Feyenoord onder 19

Posted In: Feyenoord Academy
    • Basisspeler
    Jack on: 13 augustus 2018 om 22:03 #9092

De Mooij komt uit een stabiel en welvarend gezin. Mocht Feyenoord hem geen contract aanbieden, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar anders zie ik hem wel gewoon hier blijven hoor. We moeten ook niet doen alsof het een wereldwonder is. Gewoon een veel scorende middenvelder in de geest van Toornstra, Klaassen, dat soort types. Technisch is het niet veel.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Jack.
    • Regelmatige invaller
    Thomassio on: 13 augustus 2018 om 23:21 #9095

De Mooij komt uit een stabiel en welvarend gezin. Mocht Feyenoord hem geen contract aanbieden, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar anders zie ik hem wel gewoon hier blijven hoor. We moeten ook niet doen alsof het een wereldwonder is. Gewoon een veel scorende middenvelder in de geest van Toornstra, Klaassen, dat soort types. Technisch is het niet veel.

Ik zou hem wel een contract aanbieden nu. De Mooij trekt al jaren de kar in de elftallen waarin hij speelt. Hij was vorig jaar ook al heel belangrijk voor de o17 en daarvoor deed hij het ook goed. Het is geen wondervoetballer inderdaad, maar hij begint zich meer en meer te onderscheiden nu. Ook voor dit toernooi al wel. Eerder kon je zijn scorend vermogen nog gooien op fysiek voordeel, maar hij laat ook wel meer zien dan dat inmiddels.
    Ik zie er wel wat in, een contract kan echt geen kwaad. Hij is nu ook 17 en wacht er dus al een tijdje op. Koorevaar is ook een uitstekende keeper maar mist wat centimeters. Die verdient er ook gewoon eentje, als hij nog wat groeit dan wordt dat een tweede Bijlow.

• Internationale topspeler
    aliendwurf on: 13 augustus 2018 om 23:29 #9096

Je hoeft geen technisch wonder te zijn om een goeie spits te worden.
    Bas Dost is ook geen technisch wonder.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 13 augustus 2018 om 23:38 #9098

Precies. En het zegt ook helemaal niets dat hij nooit te boek stond als enorm talent. Uiteindelijk moet je het bij de senioren laten zien. Dat hij zich juist steeds meer begint te onderscheiden naarmate het niveau (fysiek) hoger wordt, zegt ook wat.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 25 augustus 2018 om 23:29 #9448

Vanmiddag nog de stream bekeken. Goede overwinning van o19 op PSV, dat ook een prima elftal heeft. Feyenoord bijna helemaal op volle sterkte. (alleen Touré er niet bij). Voor dit niveau is de achterhoede met Lewis en Geertruida ijzersterk. De tegengoals kwamen echter uit oerdomme momenten voort. Hendriks en Hall erg goed op de backs. Middenveld liep lekker. Summerville en Azarkan maakten bij vlagen echt indruk. Bannis had het tegen 2-jaar oudere jongens erg lastig maar pikt toch zijn goal mee. El Bouchataoui mag nog wat dominanter. Kokcu en Burger staken er echt bovenuit.
    9 van de 11 jongens vanmiddag staan onder contract. Mooi gegeven. Ze vormen een goed elftal waar we er toch meerdere ervan zullen zien debuteren. Ik sluit zelfs niet uit dat ook Hendriks nog dit seizoen zal gaan meetrainen. Die is ook al erg ver.

• Jeugdspeler
    jager on: 1 september 2018 om 20:45 #9652

Was aanwezig bij AZ O19 tegen Feyenoord O19. Feyenoord was op oorlogssterkte (Burger, Geertruida, Kokcu, El Bouchataoui) maar zonder Azarkan (wellicht bij het eerste ivm het vertrek van Boetius?). Feyenoord heeft verdiend met 1-2 gewonnen, maar speelde wisselvallig. De ene keer prachtige acties en combinaties en even later weer ongeconcentreerd en te laks spelend. Ondanks alle kwaliteit heeft dit team te vaak de neiging om achteruit te lopen i.p.v. druk te zetten. Uitblinker was Summerville. Vaak krijgen kleine spelers het moeilijk als het in de A-junioren steeds fysieker wordt, maar daar heeft Summerville geen last van. Denzel Hall was verdedigend weer sterk. Het centrale duo Geertruida / Lewis had toch weer een paar slippertjes. De 1-0 was door slecht verdedigen van dit duo. Hetzelfde duo ging ook in het supercup duel tegen PSV bij een tegengoal opzichtig in de fout.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 09:51 #9869

