Feyenoord onder 19

Posted In: Feyenoord Academy
    • Basisspeler
    Jack on: 9 november 2017 om 19:22 #2877

Discussier hier over het elftal van Cor Adriaanse.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 11 november 2017 om 11:32 #2965

Sinds de zomer toch aardig wat kunnen zien van dit elftal. Er zitten toch echt wel wat leuke spelers bij. Geertruida en Lewis zijn een heel sterk duo. Geertruida is nog maar 17, maar die zie ik het sowieso wel redden. Heeft in principe alles, het was misschien fijn geweest als hij nog een paar cm langer was. Die Lewis is verdedigend heel sterk, voetballend wat minder.
    El Bouchataoui is wat wisselvallig maar voetbaltechnisch een van de grootste talenten sinds lange tijd. Moet nog wel fysiek een ontwikkeling maken vrees ik. Op dit moment zou hij er totaal niet aan te pas komen in Feyenoord 1.
    Vente heb ik min of meer afgeschreven op basis van zijn optredens in Feyenoord 1, maar tussen zijn leeftijdsgenoten zie je dat ie toch wel wat heeft. Zeer intelligente speler, neusje voor de goal en handiger aan de bal dan je zou verwachten. Ik zou hem gewoon lekker de tijd geven, kan nog best wat worden, zeker als ie wat fysiek sterker wordt.
    Kokcu en Zwarts gaan sowieso wel profniveau halen, lastiger om in te schatten of dit ook Feyenoord 1 materiaal is. Beiden geen spectaculaire spelers, maar ontwikkelen zich wel goed.

• Basisspeler
    Jack on: 11 november 2017 om 13:18 #2969

Wat voor Vente geldt, gaat ook op voor Malacia. Zo zonde dat die jongens geen vlieguren maken in de JL. El Bouchataoui is een spectaculair talent hoor, vind ik. Moet je gewoon vier jaar de tijd geven, totdat hij fysiek op niveau komt. Dan heb je een geweldige nummer 6.
    Reith kan ook een prima back worden. Type Janmaat.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  Jack.
    • Internationale topspeler
    aliendwurf on: 12 november 2017 om 09:18 #3033

Als Vente er in het eerste inkwam was t wel echt heel erg slecht hoor, alsof er een kleuter het veld in kwam.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 12 november 2017 om 12:45 #3035

Is er inderdaad nog lang niet klaar voor. Tussen zijn leeftijdsgenoten zie je dat ie wel bovengemiddeld getalenteerd is, vind ik. Vincent Janssen gaven we ook gratis mee aan Almere op zijn 19e. Twee jaar later ging ie voor 20 miljoen weg. Ik zou deze keer gewoon wel wat geduld hebben. Ik denk dat Vente sowieso de Eredivisie wel gaat halen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 13 november 2017 om 23:44 #3058

De van Excelsior overgenomen Joel Zwarts debuteerde deze week trouwens in Oranje onder 19 (kwartier voor tijd ingevallen tegen Italie en basis tegen Servie, beiden gewonnen). Deze Zwarts mist echter als buitenspeler techniek. Toch heeft deze gast heeft wel iets. Hij doet mij denken aan Castaignos. Erg snel, sterk, kopsterk en een neusje voor de goal. Technisch houdt het -voor een buitenspeler- niet over, maar dit zou best een leuke spits kunnen worden, hetzij in een 4-4-2 systeem. Hij past zich bij Feyenoord uitstekend aan en nu ook bij Oranje onder 19.

• Ballenjongen
    nielsvd on: 16 november 2017 om 10:57 #3107

Vente is geen wereldtalent, anders was hij er bij Feyenoord nú al uitgesprongen. Dat betekent echter niet dat hij niet als nog ontzettend goed kan worden. Type spits die eerst vlieguren moet maken en langzaam naar het niveau toe moet groeien. Kan nu 1 á 2 seizoen zichzelf ontwikkelen achter Jorgensen, dan misschien 1 of 2 seizoenen verhuren. Als hij een jaar of 19 á 21 is zal je zien dat hij ‘gewoon’ een goede spits is voor Feyenoord.

• Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 17 november 2017 om 17:57 #3145

Toch zou ik Guidetti halen. Nicolai ia na het WK pleite!

• Geselecteerd voor Oranje
    wateringer on: 21 november 2017 om 16:01 #3382

Godver, dat waren 2 hele beste kansen voor Feyenoord! Een keer op de paal en schot geblokt. Als ze winnen zijn ze definitief door, Shaktar won zojuist van Napoli.

• International
    tylerdurden on: 21 november 2017 om 17:48 #3383

Gelijkspel, winst was wel verdient geweest grootste kansen voor Feyenoord. Maar alles in eigen hand nu en een gelijkspel thuis tegen Napoli is genoeg voor de volgende ronde.
    Doen die gasten toch prima hoor :bier

• Geselecteerd voor Oranje
    Verdediger on: 21 november 2017 om 17:52 #3384

Dat gaat wel goedkomen, Napoli is normaal gesproken gewoon de zwakste van hun poule.

• Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 21 november 2017 om 17:59 #3387

Als dat team maar hierdoor niet wordt leeg geroofd!

