Feyenoord onder 19

Posted In: Feyenoord Academy
    • Jeugdspeler
    jager on: 8 mei 2018 om 23:01 #7028

Ik heb vanavond Heerenveen A1 – Feyenoord A1 gezien. Feyenoord heeft 3-1 gewonnen maar speelde een matige partij. Eigenlijk geen enkele speler die echt goed voor de dag kwam. Alle grotere talenten zoals Geertruida, Kokcu en El Bouchataoui speelden erg matig. Ik vrees dat El Bouchataoui niet zal doorbreken. Alles in een en te laag tempo, de bal ophalen tussen de verdedigers en niet aanspeelbaar zijn op het middenveld. Hij maakt volgens mij niet veel progressie meer. Zwarts heeft onlangs zijn eerste contract gekregen, maar zal ook geen speler voor Feyenoord 1 worden. Hij is snel en heeft een hard schot, maar leidt erg veel balverlies en laat zich voortdurend van de bal zetten. Bannis (1e jaars B junior) viel wel verdienstelijk in, maar toen was er ook veel ruimte op het veld omdat Heerenveen aan het jagen was op de gelijkmaker. Wel gewonnen, maar geen indruk gemaakt dus.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 9 mei 2018 om 10:05 #7030

El Bouchataoui moet zeker nog wat stappen zetten. Er gaan lyrische geluiden over hem, maar dat komt omdat hij bepaalde kwaliteiten héél erg goed heeft ontwikkeld zoals zijn passing. Qua loopvermogen en duelkracht komt hij echt tekort om als VM in Feyenoord 1 te dienen. Daar moet ie mee aan de slag gaan. Hij heeft nog een jaartje als A-junior te gaan maar wordt in januari ook alweer 19. Toch zou hij het heus wel kunnen redden, maar het duurt waarschijnlijk langer dan de meesten denken.
    Bannis ben ik benieuwd naar. Heeft zich toch redelijk in de o17 gespeeld. Nu voor het eerst ook mee met o19. Het is een technische spits met redelijke snelheid. Geen type aanspeelpunt. Kan ook op de vleugels.

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 15 mei 2018 om 15:54 #7066

Eens met Thomassio, ik denk dat El Bouchataoui best potentie heeft om het eerste te halen. Wellicht dat hij de Clasie route kan volgen om hem te verbeteren op duelkracht en loopvermogen. Voetballend zou het in principe moeten redden.
    Ik ben vooral zeer benieuwd naar de voorhoede van volgend jaar, die zal een compleet ander gezicht gaan krijgen met alle aanvallende talenten die doorstromen naar de O19. Waar het dit jaar -naar mijn mening- de zwakste linie was zal dat volgend jaar misschien de sterkste linie kunnen worden. Ik vraag me af hoe het zal worden geregeld met de aanvallers die onder contract staan, ook nu die spits van Vitesse zich bij dit team voegt. Ze kunnen niet allemaal een basisplek krijgen.
    Voorlopig ga ik uit van deze voorhoede: Azarkan – Berete – Summerville
    Dan heb je Touré – Lake – Bannis nog achter de hand, waarbij die eerste vermoedelijk veel minuten zal maken bij het vernieuwde Jong Feyenoord team.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 mei 2018 om 20:53 #7081

Feyenoord is echt goed bezig de laatste tijd met vastleggen. Bannis schijnt binnen te zijn. Ik heb goede hoop dat we Bogarde hier kunnen houden.
    Volgend jaar inderdaad veel aanbod in de o19. Ik heb zo´n gevoel dat Lake wel eens het pand zou kunnen verlaten. Meldde op Instagram dat Feyenoord hem geen contract wou geven en heeft nu ook alles van Feyenoord verwijderd. Verder zou Bannis ook nog gewoon in de o17 kunnen beginnen. Zo heel veel heeft hij daar nou ook niet gespeeld.
    Ik heb het idee dat veel jongens die volgend jaar tweedejaars A zijn voornamelijk wedstrijden in jong zullen spelen. Lewis en Geertruida (je hebt immers ook Hendriks, Bogarde), maar ook Touré, Kokcu en El Bouchataoui. Je hebt verder ook nog spelers als Kalentjev die ook nog A mogen spelen.
    Maar goed, Bannis, Summerville en Azarkan vastleggen is gewoon goed werk. Nu Bogarde nog, die ook een talentvol broertje heeft die inmiddels 14 is.