Een bloedeloze 0-0 tegen Vitesse. Feyenoord had de overhand maar speelde een matige pot. Overigens heeft Vitesse ook een redelijke lichting staan en stonden er diverse tweedejaars A-spelers op het veld.
    Met name voorin missen we effectiviteit en wat meer ‘slagkracht’. Bannis heeft het wel heel lastig lijkt het. Ook nu weer had hij een verdediger van 2 jaar ouder in zijn nek. Hij leert hier natuurlijk enorm veel van, maar ik ben ook wel weer benieuwd wat Kuijt gaat doen als hij straks kan beschikken over Lake en Touré

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Thomassio.
    • Ballenjongen
    comeonfr on: 16 september 2018 om 18:27 #9904

Ik vond met name Azarkan matig spelen, weinig gelukte acties. Ook Kokcu was wat afwezig. Ik vind Burger wel eentje die er echt bovenuit steekt. Speelt vaak gewoon een niveautje sneller dan de tegenstander. Bannis moet aan zn fysiek werken, maar ik vind hem meer hebben ten opzichte van Lake. Toure helaas ook weinig laten zien in zn invalbeurt. Hendriks wel erg sterk opnieuw, twee heerlijke tackles ook.
    De Mooij stond langs de kant, geblesseerd teruggekomen van Oranje O18? Huijgen als invaller is het ook niet.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 18:46 #9906

De Mooij is een wissel als Kokcu speelt. Zeker als Burger en El Bouchataoui ook nog in het veld staan. De strijd tussen Bannis en Lake straks wordt een interessante. Lake is fysiek ijzersterk, maar Bannis heeft meer potentie. Als Kuijt voor ´eigen´ succes wil gaan zal ie met Lake spelen denk ik.
    Touré zou eigenlijk samen met Burger, El Bouchataoui en Kokcu gewoon weer wedstrijden moeten spelen met Jong Feyenoord, i.p.v nu met o19 waar ze jongere spelers in de weg lopen. De Mooij stond nu dus al langs de kant omdat die jongens moesten spelen en dan komt Touré als er geen wedstrijd is met Feyenoord 2 ook nog speeltijd van Summerville of Azarkan afnemen.
    Wehrmann ook gewoon 0 minuten speeltijd dit weekend. Dit is toch alles behalve goed voor deze jongens. Dramatisch eigenlijk.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 16 september 2018 om 20:04 #9909

Dat is idd zorgelijk. Wel een aantal oefenpotjes gespeeld afgelopen weken, maar toch.
    Vreemd dat de Mooij niet bij de selectie zat en een Huijgen wel, terwijl ik die toch minder inschat. Ook Ravi Yates en Gunduz wel erbij. Gunduz vind ik overigens nog wel een prima spelertje, zonde dat hij door het aantal wedstrijden van Jong Feyenoord ook amper aan minuten komt.

• Jeugdspeler
    jager on: 27 september 2018 om 17:53 #10054

Ik heb inmiddels diverse wedstrijden van de O19 gezien, maar van een grote Dirk Kuijt-invloed op het spel is nog geen sprake. Eigenlijk wordt er op een Van Bronckhorst-achtige wijze gevoetbald. De opbouw van achteruit is tergend traag. Door een bal achterin in hoog tempo rond te spelen kan er ruimte ontstaan om het middenveld in te spelen, maar daar is volstrekt geen sprake van. Alleen Hall geeft de bal vaak voldoende snelheid mee en hij slaat wel eens een mannetje over (gelijk naar Hendriks in plaats van Lewis. Verder wordt erg vaak de lange bal gehanteerd en zelden wordt de combinatie op het middenveld gezocht. Hoog druk zetten gebeurt niet. Feyenoord zakt naar de middenlijn en daar mag de spits zich het schompes lopen tussen de centrale verdedigers van de tegenpartij (in plaats van de aanvallende middenvelder hier in mee te laten doen). Er worden wedstrijden gewonnen op basis van individuele kwaliteiten en niet door een tactisch plan.

aliendwurf on: 27 september 2018 om 21:45 #10067

Dat valt me idd ookal een tijd op….het is net of je naar t eerste zit te kijken. Ik vind dat wel wat zorgelijk

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 27 september 2018 om 23:17 #10080

Vergeet niet dat dit elftal gisteren weer met een heel andere samenstelling voor de dag moest komen omdat 4-5 speler ontbraken.
    Maar nee van goed positiespel is geen sprake. Heel soms als El Bouchataoui en Kokcu het op hun heupen hebben wordt er vlot gecombineerd.
    Ik vond Feyenoord gisteren ondank een 3-0 overwinning geen goede indruk maken. Ze hadden het lastig en de goals ontstonden vanwege een lastige Summerville/Azarkan en fouten bij de tegenstander. Niet door goed voetbal. Een aantal spelers kreeg kramp omdat ze dit seizoen amper spelen, zoals Gunduz en Loshi. Ook treurig om te zien. Er moet echt een Jong Feyenoord komen dat wekelijks wedstrijd speelt. Nu krijg je er steeds half Jong Feyenoord bij.

