Jan de Jong (Algemeen Directeur)

Posted In: Directie en staf
    • Vedette
    aliendwurf on: 8 maart 2019 om 11:42 #11288

De jeugd slaat jong over hè. :lach
    Daar valt niet tegen op te discussieren joh..en iedereen slikt t gewoon.
    Overigens begrijp ik de aankoop van Larsson ook wel hoor…dat het er net als Juste amper uit komt dat kan.

• Talent
    thistlebites on: 8 maart 2019 om 13:51 #11291

De aankoop Larsson begrijp ik dus niet. Met Boetius had je al een prima linksbuiten die nog wel een beetje snelheid en diepgang in zich heeft, al had ik liever een jongere buitenspeler gehad met een goed linkerbeen wat geen oude bekende was. Daarnaast had hij nog wel eens oog voor Jorgensen in de 16 meter met af en toe een goede voorzet met zijn mindere linkerbeen. Feyenoord had juist op 10 een goede speler nodig die de lijnen kon uitzetten. Nu ging twijfelaar Gio weer elke wedstrijd wisselen met Boetius en Larsson, waardoor zij allebei niet rendeerden.
    Voor het geld van Amrabat kon je dan nog een extra centrale verdediger halen met potentie. Met El Ahmadi, Tapia, Vilhena en Toornstra had je genoeg middenvelders voor de controlerende rol.

• Talent
    thistlebites on: 8 maart 2019 om 14:11 #11292

Maar goed, buiten het voetbal technische zaken staat de club er wel een stuk beter voor dan de afgelopen pak weg 40 jaar financieel gezien. Elk jaar schrijft Feyenoord ondanks het ontbreken van EL voetbal wel zwarte cijfers. De faciliteiten worden stap voor stap in orde gemaakt. Feyenoord heeft natuurlijk binnen STICO enorm veel mannen die vanuit de bouwwereld komen.

• Vedette
    aliendwurf on: 8 maart 2019 om 14:16 #11293

Boetius kan er niks van, dat was pas een schande dat ze die terug haalde.
    Ik snapte de aankoop heel goed en was er destijds erg blij mee….maar dat is inmiddels wel anders.
    Maar hoe dan ook, we zijn mooi dd Sjaak met Martin en Loekie aan t roer…en met zulke mensen die t voor t zeggen hebben zal er nooit iets veranderen….al krijgen we er 10 of 15 miljoen spelersbudget blij….het zal aanmodderen blijven door die kruideniersmentaliteit.

• Bankzitter
    frankyboy on: 8 maart 2019 om 14:17 #11294

Dat het kan dat bepaalde spelers niet renderen gaat ook maar tot op zekere hoogte op. Je ziet toch dat deze spelers het hoofdzakelijk niet aankunnen of te weinig toevoegen. De balans daarin slaat negatief uit en daar is de TD verantwoordelijk voor. Net zoals veel spelers die wel tot op zekere hoogte rendeerden nu te lang bij Feyenoord zitten en het niveau niet meer aankunnen. Het algehele beeld wijst erop dat de TD met de ruimere middelen die hij tot zijn beschikking heeft gekregen het niet voor elkaar heeft gekregen om de selectie naar een hoger plan te tillen.
    Het is een kopie van het beleid dat v Geel bij ajax heeft gevoerd. En daar terecht om werd ontslagen.

• Talent
    thistlebites on: 8 maart 2019 om 14:37 #11296

Met Larsson haal je precies eenzelfde speler als Berghuis maar dan voor de linkervleugel. Met als gevolg dat we al 2 seizoenen naar trechtervoetbal kijken zonder enige vorm van diepgang en snelheid in het spel. Boetius heeft toch echt wel eens laten zien ten tijde van Pelle dat hij heel aardig kan voetballen en dat kan koppelen aan een hoog rendement. Met een creatieve goede nummer 10 en met vertrouwen, had Boetius een hele nuttige linksbuiten geweest.
    Maar goed, dat is het ontbreken aan visie op technisch gebied bij Feyenoord. Je hoeft niet de beste spelers altijd te halen, maar het elftal dat je bij elkaar veegt, moet wel complementair aan elkaar zijn.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 8 maart 2019 om 15:14 #11297

Boetius.. pleurt toch op man. Die kan echt werkelijks niks. Ja… beetje rollen en glijden. 2x blij dat hij ging.
    Larson is ook niks, maar ik vind hem beter dan verwacht.

• Vedette
    aliendwurf on: 8 maart 2019 om 19:49 #11300

Met Larsson haal je precies eenzelfde speler als Berghuis maar dan voor de linkervleugel. Met als gevolg dat we al 2 seizoenen naar trechtervoetbal kijken zonder enige vorm van diepgang en snelheid in het spel. Boetius heeft toch echt wel eens laten zien ten tijde van Pelle dat hij heel aardig kan voetballen en dat kan koppelen aan een hoog rendement. Met een creatieve goede nummer 10 en met vertrouwen, had Boetius een hele nuttige linksbuiten geweest.
    Maar goed, dat is het ontbreken aan visie op technisch gebied bij Feyenoord. Je hoeft niet de beste spelers altijd te halen, maar het elftal dat je bij elkaar veegt, moet wel complementair aan elkaar zijn.

