Feyenoord onder 19

Posted In: Feyenoord Academy
    • Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 10 april 2019 om 16:15 #11439

Sjaak Troost.

• Ballenjongen
    robinho on: 10 april 2019 om 16:19 #11440

Wie neemt deze beslissingen?

Technische staf in overleg met de td denk ik. Als de staf niet is overtuigd, dan ga je niet verlengen lijkt me. Ken die Zwarts niet. Hij is 20 jaar. Verwacht je dat hij binnen 2 jaar ten minste de 2e spits van Feyenoord is. Is het antwoord nee, dan moet je hem laten gaan. Geldt overigens ook voor Vente.

Richard Dombi on: 29 april 2019 om 17:04 #11484

Wat een armoedige wedstrijd tegen Ajax tot nu toe, het lijkt bij vlagen Schots highlanders voetbal waar je naar zit te kijken. Is het nou echt niet mogelijk om een keer fatsoenlijk voetbal te spelen met dit elftal? Zeker met het middenveld wat er nu staat moet je toch prima voetbal kunnen spelen, op papier zijn ze allemaal vaardig genoeg. Al moet ik ook zeggen, het begint eigenlijk allemaal met de dramatische opbouw van achteruit van met name Lewis, Hall en de keeper Koorevaar. Zodra de bal in de buurt komt worden deze spelers nerveus en wordt de bal naar voren geramd zonder enig idee naar wie ze eigenlijk spelen. Zelfs als Ajax geen druk zet wordt de bal kinderlijk eenvoudig ingeleverd. Hendriks en Hartman doen het nog wel aardig, maar af en toe zie je ook bij hen knullige verdedigende momenten. Uitglijders uit het niet en de aanvallers van Ajax krijgen te veel ruimte.
    Dan het middenveld, dat speelt bijzonder slordig, eigenlijk alleen Geertruida die zijn niveau haalt en als verdedigende middenvelder de laatste weken sowieso zeer solide speelt. Burger en Kokcü lijken totaal niet in de wedstrijd te zitten, veel nonchalante fouten. Betrokken bij allerlei belachelijke opstootjes die totaal niet in het belang van Feyenoord zijn op dit moment. Bannis en Touré komen voorin weinig aan voetballen toe, een uitermate lastige wedstrijd voor hen zonder goede toevoer van achteren. De tussenstand is nu 1-2 in het voordeel van Ajax, niet eens omdat Ajax zoveel kansen creëert maar meer omdat Feyenoord voetballende onkunde tentoonstelt. Dat vind ik toch wel een droevig gegeven als het een keer ergens om gaat voor deze jeugdspelers. Ik mag hopen dat de zogenaamde wondertrainer Kuyt deze spelers met een beter tactisch plan de tweede helft instuurt en dat achterlijke highlanders voetbal eruit coacht.

Richard Dombi on: 29 april 2019 om 17:50 #11485

Tweede helft een stuk aangenamer om te kijken, de tussenstand inmiddels (terecht) naar 5-3 voor Feyenoord. :lach
    Feyenoord is aanzienlijk rustiger aan de bal in de opbouw (Geertruida speelt echt zeer sterk, nu als centrale verdediger die inschuift naar voren) en veel meer op zoek naar de voetballende combinatie. Dan zie je dat dit team uiteindelijk best leuk kan voetballen. Jammer dat dit niet vanaf het begin kon, dan had de stand wellicht nog wat hoger kunnen zijn voor Feyenoord. El Bouchataoui als meer centrale spelmaker is een absolute uitblinker, Burger en Kokcü helaas zeer wisselend in hun spel. Met name de inbreng van Azarkan heeft Feyenoord letterlijk vleugels gegeven, zo’n aanvallende spelopvatting ligt dit team veel beter dan het counteren van de eerste helft. Ajax is overigens ver teruggezakt qua voetbal na de rust, lijkt een beetje op het Feyenoord van de eerste helft, verder dan wat counters komen ze niet meer.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Richard Dombi.
    • Talent
    thistlebites on: 29 april 2019 om 20:09 #11489

Een hoop spelers kunnen denk ik het best volgend seizoen minuten maken bij Dordt. Ik denk dan aan een Hartman, El Bouchataoui, Wehrmann, Burger, Toure en mogelijk ook Azarkan.
    Hall, Hendriks, Geertruida en Kokcu definitief bij het eerste elftal, waarbij vooral de laatste 3 genoemde spelers veel kansen maken op een basisplaats. Bannis zou halverwege het seizoen mogelijk kunnen worden overgeheveld naar het eerste elftal of toch naar Dordt sturen. Ligt ook aan de prestaties in de Youth League.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 30 april 2019 om 09:34 #11491

Naar Dordt? Ik hoop dat de nieuwe TD gelijk kapt met die onzin. Jong Feyenoord moet veel serieuzer worden genomen.
    Piramide in, samen laten opgroeien naar een team wat moet winnen en met een filosofie speelt. Niet bij een Dordt een beetje degradatie voetbal spelen in de eerste divisie met 3 talenten en wat rommel van Dordt.