Richard Dombi on: 5 juli 2018 om 14:43 #7635

Iemand een idee hoe het nou precies zit met Melayro Bogarde? Waren veel berichten te lezen over een mogelijk vertrek, maar hij staat nu wel op de website van Feyenoord Academy ingedeeld bij de 019.
    Berete zag ik staan bij de 016, dus Bannis en Lake zullen dan wel de concurrentie aangaan om de spitspositie.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 5 juli 2018 om 15:52 #7644

Ik heb dit ook maar van horen zeggen, maar van wat ik hoor ziet het er nog steeds negatief uit rondom Bogarde, hij (zijn familie) wil gewoon weg.
    Positief is dat de grootste gegadigde Chelsea in ieder geval lijkt te zijn afgehaakt. Hebben al CV’s elders weggeroofd (Maatsen en Elimby). Te hopen valt dat de interesse van andere clubs meevalt. Het kost toch een aardige duit om zo’n jongen te huisvesten en zijn familie van werk te voorzien. Laten we eerlijk wezen, zo enorm steekt hij er nou ook weer niet bovenuit. Hopelijk hebben andere geïnteresseerden hun selectie ook al voor mekaar of vinden ze het toch een te groot risico. Afwachten maar. Na 31 augustus kan hij niet meer weg en maakt hij in ieder geval het seizoen af hier.
    Verder was dit elftal onder Melvin Boel een beetje vreemd. Uiteindelijk keurig tweede geworden achter een heel sterk PSV. Maar de resultaten tegen betere ploegen (Ajax, PSV, AZ) waren echt ontluisterend en er werden allerlei rare excuses bijgehaald. Ik vermoed deels omdat Boel gewoon tactisch niet zo onderlegd is, hij heeft amper ervaring in profvoetbal namelijk. Voor persoonlijke ontwikkeling is hij misschien wel een goede.
    Zonder Burger (doorgestroomd) en Bogarde verwacht ik geen kampioenschap van dit elftal, maar genoeg interessante spelers. Jaar van de waarheid voor Summerville en Azarkan. Als zij er in de o19 bovenuit springen redden ze het denk ik wel bij Feyenoord 1. o19 is fysiek toch wel heel dichtbij senioren. Verder verwacht ik veel van Hendriks en ik ben het meest benieuwd naar Bannis die echt flinke stappen heeft gezet. voor mij is Hendriks het grootste zekerheidje en is Bannis het meest veelbelovend.