• Basisspeler
    Jack on: 21 november 2017 om 18:33 #3390

Eens te meer laten zien dat het gewoon een prima lichting is. Daar doen slippertjes als Sjachtar-uit, Ajax-uit en Groningen-uit niets aan af. Als je bedenkt dat Chong, Lang en Piroe vertrokken zijn en Touré en Wehrmann zitten in de lappenmand, dan is dat onmogelijk te ontkennen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 21 november 2017 om 19:17 #3392

Inderdaad een prima lichting. Burger, Geertruida, Touré de grootste talenten, gaan we terugzien in Feyenoord 1. El Bouchataoui en Malacia de beste voetballers (moeten zich op fysiek vlak ontwikkelen, met name voor Malacia echt een groot probleem).
    Verder denk ik een hoop spelers die de Eredivisie wel gaan redden, en wellicht ook nog wel de top Eredivisie. Kokcu, Lewis, Zwarts, Wehrmann zijn niet heel bijzonder maar ontwikkelen zich wel heel goed. Met name Kokcu wordt steeds belangrijker.
    @Willem echt leegroven kan niet meer. Van het elftal dat vanmiddag speelde liggen alleen Lewis, Smeulers en Huijgen niet vast. Oftewel de mindere goden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  Thomassio.
    • Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 22 november 2017 om 12:38 #3445

Pluim voor de trainer, die ik hoog heb zitten!

• Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 26 november 2017 om 08:30 #3537

Verloren van ADO tja doordeweekse wedstrijden wreken zich!

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 26 november 2017 om 21:59 #3545

Tsja dure punten in de strijd om de titel, maar het zegt natuurlijk niet zoveel als je je beste spelers spaart en een stel B-junioren erbij haalt.
    Van Leeuwen; Van Wetten; Lewis, Smeulers, Malacia; Butter , Vicario , Burger ; Huijgen, Zwarts en Bangura. Zo waren Kokcu, Geertruida, Vente, Reith, El Bouchataoui, waren er niet bij. Maar goed, pik Hertog kreeg er wekelijks van langs omdat er geen prestaties werden overlegd, dus dan moet je Adriaanse nu ook niet sparen. Vorige week ook al kansloos verloren bij Groningen met wél een sterk elftal

• Basisspeler
    Jack on: 29 november 2017 om 11:02 #3557

Zie net de samenvatting. Wat een kansen man, met een B-elftal. Vooral Zwarts had gewoon moeten scoren. Summerville viel in zag ik. :lach

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 30 november 2017 om 13:25 #3596

Ja, jammer weer van de punten. 020 loopt aardig uit. Uiteindelijk zegt de stand niet echt veel, PSV heeft duidelijk de beste groep in deze lichting maar staan nog verder van 020 af. Bij iedere club wordt er in deze lichting aardig met jongens geschoven. Bij Ajax ben ik er niet zo onder de indruk van de Nederlandse jongens die daar nu in lopen. Kluivert en De Ligt zijn als doorgeschoven en ik heb het idee dat wat er nu over is gewoon niet goed genoeg is, maar hooguit nog redelijke Erediviespelers worden.
    Het is duidelijk dat onze groep wat interessante talenten herbergt. Ben benieuwd naar de impact van Touré en Wehrmann die er nu weer bij zijn. Het zou ook leuk zijn als nog dit seizoen wat jongens dichter bij het eerste komen. Vente gaat de stap niet in één keer maken. Touré en Geertruida acht ik wel kansrijk. Ik hoop dat Touré zich nog gaat manifesteren dit seizoen.

• Basisspeler
    Jack on: 2 december 2017 om 12:22 #3635

Kijk eens wie er met het eerste van Bayern mee mocht trainen.

• Lid 2e elftal
    willemvanhanegem on: 3 december 2017 om 09:03 #3692

Wie is hij dan? Zirkzee?

• Basisspeler
    Jack on: 4 december 2017 om 01:03 #3730

Klopt pik! Ik weet overigens niet of het echt iets zegt, wie weet is het wel gebruikelijk bij Bayern, maar ik wilde het toch even delen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 4 december 2017 om 11:36 #3737

Hij heeft al eerder meegetraind daar bij het eerste. Ik betwijfel of het heel ‘serieus’ is. Zirkzee is daar in de onder 17 geplaatst en niet in de onder 19, waar hij bij ons zou terechtkomen. Hij heeft ook lange tijd niet mogen spelen vanwege papieren-kwestie.
    Je ziet wel vaker bij grote clubs die jonge jongens uit het buitenland wegplukken dat ze deze in de begintijd mee laten trainen met het eerste, gewoon om ze het wat meer naar de zin te maken en wat leuks te bieden. Het lijkt mij zeer sterk dat Zirkzee in dit stadium van zijn ontwikkeling al mee zou kunnen bij Bayern 1.

• Ballenjongen
    gavoorkwaliteit on: 4 december 2017 om 22:32 #3768

Wordt tijd dat er een paar doorbreken. Dit duurt allemaal veel ste lang,niemand krijgt kansen in de 1ste uit de jeugd.

• Basisspeler
    Jack on: 6 december 2017 om 16:01 #3808

Livestream: https://www.youtube.com/watch?v=1kHSAOVr3I8

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Jack.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 111)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.