Giovanni van Bronckhorst (Hoofdtrainer)

Posted In: Directie en staf
    • Bankzitter
    SCF010FR on: 20 oktober 2018 om 12:38 #10287

Als je zondag vooraf genoeg bier naar binnen gooit heb je iig nog een leuke dag. (TIP)

:lach Lukt wel, geen probleem

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 20 oktober 2018 om 14:49 #10289

Het ergste is de berusting die er binnen en buiten de club is. De acceptatie dat dit het is. De media vinden het ook prima. Die leggen de lat voor Feyenoord niet hoog. Bij ajax hoeft de trainer maar een misstap te begaan en de messen zijn geslepen. Het verwachtingspatroon bij Feyenoord is niet hoog. Meedoen mag maar hoeft niet. Maar zelfs het tenenkrommende voetbal is geen echt issue wat echt pijnlijk is.
    En dat wordt allemaal onder het tapijt geschoven omdat Feyenoord financieel niet mee zou kunnen en pas weer mee kan doen in een nieuw stadion. Terwijl de cijfers uitwijzen dat ons financieel potentieel in de huidige situatie in basis (dus zonder Europese inkomsten) gelijk is aan en waarschijnlijk groter dan PSV. Het grote verschil tussen Feyenoord en PSV is visie, organisatie en vooral ook ambitie. PSV neemt echt geen genoegen met anoniem derde zijn. Ondanks het best flinke financiele gat in de basis met ajax (veel en veel groter dan tussen Feyenoord en PSV) nemen ze zelfs geen genoegen met een plek achter ajax. PSV moet gewoon kampioen worden en dat lukt ze ook geen eens op regelmatige basis.
    En dan nog iets. Ons hele sportieve beleid is overgeleverd aan 1 man waar de middelmaat aan kleeft. Die niks heeft met jeugdopleiding en geen netwerk heeft en geen intentie heeft een degelijk scoutingsapparaat neer te zetten. Iemand die dus volledig zelf het sportieve beleid neerzet en uitvoert. Dat is mijn mening en dus volkomen subjectief. Maar wat niet subjectief is is dat onze nieuwe algemeen directeur geen enkele affiniteit en geen enkele ervaring heeft met topsport en topsportorganisatie. Kortom, die is voor de sportieve invulling en visie volledig afhankelijk van Martin van Geel die daarmee een enorme macht heeft gekregen binnen de club. De man die ooit begon bij ons als technisch manager en geen statutair directeur was is nu almachtig. Een bijzonder ongezonde situatie die de club in een wurggreep houdt.

Er is blijkbaar niemand in de organisatie van Feyenoord die een controlerende functie uitoefent. Een de Jong wil vooral iedereen te vriend houden in de organisatie, als het aan hem ligt krijgen we allerlei Wengers voor het leven. En de RvC is vooral bezig met een profijtelijk nieuw stadion voor hen. Intussen is het Legioen ook wel klaar met dit Feyenoord, getuige de slechte sfeer en dalende toeschouwersaantallen. Ik kan het niemand kwalijk nemen, er is heel weinig dat hoop biedt bij Feyenoord op dit moment.

• Vedette
    aliendwurf on: 20 oktober 2018 om 15:23 #10290

Het lijkt me een beetje prematuur om deJong als zodanig weg te zetten enkel en alleen omdat hij eens dat Wenger scenario geopperd heeft.
    Waar overigens best voor te zeggen is maar hij moet nog leren dat hij over sommige dingen in de media beter zijn mond kan houden. Zeker als het voetbal technische zaken aangaat.
    En ik denk ook dat je de weerstand onderschat die hij te verwerken heeft gehad en nog gaat krijgen met zijn ommezwaai wat betreft het nieuwe stadion….dus dat iedereen te vriend houden lijkt me vooralsnog volledig uit de lucht gegrepen.
    Je kunt trouwens ook moeilijk als je ergens binnenkomt gelijk iedereen aan de kant gaan zetten voordat je uberhaubt de hele organisatie hebt leren kennen….dat zou wat zijn.