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 29 januari 2019 om 00:34 #11050

Summerville doet het best aardig bij Dordrecht, betrokken bij veel gevaarlijke aanvallen en z’n eerste doelpunt te pakken. Is wat aan de kleine kant natuurlijk maar hij compenseert een hoop met z’n snelheid. Goede zet geweest van Martin. Nu nog een paar andere talenten die kant op sturen.

aliendwurf on: 29 januari 2019 om 11:47 #11051

Schuurman naar Dordrecht, dat geeft het failliet van het samenwerkingsverband aan. Lekker je 2e rangs talenten daarheen sturen.
    Summervile was pure noodzaak door dat incident.
    Van Schuurman moet je afscheid nemen…

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 29 januari 2019 om 12:19 #11053

Eens, Schuurman gaat het helaas niet redden. Ik had eigenlijk gehoopt dat talenten zoals Burger, Zwarts, Toure, El Bouchataoui en Wehrmann daar naartoe gestuurd zouden worden. Een half jaar wat ervaring op doen bij Dordrecht zou hen best goed doen denk ik, in elk geval beter dan eens in de drie weken zo´n Jong Feyenoord potje en voor de rest wegkwijnen op de bank bij het eerste.

aliendwurf on: 29 januari 2019 om 13:25 #11054

Ik denk dat je hooguit 3 a 4 talenten kunt stallen daar en dan moet je nog maar hopen dat ze gaan spelen.
    Maargoed door Schuurman kun je al zien waar dit naar toe gaat.

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 29 januari 2019 om 15:52 #11057

Ik las ergens iets over 5 talenten en ik denk dat ze bij Dordrecht -gezien het beperkte spelersmateriaal- deze talenten goed kunnen gebruiken, maar inderdaad het lijkt nu meer op het afvoerputje voor talenten dan op een serieuze samenwerking.

aliendwurf on: 29 januari 2019 om 17:10 #11058

En op de plek waar ze staan is zekerheid en ervaring belangrijker dan talentontwikkeling.
    Je kunt van die gasten amper verwachten dat ze degradatie kunnen voorkomen.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 1 april 2019 om 08:18 #11383

Zat even te kijken naar de wedstrijd van tegen psv -19, maar dat is ook anti voetbal wat Feyenoord speelt.
    Gewoon alles wegroeien naar voren zonder dat daar iemand staat. Beetje duels uitechten met de fysieke Burger. Dat is zo’n beetje het idee.

aliendwurf on: 1 april 2019 om 12:55 #11385

Zat even te kijken naar de wedstrijd van tegen psv -19, maar dat is ook anti voetbal wat Feyenoord speelt.
    Gewoon alles wegroeien naar voren zonder dat daar iemand staat. Beetje duels uitechten met de fysieke Burger. Dat is zo’n beetje het idee.

En iedereen maar roepen dat Dirk zo snel mogelijk hoofdcoach moet worden. :lol
    Die doet ook maar wat..

• Talent
    ice on: 10 april 2019 om 10:50 #11433

5 talenten krijgen geen contract waar Zwarts er een van is, er is nogal behoorlijke ophef over deze keuze, velen vinden verder als Vente en noemen hem de 2e Vincent Jansen die Feyenoord ook weg stuurde .
    Straks speelt hij bij een AZ die hem voor 12 miljoen verkoopt naar het buitenland, weer knap gedaan door ons vertrekkende TD

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 10 april 2019 om 13:52 #11434

Vooropgesteld dat Zwarts geen voetballende hoogvlieger is en dat er een paar spitsen vanuit de jeugd aankomen die talentvoller zijn, vind ik zijn vertrek wel vreemd. Zwarts heeft namelijk de fysieke kracht, diepte en scorend vermogen waarmee hij best nuttig zou kunnen zijn als tweede spits (Vente zou ik verhuren). Daarom had hij wat mij betreft een kans moeten krijgen in de voorbereiding, dan had Stam zelf kunnen oordelen. Het eerst toezeggen van het lichten van de optie in zijn contract en daar later weer op terugkomen is een behoorlijk vreemde en onbetrouwbare gang van zaken. Of het een Vincent Jansen wordt is niet te voorspellen, maar ik denk dat we wel spijt gaan krijgen dat we hem niet iets langer onder contract hebben laten staan. Met een paar succesvolle invalbeurten kan je zo’n speler ook nog voor een redelijk bedrag verkopen.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 10 april 2019 om 15:31 #11436

Wie neemt deze beslissingen?

• Bankzitter
    SCF010FR on: 10 april 2019 om 16:15 #11438

Martin natuurlijk

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 122)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.