Richard Dombi on: 30 april 2019 om 12:21 #11492

Ik zou talenten als El Bouchataoui, Wehrmann en Azarkan gewoon een kans in de voorbereiding geven. De rest kan naar Dordrecht of naar een nog in te stromen team in de piramide. Op zich pakt de samenwerking met Dordrecht ook weer niet zo verkeerd uit, daar worden door de Feyenoord talenten nu best wat punten gepakt de laatste tijd. Zo´n Summerville heeft zich wel ontwikkeld hierdoor. Maar het zou inderdaad beter zijn als de talenten samen in één team blijven met dezelfde voetbalfilosofie als het eerste.

• Ballenjongen
    robinho on: 7 mei 2019 om 08:55 #11518

Is er al zicht op komend seizoen? Veel spelers die nu in de O19 zitten mogen hier volgend seizoen ook nog spelen. Omdat Feyenoord geen O18 meer heeft, moeten veel spelers die nu in de O17 zitten naar O19 of weg uit de opleiding. Of gaat Feyenoord weer een deel van de O19 doorschuiven naar Jong Feyenoord?

Richard Dombi on: 11 mei 2019 om 16:53 #11537

Verspelen vandaag een 2-0 voorsprong uit bij NAC, om met 3-2 te verliezen. Zo geef je wel heel makkelijk een kampioenschap en de YL uit handen. Waardeloos, als ze volgende week thuis winnen van Vitesse (staat laatste) moeten ze de laatste wedstrijd uit naar Ajax voor een beslissend duel om het kampioenschap. Ik kan al raden hoe dat gaat lopen.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 12 mei 2019 om 09:41 #11546

Vooral ook omdat het totaal onnodig was.. Eerste helft was het niet sprankelend maar wel gewoon onder controle. Tweede helft werd het steeds paniekeriger. Bij dit soort elftallen moet ook nodig doorgeselecteerd worden overigens. Volgend jaar gaan jongens als Lewis en ten Hove naar Dordrecht. Wie help je daar nou mee? Tot nu toe Zwarts, Schuurman en Summerville verhuurd. 4 van deze 5 gaan het niet redden. De 5e, Summerville, was een gedwongen keuze.. Op deze manier heeft de samenwerking ook niet zo heel veel zin. Verhuur jongens als Burger en Hendriks. Die hebben wel de potentie. Wehrmann is al een stap in de goede richting, maar die heeft nu ook een jaar stilgestaan.
    Laatste twee wedstrijden knallen met de volledige selectie, ik heb er nog wel vertrouwen in. Maar we hebben het onszelf iig een stuk lastiger gemaakt.

• Jeugdspeler
    jager on: 18 mei 2019 om 23:36 #11555

Vandaag heb ik Feyenoord O19 met 3-1 zien winnen van Vitesse. De verdediging speelde prima (vooral Geertruida), want eigenlijk heeft Vitesse geen enkele kans gehad; het tegendoelpunt was een (houdbaar) afstandsschot. Feyenoord creëerde legio kansen, maar was niet scherp voor de goal. Touré is wat mij betreft ‘over the hill’ en als gevolg van blessures stond Amadin in de basis. Hij had best wat aardige acties, maar deze jongen gaat natuurlijk nooit het eerste halen. Verder vind ik het een beetje genant dat een hardwerkende middenvelder als Huijgen vaak als aanvaller in de basis staat. Kuijt heeft liever een werkertje voorin dan een echte aanvaller… Burger speelde weer matig/wisselvallig. Je kan zien dat hij goed kan voetballen, maar hij is vaak nog erg slordig. El Bouchataoui speelde prima, maar volgens mij gaat hij het eerste niet halen (te weinig specifieke en onderscheidende kwaliteiten). Het grootste talent ‘by far’ is Kokcu. Hij speelde soms wat nonchalant, maar hij is technisch heel erg sterk, voetbalt erg makkelijk en liet hele mooie dingen zien. Deze jongen moet gewoon volgend jaar vast in Feyenoord 1 staan! Ook nog vermeldenswaardig is dat Denzel Hall, die prima speelde, een wereldgoal maakte.