Richard Dombi on: 20 oktober 2018 om 15:39 #10292

Het lijkt me een beetje prematuur om deJong als zodanig weg te zetten enkel en alleen omdat hij eens dat Wenger scenario geopperd heeft.
    Waar overigens best voor te zeggen is maar hij moet nog leren dat hij over sommige dingen in de media beter zijn mond kan houden. Zeker als het voetbal technische zaken aangaat.
    En ik denk ook dat je de weerstand onderschat die hij te verwerken heeft gehad en nog gaat krijgen met zijn ommezwaai wat betreft het nieuwe stadion….dus dat iedereen te vriend houden lijkt me vooralsnog volledig uit de lucht gegrepen.
    Je kunt trouwens ook moeilijk als je ergens binnenkomt gelijk iedereen aan de kant gaan zetten voordat je uberhaubt de hele organisatie hebt leren kennen….dat zou wat zijn.

Het is natuurlijk wat gechargeerd door mij, maar de Jong begon zijn nieuwe baan wel met een enorme lofzang op iedereen in de organisatie. Het zou heel vreemd zijn als hij dan een jaar later ineens begint met een reorganisatie. Tactisch en bedrijfsmatig een domme zet naar mijn mening. Hij had beter gewoon z’n mond moeten houden in plaats van iedereen de hemel in te prijzen en de organisatie kritisch moeten doorlichten in zijn eerste jaar. Zoals elke normale topman zou doen bij een nieuwe job. Ik ben het wel volledig met je eens dat het een slangennest is en dat de weerstand betreffende het nieuwe stadion hem flink bezig zal houden. Hoe hij het nu aanpakt met het nieuwe stadion verdient lof. Naast een nieuw stadion heeft hij echter ook een club te runnen en daar vind ik hem vooralsnog niet in uitblinken. Franky heeft gelijk als hij stelt dat Martin van Geel vrij spel heeft binnen de club, de enige die hem kritisch benaderde is uit de RvC gestapt. Die persoon was overigens ook niet geheel toevallig voorstander van Eenhoorn in plaats van de Jong, omdat hij vond dat een topsportklimaat bij Feyenoord ontbreekt. Nu wil ik de Jong best een kans geven om het topsportklimaat te verbeteren, maar dan moet hij zich intern wel een stuk kritischer gaan opstellen.

• Vedette
    aliendwurf on: 20 oktober 2018 om 16:38 #10297

Ik ben het in de kern ook volledig met jou en Franky eens hoor.
    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat hij wat mij betreft een eerlijke kans verdient. Uit zijn ommezwaai blijkt namelijk dat hij niet bang is zich keihard op te stellen en impopulaire en moeilijke beslissingen te nemen….dat geeft de burger moed.
    En ik had ook veel liever Eenhoorn gezien hoor, dat staat buiten kijf….maar die is er niet.

• Bankzitter
    frankyboy on: 21 oktober 2018 om 11:18 #10301

Natuurlijk verdient Jan de Jong een kans. Het gaat er meer om dat hij als persoon geen affiniteit heeft met sport/voetbal en zich op dat gebied moet verlaten op Martin Van Geel. Iemand onder wie de jeugdopleiding is afgegleden, de samenwerking met Excelsior de nek om heeft gedraaid, Feyenoord niet mee heeft laten doen in de voetbalpyramide en het weeuwig falende scoutingsapparaat heeft gehandhaafd.
    Kortom, alle zaken die je op sportief gebied zou willen ontwikkelen ligt in handen van een man die dat heeft afgebroken of er het nut niet van inziet.
    Jan de Jong is niet het probleem. Dat is v Geel die zich een ongezonde machtspositie binnen de club heeft toegeeigend. Ik ben bang dat Jan de Jong niet de visie heeft om over v Geel heen te regeren. Dat zou bijvoorbeeld Eenhoorn wel hebben. Vanwege zijn achtergrond. Onze vriend bij PSV heeft dat ook.

• Talent
    thistlebites on: 23 oktober 2018 om 15:32 #10343

Gio heeft te weinig ideeën hoe hij een team wil laten voetballen en welke spelers daarvoor nodig zijn.

wateringer on: 29 oktober 2018 om 07:46 #10466

Als je nou echt een topclub wil zijn, dan flikker je toch gewoon je trainer er uit? Wellicht heeft het weinig zin maar dit kan toch ook niet zo langer?
    Als dit soort dingen bij psv of ajax gebeurt dan ligt ie er vandaag gewoon uit hoor, het is gewoon om je kapot te schamen dit!

• Bankzitter
    SCF010FR on: 29 oktober 2018 om 12:27 #10469

Als je nou echt een topclub wil zijn, dan flikker je toch gewoon je trainer er uit? Wellicht heeft het weinig zin maar dit kan toch ook niet zo langer?
    Als dit soort dingen bij psv of ajax gebeurt dan ligt ie er vandaag gewoon uit hoor, het is gewoon om je kapot te schamen dit!

