30 juli 2018 om 11:16 #8341

Dat Ayoub nooit scoort, pipapauwe, is vorig seizoen gebleken.
    Prachtige goals scoorde hij.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 30 juli 2018 om 11:23 #8342

ja… 7 doelpunten in 42 wedstrijden. heb het even opgezocht.

Richard Dombi on: 30 juli 2018 om 11:51 #8343

De vergelijking Immers en Toornstra gaat natuurlijk niet over de laatste fase van Immers bij Feyenoord. Het gaat me om de waarde die Immers werd toegedicht vanwege z´n scorende vermogen. De Billie’s op het FN vonden Immers zo’n beetje de beste voetballer van Feyenoord, omdat hij zo veel scoorde. Totale onzin, behoudens zijn doelpunten had Immers weinig toegevoegde waarde. Ik maakte de vergelijking omdat jij datzelfde belang toedicht aan het scorende vermogen van Toornstra. Het is zeker niet onbelangrijk, maar mij gaat het om het enorme tekort op voetballend vlak waardoor je overall minder kansen creëert, meer balverlies lijdt, minder snel kan omschakelen (hoe vaak heeft Toornstra een kansrijke aanval gecreëerd?) en dus uiteindelijk ook minder doelpunten zal maken.
    Ik zeg ook niet dat ik Toornstra compleet waardeloos vind, als hij de vorm van het kampioensjaar heeft dan zie ik hem graag spelen. Dan voegt hij namelijk voetballend ook wat toe. Maar afgaande op het afgelopen jaar en de voorbereiding is er weinig over van die vorm en is Toornstra meer een sta in de weg dan een toevoeging als het tempo omhoog gaat.
    Dus eens met Aliendwurf, Toornstra zou gewoon een back-up voor het middenveld moeten zijn en desnoods een optie op linksbuiten als we tegen betere tegenstanders spelen.

• Talent
    duvel on: 1 augustus 2018 om 17:09 #8397

Toornstra zou eigenlijk een linie terug moeten en op het juiste moment in de 16 komen. Als nr. 10 komt hij zwaar tekort.

• Vedette
    aliendwurf on: 1 augustus 2018 om 22:25 #8414

Clasie en Vilhena zijn 3 klasses beter dus dat gaat niet gebeuren.

• Jeugdspeler
    harrymens on: 4 augustus 2018 om 18:48 #8549

Slechtste man aan de kant van Feyenoord. Lijkt nergens op.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 10 augustus 2018 om 15:17 #8940

De weg volledig kwijt.

• Vedette
    aliendwurf on: 10 augustus 2018 om 15:46 #8950

Toornstra op volle kracht houd al niet over laat staan op halve kracht zoals gister…het was te verwachten.

• Talent
    petervanvossen on: 12 augustus 2018 om 09:31 #8994

Als Toornstra zijn vorm niet snel terugvindt zou ik Larsson wel eens willen zien in een vrije rol op 10. Die heeft bij Heerenveen wel laten zien over scorend vermogen, goed schot en goede pass te beschikken.
    Met Berghuis, Boëtius, RvP en Larsson heb je wat meer creativiteit voorin. Als ze op elkaar ingespeeld raken zou het toch een keer moeten werken.

• Bankzitter
    Feyenoordopnr1 on: 12 augustus 2018 om 11:38 #8995

Toornstra zou je enkel weer vanaf rechts op de vleugel wat vlieguren kunnen laten maken op het middenveld kan het echt niet meer. Liever verkopen als er iemand zo gek is zijn geïnvesteerde bedrag te betalen.
    @petervanvossen
    Inderdaad Larsson op 10 zou nog kunnen lukken op de vleugel helemaal niet meer proberen is een aanfluiting op een hoger niveau. Beter ook verkopen er was interesse (al za dat vast snel verminderen na de laatse wedstrijd).
    Zou het liefst Berghuis zien als creatieve middenvelder want op de vleugel heeft die op een hoger niveau ook enkel bal verlies en komt geen 2 man voorbij die hem altijd dekken. Maar gebeurt dat niet dan aub Ayoub eens proberen als iet wat creatieve speler op het middenveld heeft een steekpass en is handig in de kleine ruimte. Middenveld Ayoub (aanvoer naar berghuis en van persie), Vilhena (verdedigende middenvelder die mannetjes uitschakelt van afstand schiet en de bal veroverd), Clasie (verbindingsspeler met overzicht en splijtende pass naar voren) zou mss nog best complementair aan elkaar kunnen zijn.

• Vedette
    aliendwurf on: 12 augustus 2018 om 11:57 #8997

Ah blueberry is ook wakker.

Richard Dombi on: 12 augustus 2018 om 17:16 #9042

Toornstra is geen schim meer van de speler uit het kampioensjaar. Elke willekeurige jeugdspeler op het middenveld zou het beter doen.

• Vedette
    aliendwurf on: 12 augustus 2018 om 19:13 #9055

Hij is de Immers van nu…

• Veelbelovend talent
    l-pincoffs on: 13 augustus 2018 om 10:36 #9067

Nee, Immers was nog wel eens gevaarlijk. Toonstra is dat niet. Hij raakt af en toe een bal op een ongevaarlijke plaats.

• Ballenjongen
    totti10 on: 13 augustus 2018 om 14:52 #9071

Toornstra is geen schim meer van de speler uit het kampioensjaar. Elke willekeurige jeugdspeler op het middenveld zou het beter doen.

Yep wat mij betreft Burger of Kokcu gewoon inpassen , slechter dan dit kan toch niet .

• Vedette
    aliendwurf on: 13 augustus 2018 om 16:17 #9073

Kokcu net 90 minuten gezien tegen (een heel slecht) jong Excelsior maar ik snap echt niet dat die niet de kans krijgt…die snapt t spelletje echt en was de baas op t veld.

Richard Dombi on: 10 juli 2019 om 20:48 #12645

Ongelofelijk matig in de voorbereiding, trekt de neerwaartse lijn van afgelopen seizoenen door. Hoe kan Stam in deze speler een belangrijke speler voor Feyenoord zien? Ik vind het raadselachtig. Elk jaar na het kampioensjaar lijkt hij weer wat minder te worden. Ik hoop dat hij goed uit de voorbereiding komt, want met de zo goed als gegarandeerde basisplek onder Stam zal hij echt meer moeten laten zien willen we nog wat leuks zien op het middenveld.

• Ballenjongen
    weshoofd on: 11 juli 2019 om 10:24 #12670

Tegen Dordrecht vond ik hem prima. Als je met Berghuis op het middenveld wilt spelen, heb je natuurlijk wel een werkertje ernaast nodig ook. Daarnaast nog een garantie voor de nodige goals en assist, dus ik snap het wel. Ondanks dat het voetballend soms matig lijkt.

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.