Richard Dombi on: 1 juni 2019 om 17:29 #11600

Verspelen vandaag een 2-0 voorsprong uit bij NAC, om met 3-2 te verliezen. Zo geef je wel heel makkelijk een kampioenschap en de YL uit handen. Waardeloos, als ze volgende week thuis winnen van Vitesse (staat laatste) moeten ze de laatste wedstrijd uit naar Ajax voor een beslissend duel om het kampioenschap. Ik kan al raden hoe dat gaat lopen.

En ja hoor, een typische Feyenoord wedstrijd uit bij Ajax. Wanneer gaan trainers eens beseffen dat in Amsterdam jezelf ingraven en gokken op een lange bal die goed valt de slechtste tactiek is die je kan bedenken. Deze nederlaag valt voor een groot gedeelte aan Kuyt te wijten. De wedstrijd was een kopie van de eerste dertig minuten, die toen ook al door Ajax werden gedomineerd. Ongelofelijk dom om precies hetzelfde te blijven spelen- een brevet van tactisch onvermogen. Laat Kuyt nog maar een paar jaar bijleren in de jeugd, dat gaat hij hard nodig hebben. Erg teleurstellend einde na een best redelijk jaar.
    AEB, Kokcu, Geertruida, Hendriks, Azarkan en Bannis vast doorschuiven naar het eerste, de eerste vier kunnen prima in de basis. Hall zou eigenlijk naar Dordrecht moeten maar heeft het geluk dat we in het eerste een tekort aan rechtsachters hebben, kan daar een type Nieuwkoop worden (kwalitatief en technisch tekort, maar soms nuttig als invalkracht). Burger is motorisch een ramp en gaat het niet redden denk ik, jaartje RKC of Dordrecht zou hem goed doen. Idem dito voor Touré, doet me denken aan Manu maar mist de echte explosiviteit vind ik.

• Jeugdspeler
    jager on: 1 juni 2019 om 19:30 #11602

Eens, Kuyt is tactisch een matige coach. Ajax kan vrij opbouwen, want er wordt geen enkele druk uitgeoefend. De spits loopt zich het schompes tussen de verdedigers; kansloos. Deze kansloze manier van spelen lijkt op Varkenoord beleid te zijn.
    Verder was er een groot leeftijds- en kwaliteitsverschil in het voordeel van Ajax. En Kuyt zegt na afloop dat Feyenoord het kampioenschap had verdiend…
    Maar AEB, Kokcu, Geertruida, Hendriks, Azarkan en Bannis doorschuiven naar het eerste? Alleen Kokcu is daar aan toe. AEB mist tempo in zijn spel, Azarkan en Bannis zijn er fysiek nog niet aan toe. Geertuida komt tekort op het middenveld en voor centraal achterin is hij te klein. Welllicht uitproberen als rechtsachter. Hendriks valt mij ook tegen. Geen goede inspeelbal en op de verkeerde momenten lopen met de bal.
    De speler van de O19 die zich het beste heeft ontwikkeld is de weggestuurde Summerville…..

Richard Dombi on: 1 juni 2019 om 21:08 #11604

Eens, Kuyt is tactisch een matige coach. Ajax kan vrij opbouwen, want er wordt geen enkele druk uitgeoefend. De spits loopt zich het schompes tussen de verdedigers; kansloos. Deze kansloze manier van spelen lijkt op Varkenoord beleid te zijn.
    Verder was er een groot leeftijds- en kwaliteitsverschil in het voordeel van Ajax. En Kuyt zegt na afloop dat Feyenoord het kampioenschap had verdiend…
    Maar AEB, Kokcu, Geertruida, Hendriks, Azarkan en Bannis doorschuiven naar het eerste? Alleen Kokcu is daar aan toe. AEB mist tempo in zijn spel, Azarkan en Bannis zijn er fysiek nog niet aan toe. Geertuida komt tekort op het middenveld en voor centraal achterin is hij te klein. Welllicht uitproberen als rechtsachter. Hendriks valt mij ook tegen. Geen goede inspeelbal en op de verkeerde momenten lopen met de bal.
    De speler van de O19 die zich het beste heeft ontwikkeld is de weggestuurde Summerville…..