Richard Dombi on: 5 juli 2018 om 16:21 #7645

Dat is jammer. Hij is ietwat gehyped, maar Melayro Bogarde blijft een interessant talent met veel potentie. Ik ben het met je eens dat dit team zich niet goed staande wist te houden tegen betere teams. Het positiespel vond ik zelfs belabberd. Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen enkele trainers in de jeugd, er wordt te veel countervoetbal gespeeld. Er is weinig aandacht voor het creëren van kansen via het positiespel en spelpatronen. Hangt wellicht ook wat samen met het spelersmateriaal, maar dan lijkt het me juist een uitdaging daar aan te werken. Of dit komt door de beperkte tactische kwaliteiten van Melvin Boel weet ik niet. Ik vind het eerlijk gezegd een vreemd argument dat hij amper ervaring heeft in het profvoetbal, dat zegt volgens mij niet zoveel over je kwaliteiten als trainer. Hooguit dat je technische oefeningen niet kan voordoen. Er zijn talloze trainers die zonder ervaring in het profvoetbal zich weten te profileren als uitstekende trainers met veel tactische kwaliteiten.
    Betreffende het volgende seizoen. Lastig te voorspellen hoe dit team zich zal houden ten opzichte van de concurrentie, ik denk dat Ajax en PSV een betere lichting hebben. Al lopen er bij ons inderdaad best een paar aardige talenten. Hendriks maakte een zeer solide indruk op het EK 017. Dat lijkt me inderdaad iemand die zich rustig door zal ontwikkelen en het zou kunnen halen. Summerville en Azarkan zullen zich vooral fysiek moeten ontwikkelen, beginnende met wat extra lengte. Qua voetbalcapaciteiten geloof ik wel in die twee vleugelspelers. Beide wendbaar, technisch en gezegend met inzicht. Het zou fantastisch zijn als ze het gaan halen. Ik heb ook wel vertrouwen in Bannis, dat vind ik een slimme en technisch bekwame spits met de nodige potentie. Ook hij zal echter fysiek moeten groeien.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 5 juli 2018 om 16:32 #7647

Ervaring in de top zegt inderdaad niet of je een slechte of goede trainer bent, maar om een elftal klaar te stomen voor grote duels is in ieder geval ervaring bij profclubs toch wel handig.
    Het is wat mij betreft wel typerend dat Boel juist in de wedstrijden tegen grote clubs soms keihard onderuit ging met zijn selectie. Ook al is het onder 17, ik denk dat die tegenstanders gewoon eenvoudig hebben bekeken hoe ze Feyenoord het beste kunnen bestrijden en ik vermoed dat hij als het gaat om een elftal tactisch klaarstomen voor een wedstrijd er wat minder kaas van heeft gegeten dan zijn collega’s die wel in het profvoetbal speelden.
    Of het veel uitmaakt voor de ontwikkeling van de spelers weet ik niet hoor. Ik vind de selecties van Ajax en PSV voor komend seizoen weer ijzersterk, maar dat neemt niet weg dat die van ons ook prima is. bij PSV hebben ze met Ihatarren en Vertessen sowieso 2 toppers en Ajax heeft er ook wel wat met Gravenberch en Van Gelderen. Daar moet je ook wat geluk bij hebben.

• Ballenjongen
    totti10 on: 6 augustus 2018 om 22:57 #8627

Feyenoord O19 van de week zeer ruim gewonnen met 7-1 tegen Birmingham City O18.
    Dit jaar doen ze ook weer mee aan dat toernooi in Kroatië , kijken hoe ze het daar doen.
    donderdag 09 augustus:
    11:15
    Kroatië O19 – Feyenoord O19
    vrijdag 10 augustus:
    09:30
    Kopenhagen O19 – Feyenoord O19
    zaterdag 11 augustus:
    09:30
    Maribor O19 – Feyenoord O19

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  totti10.
    • Ballenjongen
    totti10 on: 10 augustus 2018 om 23:03 #8968

2 wedstrijden gewonnen , morgen tegen Maribor /
    Kroatië Onder 19 – Feyenoord Onder 19 1-2 (1-0)
    Scoreverloop:
    25’ 1-0
    58’ 1-1 De Mooij
    64’ 1-2 De Mooij
    Opstelling Feyenoord Onder 19:
    Koorevaar; Loshi, Hall, Hendriks (61’ Hoogenboom), Smeulers (61’ Wong-Si-Kwie); El Bouchataoui (61’ Gündüz), Huijgen, Touré (22’ Summerville); Yates (46’ De Mooij), Belarbi (46’ Bannis), Azarkan
    Feyenoord Onder 19 – FC Kopenhagen Onder 19 2-1 (1-0)
    Scoreverloop:
    29’ 1-0 De Mooij
    66’ 1-1 (strafschop)
    77’ 2-1 De Mooij
    Opstelling Feyenoord Onder 19
    Koorevaar; Hartman (41’ Wong-Si-Kwie), Hoogenboom, Hendriks (52’ Hall), Smeulers; El Bouchataoui (60’ Balarbi), De Mooij, Gündüz; Vlijter (60’ Huijgen), Bannis (75’ Yates), Summerville (60’ Azarkan).
    Lijkt er wel op dat Toure de 1e wedstrijd (weer)geblesseerd is geraakt aangezien hij er na 22 min af ging .
    De Mooij wel lekker bezig !