Dit is maar ten dele waar.
    Als Haps fit was gebleven had hij dus steeds over Larsson heen kunnen gaan en ik denk dat dat t plan was. Dat was in het kampioensjaar met beide backs ook zo en dan vooral Karsdorp.
    Ik vind het dus te makkelijk en mijn kritiek op vGeel sluit wat dat betreft meer aan op wat Franky zegt…de verkeerde spelers vast houden en ook veel te veel spelers aantrekken waarvan iedereen al van te voren weet dat t niks wordt…zo’n Boetius, Diks en ook Martina nu weer….dat gaat nergens over. Contractverlenging voor Beekie en destijds al met Kazim, Nelom en dat soort spelers….het is te gek voor woorden. En dan miepen over anderhalf miljoen voor een jong elftal…dáár gaan we aan kapot.
    En wat doet die gek, die geeft zichzelf doodleuk een contract voor onbepaalde tijd met salarisverhoging….ja dat is lekker.

• Talent
    thistlebites on: 8 maart 2019 om 19:50 #11301

Doet het bij Mainz toch weer aardig. Zeg niet dat het de ideale linksbuiten zou zijn voor Feyenoord. Hooguit nuttig als je hem goed gebruikt. Hij kan niet zoals een Elia op eigen kracht wedstrijden beslissen.
    Zag ook liever een andere linksbuiten dan Boetius en Larsson. Voor die ruim 6 miljoen als het al niet meer was wat je aan die 2 spelers hebt uitgegeven had je net zo goed een Lozano kunnen binnen harken…

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 9 maart 2019 om 13:26 #11303

Doet het bij Mainz toch weer aardig. Zeg niet dat het de ideale linksbuiten zou zijn voor Feyenoord. Hooguit nuttig als je hem goed gebruikt. Hij kan niet zoals een Elia op eigen kracht wedstrijden beslissen.
    Zag ook liever een andere linksbuiten dan Boetius en Larsson. Voor die ruim 6 miljoen als het al niet meer was wat je aan die 2 spelers hebt uitgegeven had je net zo goed een Lozano kunnen binnen harken…

Volgens mij heeft Lozano meer gekost maar ik ben het wel eens met die stelling. Zowel Boëtius als Larsson komen allebei -als buitenspelers- ruim tekort voor het niveau van een Nederlandse topclub. Allebei missers geweest van Martin van Geel die voor dat geld een significant betere vleugelspeler had kunnen kopen mijns inziens. Overigens speelt Boëtius, zoals hij ook vaak in de jeugd bij Feyenoord daar speelde, bij Mainz als middenvelder. En dat doet hij zeer aardig tot nu toe.

• Talent
    linkspoot on: 9 maart 2019 om 14:33 #11305

Je kan toch niet zeggen dat Larsson het slecht doet.

• Vedette
    aliendwurf on: 9 maart 2019 om 15:05 #11306

Ik ben ook niet tevreden met Larsson maar heb 1000 x liever hem dan Boetius…wat een weggooier is dat. Die kan er niks van.

• Bankzitter
    SCF010FR on: 4 april 2019 om 10:29 #11411

Zou het dan eindelijk gaan gebeuren ?
    De positie van Feyenoord-directeur Jan de Jong staat serieus onder druk, schrijft De Telegraaf donderdagochtend. AZ-collega Robert Eenhoorn zou volgens de Vrienden van Feyenoord de meest geschikte opvolger van De Jong zijn.
    De raad van commissarissen, onder leiding van Toon van Bodegom en oud-verdediger Sjaak Troost, wil een frisse wind laten waaien in De Kuip. Voetbal International-journalist Martijn Krabbendam verklaarde onlangs al dat Van Bodegom verantwoordelijk is voor het vroegtijdige afscheid van Martin van Geel. De Jong zou zomaar eens hetzelfde lot kunnen wachten: de Vrienden van Feyenoord zien het meer zitten in Eenhoorn – de voormalig honkbalcoach is geboren in Rotterdam en is origine een Feyenoord-fan – maar moeten afwachten of de RvC hun advies ter harte neemt.
    Momenteel heerst er een soort ‘machtsvacuüm’ in Rotterdam-Zuid: niet alleen Van Geel, maar ook trainer Giovanni van Bronckhorst heeft zijn vertrek in de zomer al aangekondigd. De nieuwe trainer Jaap Stam moet eerst het seizoen bij PEC Zwolle afmaken, terwijl er voor Van Geel nog geen opvolger is. De Jong ligt wel voor langere tijd vast, maar zijn positie is dus onzeker. ‘De vraag is of De Jong en Van Geel in de huidige situatie nog een uitdaging zien om het seizoen af te maken. Of sterker: of hen de kans wordt gegund het seizoen te voltooien’, analyseert De Telegraaf.

Richard Dombi on: 4 april 2019 om 14:52 #11412

Lijkt me een prima ontwikkeling. De Jong heeft in de korte tijd dat hij er zit laten zien dat hij ongeschikt is voor deze functie. Eenhoorn zou de perfecte nieuwe algemeen directeur zijn.