Dat zou bij een normale club gebeuren, klopt. Echter, bij Feyenoord gelden andere regels. Gio is een kind van de club. Klaar. dat is het enige wat telt. Spel niet om aan te zien etc etc, allemaal niet belangrijk. Gio is een kind van de club. De Wenger van Feyenoord. :bier

• International
    tylerdurden on: 29 oktober 2018 om 13:00 #10470

Had je nu met Fred Rutten, Erwin Koeman of een ander voor de groep gestaan waren die idd allang weggestuurd.
    Ook een beetje de angst voor de reactie van het legioen, want Gio heeft daar ook onbeperkt krediet lijkt het wel

wateringer on: 29 oktober 2018 om 13:12 #10471

Angst voor het legioen? Ze hebben gewoon schijt aan ons hoor, en daarnaast is denk ik 90% wel klaar met Gio.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 29 oktober 2018 om 15:40 #10472

Verliezen tegen de neuzen moet kunnen, alleen op basis van afgelopen weekend ga je m natuurlijk niet ontslaan. Maar het lijkt me prima wanneer Martin al op zoek gaat (of is) naar een opvolger.

wateringer on: 29 oktober 2018 om 16:06 #10473

Verliezen tegen de neuzen moet kunnen, alleen op basis van afgelopen weekend ga je m natuurlijk niet ontslaan. Maar het lijkt me prima wanneer Martin al op zoek gaat (of is) naar een opvolger.

Verliezen tegen neuzen is ingecalculeerd, maar het gaat ook om de manier waarop en de wedstrijden daarvoor.
    Er zit geen enkele verbetering in het spel, er is niets waarop je voort kan borduren, het is gewoon al maanden helemaal kut!

Richard Dombi on: 29 oktober 2018 om 16:59 #10474

Degene die verantwoordelijk is voor deze selectie, de matige scouting en de jeugdopleiding die stagneert is Martin van Geel. Laat Martin samen met Gio zijn conclusie trekken en door de voordeur vertrekken. Vervolgens Peter Bosz aantrekken nu het nog kan en samen met Stanley Brard de club qua technisch beleid op een andere koers zetten. Maar doe in elk geval wat! Die totale lethargische houding binnen Feyenoord is echt desastreus.

• Ballenjongen
    dekuip on: 29 oktober 2018 om 18:24 #10475

Dat deze topkerel, maar ontzettende kuttrainer, alsjeblieft zo snel mogelijk de club gaat verlaten. Samen met van Geel.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  dekuip.
    • Bankzitter
    frankyboy on: 29 oktober 2018 om 19:02 #10477

Ik word niet warm van Gio maar ik word ook niet warm van veruit meeste spelers. Ontsla de trainer maar het spelersmateriaal blijft. En belangrijker, het beleid veranderd niet. V Geel blijft doen wat hij doet, met zijn carte blanche op technisch vlak spelers halen zonder toegevoegde waarde want er is geen scouting noch ook maar enkel initiatief om een scoutingsapparaat op te zetten. Hij heeft net het contract verlengt met Richard Grootscholten (terwijl ze van Groningen tot Maastricht weten dat hij er een puinzooi van heeft gemaakt) dus ook op Varkenoord geen ommekeer. Geen fatsoenlijk tweede elftal dus ook geen doorstroom. Zelfs de samenwerking met Excelsior heeft v Geel de nek omgedraaid. Alleen maar creatiefloos en geldverslindend excuusbeleid dat het toekomstig perspectief van onze club de komende jaren bijzonder somber maakt.
    V Geel zal Gio daarnaast niet ontslaan. Dat kan alleen als je als TD zelf wat krediet hebt en dat is er terecht niet. V Geel is veel meer schuldig aan de huidige malaise dan Gio. Gio stopt aan het einde van dit seizoen of stapt tussentijds zelf op. Een gedwongen ontslag is ondenkbaar.
    Het probleem is veel groter. De huidige RvC is een gemaakt clubje dat constant spelletjes speelt en iedereen die kritiek heeft op beleid eruit werkt. Die hebben in al hun wijsheid Jan de Jonge aangesteld die als volkomen nitwit op sportief gebied met handen en voeten gebonden is aan alleenheerser v Geel. Alsof ze het erom doen ! Je voelt natuurlijk op je klompen aan dat V Geel never nooit onder een AD met sportieve achtergrond zoals Gerbrands, vd Sar of Eenhoorn zou willen werken. Alleen de suggestie schuurt al.
    Dus wie controleert wie? Het is wat Borst jaren geleden al zei, Feyenoord is een incestueuze, kleine club waar iedereen bang is voor zijn eigen hachie.
    Gio gaat, gentleman als hij is, niet moeilijk doen, die regisseert zijn afscheid zodat al oa v Geel zijn hachie wordt gered. En zo modderen we lekker verder aan en wordt het uiteindelijk nooit wat.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  frankyboy.
    • Bankzitter
    SCF010FR on: 29 oktober 2018 om 20:52 #10483