Met betrekking tot het doorschuiven van genoemde spelers. Ik vergelijk hen met het spelersmateriaal van Feyenoord 1 van afgelopen seizoen, dan denk ik zelfs dat de meesten makkelijk meekunnen. AEB vind ik gegroeid dit jaar, het kan af en toe inderdaad nog wat sneller maar er zit best vaart in zijn spel. Ik vind eerder dat hij zich moet verbeteren in het omschakelen, maar ook daarin is hij verbeterd. Ten opzichte van een Clasie denk ik dat AEB niet minder zal zijn, ik heb hoge verwachtingen van hem in het eerste elftal. Wellicht kan je hem samen met Kokcu wat aanvallender neerzetten, als er een controleur achter staat.
    Azarkan en Bannis zijn inderdaad fysiek nog niet op niveau, maar daar is het doorschuiven dan ook voor bedoeld. Laat ze maar trainen met een hogere intensiteit en fysiek betere spelers om zich heen. Daar leren ze ook van. Hun wedstrijden kunnen ze voorlopig met Jong Feyenoord wel meepakken, na een half jaar kan je eventueel evalueren of een verhuurperiode beter is voor de ontwikkeling van deze spelers. Bovendien creëer je daarmee ruimte voor andere talenten in de O19, zoals bijvoorbeeld Belarbi en T’Zand.
    Geertruida vond ik juist een openbaring als defensieve middenvelder, de wedstrijd tegen Ajax was z´n minste van de afgelopen maanden. Als middenvelder is hij in balbezit opmerkelijk rustig en als controleur zeer sterk. Dit is een speler die je in de as moet zetten mijns inziens. Z´n scorend vermogen, bij onder andere vrije spelsituaties, vind ik een wapen. Ik hoop dat hij dat ook in het eerste kan laten zien. Moet daarvoor wel bijtekenen uiteraard.
    Hendriks valt mij dit jaar het meest tegen van bovenstaande spelers, ik had hem als opbouwer ook wat hoger ingeschat. Desalniettemin denk ik dat hij het ten opzichte van het huidige centrale duo niet veel minder zal doen. Dat is voornamelijk omdat het huidige centrale duo van Feyenoord abominabel slecht is, maar Hendriks heeft op zich de potentie om door te groeien naar een stabiele verdediger voor Feyenoord.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 2 juni 2019 om 09:53 #11606

Eens met Richard Dombi. Het is ook vooral dat nog een jaar O19 geen toegevoegde waarde meer heeft. Wellicht voor Bannis nog wel, maar voor de andere zeker niet. Geertruida, Kokcu, El Bouchataoui moeten ook al naar de senioren, daar MOET dus de keuze voor worden gemaakt. Wellicht Burger, Azarkan en/of Toure nog verhuren aan Dordrecht?
    Wat mij betreft zitten Hendriks, el Bouchataoui, Kokcu, Hansson, Summerville en Bannis gewoon grotendeels bij de selectie. En dan wellicht Geertruida, maar die zou ik liever een jaartje verhuren om alles te spelen op cvm. Daar heeft ie nu pas een potje of 10 gespeeld.
    Vente moet ook nodig verhuurd worden, hopelijk aan een eredivisie team, maar desnoods aan een top KKD team. Die jongen heeft het echt in zich, maar speelt gewoon nooit (op niveau).
    Ik vrees dat O19 volgend jaar geen wereldteam gaat krijgen, iig geen concurrentie voor de amsterdammers. Maar voor een van der Zeeuw, Naujoks etc is het belangrijk om maar gewoon te spelen.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 2 juni 2019 om 09:54 #11607

Wat de gedachte achter het contract van Huijgen is, is mij ook een raadsel trouwens… Die moet doorschuiven vanuit de O19, maar waarheen? Lijkt me niet dat die ook nog eens naar Dordt gaat.. Dan krijgt Dordt gewoon onze afdankertjes die het niet gaan redden.

• Jeugdspeler
    jager on: 2 juni 2019 om 12:34 #11608

Bannis heeft afgelopen seizoen echt niet de pannen van het dak gespeeld. Fysiek had hij het vaak zwaar en was allesbehalve balvast. Nog een seizoen in de O19 lijkt mij voor Bannis logisch. Natuurlijk prima dat hij regelmatig met het eerste elftal meetraint.
    Het lijkt me verstandig om alleen jongens met perspectief aan Dordrecht te verhuren. Feyenoord is er niet bij gebaat om hier jongens als Lewis en Huijgen te stallen. Lijkt me wel een prima leerschool voor Azarkan, AEB, Burger en Hendriks. Toure heb ik eigenlijk al afgeschreven. Was in de O15 nog een toptalent, maar voetbalt al jaren in de O19 en ontwikkelt zich niet meer. Speelde tegen Ajax een volkomen kansloze wedstrijd We kunnen wel heel veel jeugdspelers laten doorstromen naar de A-selectie, maar ik moet nog zien of ze aan spelen toekomen. En dan krijg je Vente-achtige toestanden, nl. het volledig stagneren van de ontwikkeling. Spelers worden niet beter van alleen meetrainen, ze moeten wedstrijden spelen.