• Bankzitter
    SCF010FR on: 4 april 2019 om 20:55 #11416

Eenhoorn lijkt mij ook de beste optie maar ik vraag me af of AZ hem wel zo makkelijk laat gaan. Volgens mij heeft Eenhoorn zelf ook eens gezegd nog niet klaar te zijn bij AZ.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 april 2019 om 00:56 #11417

Eenhoorn lijkt mij ook de beste optie maar ik vraag me af of AZ hem wel zo makkelijk laat gaan. Volgens mij heeft Eenhoorn zelf ook eens gezegd nog niet klaar te zijn bij AZ.

Logische teksten zolang er niks concreets is en 1 of andere journalist stelt zo’n vraag. Dat siert m alleen maar.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 5 april 2019 om 08:01 #11418

Wat is dat toch dat mensen op een plek blijven zitten terwijl niemand je wilt.
    Als ik me overbodig voel, dan kunnen ze de tering genieten en ben ik weg.

• Bankzitter
    frankyboy on: 5 april 2019 om 11:24 #11419

Omdat duidelijk valt op te maken dat deze directie ten eerste vind dat ze uitstekend werk verrichten en dat ten tweede dolgraag ook naar elkaar uitspreken. Het is een in zichzelf gekeerd clubje dat de buitenwereld als vijand ziet. Dus die zien het nog als verantwoordelijkheid naar elkaar en de club ook om zo lang mogelijk te blijven zitten.
    De meeste directieleden hebben in tegenstelling tot spelers en technische staf een contract voor onbepaalde tijd. Dus in principe geldt daar een opzegtermijn maar het kan natuurlijk wel dat er een boetebeding in zit wanneer Eenhoorn besluit over te stappen naar een concurrent. Dat lijkt me in geval Eenhoorn zelfs logisch omdat AZ ook wel wist dat Eenhoorn voor de toekomst gegadigde zou kunnen worden voor de AD positie bij Feyenoord.
    De kans dat de Jong gaat sneuvelen lijkt me overigens vrij groot. Los van zijn (zwakke) performance tot op heden en eindverantwoordelijke voor een dramatisch seizoen speelt op de achtergrond ook nog grote wrijving binnen het Feyenoord City project over de huidige rol van de BVO die men tekort vindt schieten. Ook hier is de Jong de verantwoordelijke voor. En kan ik me goed voorstellen dat de RvC daar allerminst gelukkig mee is.

• Bankzitter
    SCF010FR on: 5 april 2019 om 12:44 #11420

Logische teksten zolang er niks concreets is en 1 of andere journalist stelt zo’n vraag. Dat siert m alleen maar.

Ja hij kan idd moeilijk zeggen dat ie graag naar Feyenoord wilt. Maar goed, eerst maar eens zorgen voor #JDJOUT

Richard Dombi on: 13 april 2019 om 23:04 #11446

Gaat deze clown nog weggestuurd worden? Of wordt dit het volgende scholletje van ons bestuur?

• Bankzitter
    frankyboy on: 28 mei 2019 om 16:12 #11574

Jan de Jong, onder zijn bewind zonk Feyenoord sneller dan destijds de Titanic.
    We komen op het punt dat je het maar beter los kunt laten, je Feyenoordgevoel, want dit is niet meer te redden.

• Ballenjongen
    robinho on: 28 mei 2019 om 22:30 #11577

Lijkt me wel handig dat ze kandidaten polsen voordat ze hem buiten gooien. Anders krijg je het van geel verhaal. Iemand buiten gooien en iemand terughalen die er totaal geen kaas van heeft gegeten. In de rvc hebben ze het ook niet allemaal op een rijtje lijkt het.

• Vedette
    aliendwurf on: 28 mei 2019 om 23:14 #11578

Het is idd niet best. Maar laten we idd in godsnaam zorgen een goeie vervanger achter de hand hebben voor die de laan uit gestuurd wordt

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 29 mei 2019 om 07:47 #11580

Je gaat toch niet iemand aanhouden die niet voldoet? Dan maar niemand. Feyenoord pleurt heus niet om zonder de Jong.

• Ballenjongen
    robinho on: 29 mei 2019 om 08:30 #11582

Je gaat toch niet iemand aanhouden die niet voldoet? Dan maar niemand. Feyenoord pleurt heus niet om zonder de Jong.

Ja dan kun je beter inderdaad niemand neerzetten. Dan weet je zeker dat er niks gebeurd. Dat is onzin natuurlijk. Je kunt beter een zwakke keeper in de goal zetten dan helemaal geen. De Jong wordt met name geassocieerd met het stadion maar dat is volgens mij niet het enige waarvoor hij is aangesteld. Daarnaast is het Jorien destijds ook niet gelukt om toe te werken naar een nieuw stadion. De gemeente heeft hierin ook een grote negatieve rol. Ik zeg niet dat de Jong moet blijven maar als je niet beter kunt krijgen (of helemaal niemand) ga je er zeker niet op vooruit. Kijk maar naar wat de technisch directeur.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.