Bij veronica inside nemen ze het erg op voor Gio. Die krijgt dus binnenkort contractverlenging

• Vedette
    aliendwurf on: 29 oktober 2018 om 21:43 #10485

Bij veronica inside nemen ze het erg op voor Gio. Die krijgt dus binnenkort contractverlenging

Ze hebben natuurlijk ook gewoon gelijk….meer is er echt niet uit te halen qua resultaten.

• Bankzitter
    SCF010FR on: 29 oktober 2018 om 23:13 #10488

Ze hebben natuurlijk ook gewoon gelijk….meer is er echt niet uit te halen qua resultaten.

Misschien, maar je mag wel beter spel verwachten van een trainer die 4 jaar bij een club zit. Daar hoor ik ze nooit over. Of dat je een idee ziet tenminste. Het kan zijn dat ik er geen verstand van heb maar ik zie gewoon helemaal niks. Het gaat altijd over dat ze het maximale uithalen uit een middelmatige groep. Clubs met mindere spelers spelen beter voetbal. Waarom hebben ze het daar nooit over.

wateringer on: 30 oktober 2018 om 06:16 #10489

Je maakt een grapje? Natuurlijk is er meer uit te halen, maar dan moet je ook eens jeugd in durven te zetten en een goede taktiek bedenken. En zo slecht is onze selectie nu ook weer niet, het kan natuurlijk beter maar met de huidige selectie moet je echt wel beter voetbal kunnen spelen.

• Vedette
    aliendwurf on: 30 oktober 2018 om 08:13 #10491

Tuurlijk is dat geen grapje. Meer prijzen waren er niet uit te persen….zo simpel is t.
    Ff normaal doen nou.
    En de jeugd is al 3 jaar helemaal kut….Schuurman was t grootste talent tel uit je winst….dus welke jeugd had hij moeten brengen dan?

• Vedette
    aliendwurf on: 30 oktober 2018 om 08:18 #10492

Dat hij wat mij betreft weg mag en nu met deze lichting alles op de jeugd zou moeten gooien daar ben ik het wel mee eens.
    Maar kijk naar Bijlow….het gejank is al begonnen, hij maakt een paar fouten en de die jongen wordt zelfs bedreigd.
    Ik vrees dat de meesten wel lekker roepen om jeugd maar vervolgens wel gaan janken als er 3 x op rij verloren wordt.
    En nog ff over dat spelen van goed voetbal…. met 4 van zulke spelers achterin is dat natuurlijk bijna onmogelijk hè….zonder zelfvertrouwen is dat echt bijna onmogelijk….en zie dat maar s op te bouwen met die twijfelaars achterin.

wateringer on: 30 oktober 2018 om 10:52 #10493

Bijlow mag van mij blijven staan hoor, dat ie fouten maakt hoort er bij, hij moet gewoon spelen om beter te worden. Op de bank zetten heeft geen zin.
    Ik bedoel meer dat Gio totaal geen jeugd meeneemt in zijn selectie, dus waarom niet een Wouter Burger of een Kökcu? Die gasten moet je gewoon eens durven brengen, ipv aanmodderen met Toornstra of Vilhena die het volledig kwijt is nu.

• Bankzitter
    SCF010FR on: 30 oktober 2018 om 12:07 #10494

Fred Rutten speelde geweldig voetbal met Wilkshire, Mathijsen, Immers, Kazim, Nelom. Kun je nagaan wat Rutten met deze selectie zou kunnen doen. Ook opmerkelijk, Rutten heeft het nooit zien zitten in Vilhena, speelde nooit toen.

wateringer on: 30 oktober 2018 om 12:20 #10495

Volgens de geruchten staat Gio in de belangstelling van Fenerbahce, voor wat het waard is.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 546)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.