• Basisspeler
    Jack on: 11 augustus 2018 om 10:48 #8970

Touré is inderdaad geblesseerd. Loopt zelfs op krukken…

• Basisspeler
    Jack on: 12 augustus 2018 om 12:24 #8999

Azarkan is genieten. Halverwege 0-1 voor tegen De Koninklijke. Zou mooi zijn als ze het volhouden. Spanjaarden zijn wel iets beter. Typische Spaanse ploeg met veel technische spelers die comfortabel zijn aan de bal. Feyenoord geconcentreerd en fel voorlopig. Hoop dat ze niet teveel hoeven te wisselen, want dan komen er mindere goden in.

• Vedette
    aliendwurf on: 12 augustus 2018 om 13:47 #9000

Die Dirk spoort ook echt niet hè, sta je 2-0 voor met nog 20 minuten te gaan en Real heeft niks meer te vertellen doordat ze handen vol hebben Azarkan, haaltie hem eraf.
    Ging té goed dat moet je niet willen. :lol

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 12 augustus 2018 om 20:20 #9056

Ben toch wel steeds meer benieuwd naar De Mooij! In aanleg geen toptalent, maar fysiek ijzersterk, razendslim in het veld en geweldige mentaliteit. Is ook altijd belangrijk geweest voor ieder team waarin hij speelt. Ik denk dat Dirk misschien wel wat van zichzelf in die jongen ziet.
    Hij heeft nog geen contract maar als hij dit doorzet komt dat er wel. Ik vind het toch wel een jongen met mogelijkheden, niet als tien maar als spits!

• Jeugdspeler
    jager on: 12 augustus 2018 om 21:51 #9060

De Mooij in de spits??
    Vind ik erg optimistisch. Hij is sterk en kan koppen maar dat is het dan ook wel. Hij is niet snel, heeft een matige techniek, kan geen man passeren en is niet balvast. Hij zal nog heel veel moeten bijleren. Bannis heeft veel meer aanleg, maar moet fysiek nog groeien en moet nog balvaster worden, Bannis is dan ook nog een B junior.

• Vedette
    aliendwurf on: 12 augustus 2018 om 22:21 #9061

Ik dacht dat hij laatst een contract getekend had….maar zal me dan wel vergissen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 12 augustus 2018 om 22:50 #9062

De Mooij in de spits??
    Vind ik erg optimistisch. Hij is sterk en kan koppen maar dat is het dan ook wel. Hij is niet snel, heeft een matige techniek, kan geen man passeren en is niet balvast. Hij zal nog heel veel moeten bijleren. Bannis heeft veel meer aanleg, maar moet fysiek nog groeien en moet nog balvaster worden, Bannis is dan ook nog een B junior.

Met je eens dat Bannis veel meer talent heeft. Maar toch is het steeds De Mooij die het netje weet te vinden en die zijn team op sleeptouw neemt. Dat is niet alleen bij dit toernooi zo, vorige seizoenen met hem ook al. Het is geen wonderspeler, maar ik zie hem wel een eind komen.

Richard Dombi on: 13 augustus 2018 om 09:35 #9063

De Mooij is geen spits, is een lopende middenvelder en zo functioneert hij prima. Lijkt deze voorbereiding misschien wel een extra stapje te zetten, mooi toch. Ik zou Bannis lekker in de spits zetten en laten opboksen tegen fysiek sterkere verdedigers, leert hij alleen maar van.