• Vedette
    aliendwurf on: 2 juni 2019 om 20:23 #11609

Juist!

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 3 juni 2019 om 10:59 #11610

Is hij goed genoeg om Berghuis te vervangen? Wel een totaal andere speler.

Richard Dombi on: 3 juni 2019 om 14:23 #11611

Bannis heeft afgelopen seizoen echt niet de pannen van het dak gespeeld. Fysiek had hij het vaak zwaar en was allesbehalve balvast. Nog een seizoen in de O19 lijkt mij voor Bannis logisch. Natuurlijk prima dat hij regelmatig met het eerste elftal meetraint.
    Het lijkt me verstandig om alleen jongens met perspectief aan Dordrecht te verhuren. Feyenoord is er niet bij gebaat om hier jongens als Lewis en Huijgen te stallen. Lijkt me wel een prima leerschool voor Azarkan, AEB, Burger en Hendriks. Toure heb ik eigenlijk al afgeschreven. Was in de O15 nog een toptalent, maar voetbalt al jaren in de O19 en ontwikkelt zich niet meer. Speelde tegen Ajax een volkomen kansloze wedstrijd We kunnen wel heel veel jeugdspelers laten doorstromen naar de A-selectie, maar ik moet nog zien of ze aan spelen toekomen. En dan krijg je Vente-achtige toestanden, nl. het volledig stagneren van de ontwikkeling. Spelers worden niet beter van alleen meetrainen, ze moeten wedstrijden spelen.

Jongens met perspectief moet je mijns inziens in het eerste speelminuten geven, de grootste talenten passen zich vaak bijzonder snel aan op een hoger niveau. AEB, Hendriks, Kokcu, Geertruida, Summerville kunnen prima mee op het niveau van het eerste van Feyenoord, het is niet alsof de eredivisie van een dergelijk hoog niveau is dat deze spelers daar totaal door het ijs zouden zakken. Vooral van belang is dat deze talenten veel speelminuten krijgen, het liefst in de basis. Dan ontwikkelen deze talenten zich het snelst. Kokcu laat al een paar wedstrijden zien dat hij makkelijk mee kan en z’n stempel op het spel kan drukken, maar hij heeft wel vertrouwen nodig. Spelers zoals Geertruida en AEB hebben het ook al laten zien in de vorige voorbereidingsperiode. Het probleem is dat Gio destijds de keuze heeft gemaakt om toch nog een keer te kiezen voor de vertrouwde namen van Clasie, van der Heijden/Botteghin en Toornstra.
    Azarkan en Bannis zijn fysiek nog te licht, direct verhuren aan Dordrecht kan ook een goede optie zijn in plaats van mijn eerder genoemde suggestie om ze een half jaar te laten wennen aan het eerste en wedstrijden in Jong Feyenoord te laten spelen. Het blijft een beetje een afweging. Als Vente bijvoorbeeld wordt verkocht of verhuurd, dan is het wel handig om een tweede spits achter de hand te houden.
    De rest komt eigenlijk tekort, maar je kan overwegen om spelers zoals Hall, Burger en Touré nog een kans te geven door ze te verhuren. Al is het maar om de waarde van deze spelers te verhogen terwijl ze nog onder contract staan bij Feyenoord. Ik denk zelfs dat Hall bij Feyenoord 1 kansen kan krijgen in de voorbereiding vanwege het gebrek aan rechtsbacks in de selectie. Ik ben niet zo’n enorme fan van deze speler, maar wellicht kan hij nog wat leuks laten zien.

Richard Dombi on: 3 juni 2019 om 14:31 #11612

Wat de gedachte achter het contract van Huijgen is, is mij ook een raadsel trouwens… Die moet doorschuiven vanuit de O19, maar waarheen? Lijkt me niet dat die ook nog eens naar Dordt gaat.. Dan krijgt Dordt gewoon onze afdankertjes die het niet gaan redden.

Belachelijk, ik vrees dat dit op aanraden van Kuyt heeft plaatsgevonden. Terwijl deze jongen overduidelijk talent ontbeert. Ook voor het Jong team absoluut geen toevoeging.

• Ballenjongen
    bryan0193 on: 11 juni 2019 om 21:38 #11628

Weet iemand of Loshi, Vlijter en Amadin (en Reith uit Jong) vertrekken of ook een klein contract krijgen als Huijgen?
    Zijn allemaal van 2000 (behalve Reith) dus zouden of naar Jong Feyenoord/Dordrecht moeten of moeten vertrekken.

22 berichten aan het bekijken - 101 tot 122 (van in totaal 122)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.