• Ballenjongen
    totti10 on: 13 augustus 2018 om 14:47 #9070

Toch een paar leuke talenten in dit team die toch op termijn wel de stap naar het 1e moeten kunnen zetten .
    De Mooij misschien niet het allergrootste talent maar heeft wel drive en een neusje voor de goal , hopelijk kan hij dit verder doorzetten.

• Vedette
    aliendwurf on: 13 augustus 2018 om 16:24 #9077

Het ziet er idd best goed uit. Volgens mij rollen ze jong Feyenoord ook op als het er op aan komt….dat zegt wel wat.

• Basisspeler
    Jack on: 13 augustus 2018 om 19:16 #9083

Het ziet er idd best goed uit. Volgens mij rollen ze jong Feyenoord ook op als het er op aan komt….dat zegt wel wat.

Dat ligt er een beetje aan wat je bedoelt met Jong Feyenoord. Geertruida, Kökcü, Lewis, El Bouchataoui, Touré en Burger mogen allemaal met beide elftallen spelen.
    Laten we het erop houden dat er potentieel is en dat Feyenoord er alles aan moet doen om die jongens optimaal klaar te stomen. Zij zijn het kapitaal over een paar jaar.

• Vedette
    aliendwurf on: 13 augustus 2018 om 19:28 #9085

Ik bedoelde het elftal wat tegen Real speelde tegen het elftal van vanmiddag….dat was me een verschil zeg, niet normaal.
    Nou weet ik wel dat elke wedstrijd anders is en het van veel factoren afhankelijk is hoe de wedstrijd verloopt maar toch.
    Vanmiddag zag het er niet echt goed uit ook al werd t 6-0.
    Toevalvoetbal was t, een flipperkast met ontzettend slechte tegenstander.

• Ballenjongen
    robinho on: 13 augustus 2018 om 20:13 #9087

Kokcu van de Academy site af. Speelt hier iets?

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 13 augustus 2018 om 20:33 #9089

Dat lijkt mij toch wel sterk, ik vond de jongens die nu Jong Feyenoord vormen een sterkere lichting dan de huidige o19.
    De huidige o19 is verder best in orde, daar niet van. Hendriks is een zekerheidje. Voorin met Summerville, Azarkan en Bannis een paar rasvoetballertjes, maar die zijn totaal nog niet aan seniorenvoetbal toe.
    Huijgen, Loshi, Hartman is pure opvulling. Hall en de Mooij zijn wel oké maar bijv. geen international. Koorevaar is een talent in de goal maar helaas een stukkie te klein. El Bouchataoui speelde tegen Real Madrid en is ingedeeld in Jong Feyenoord, die maakt op dit niveau wel echt de dienst uit ja.

• Ballenjongen
    totti10 on: 13 augustus 2018 om 21:03 #9090

Daar heb je het al…
    ‘Hoffenheim onder de indruk van prestaties zeventienjarig Feyenoord-talent’
    TSG Hoffenheim heeft het vizier gericht op een toptalent van Feyenoord. De zeventienjarige Splinter de Mooij staat in de belangstelling van de Bundesliga-club.
    Dat meldt het Duitse Sky maandagavond. In de zoektocht naar nieuw talent is Hoffenheim uitgekomen bij De Mooij. De middenvelder speelt in het O19-elftal van Dirk Kuyt. De ploeg van de oud-prof was afgelopen weekend actief op een toernooi in Kroatië, waar De Mooij op het lijstje van de Duitse scouts terecht is gekomen.
    Hij werd met vijf doelpunten topscorer van het Mladen Ramljak Tournament. Feyenoord O19 won de finale met 2-0 van Real Madrid. De Mooij, geboren op 16 juli 2001, speelt al vijf jaar in de jeugdopleiding van Feyenoord. Hij werd opgehaald bij de Haagse amateurclub HVV.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 122)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.