Feyenoord onder 17

Posted In: Feyenoord Academy
    • Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 10:38 #9871

Van der Lubbe is inmiddels weer naar de bank nu Van der Zeeuw terug is van een blessure.
    PSV won verdiend met 1-0 van deze ploeg afgelopen weekend. Er zijn een paar potjes gespeeld, leuk om te zien dat de 14-jarige Benita een basisplaats heeft afgedwongen. Dunning zou een nummer 10 zijn maar wordt op de vleugels geposteerd. De keeper Tein Troost pakte een penalty tegen PSV, lijkt echt een enorme versterking te zijn. Hij keepte ook voor Oranje o17.

• Jeugdspeler
    jager on: 22 september 2018 om 20:58 #9976

Feyenoord O17 tegen Heerenveen O17 had twee gezichten. Voor de rust was Feyenoord superieur en was een 3 of 4-0 voorsprong mogelijk. In de 2e helft zakte Feyenoord helemaal weg en kreeg het zwakke Heerenveen mogelijkheden om de gelijkmaker te scoren. Door een penalty van Belarbi werd de wedstrijd beslist: 2-0. Beste spelers waren Van der Sloot, Van der Zeeuw en Zitman. Zeker de eerste twee komen volgens mij op korte termijn in aanmerking voor een contract. Dunning en Knoll zaten op de bank. Knoll viel al snel in maar speelde slecht. Ook Esajas en Van der Lubbe zijn zeer middelmatige spelers. Ook dit elftal heeft op β€˜10’ een speler zonder enige creativiteit, nl. Naujoks. En ook de O17 heeft blijkbaar onvoldoende goede buitenspelers, want Omgba speelde linksbuiten en deed dat erg matig. Benita was aan de rechterkant wel regelmatig gevaarlijk. Dat kwam louter door zijn snelheid en niet door technisch vernuft.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 9 oktober 2018 om 09:49 #10185

Ook bij Utrecht werd afgelopen weekend gewonnen door dit team. Ze staan nu 3e. Ik vind de resultaten van o17 tot nu toe erg meevallen. Oulad M Hand en Benita draaien heel goed mee. Benita doet op zijn 14e fysiek niet onder voor oudere jongens. Heeft ook genoeg snelheid. Erg veelbelovend, hoe hij zich aanpast aan dit niveau. Oulad M Hand heeft zijn eerst doelpunt gemaakt en een mooie ook. Fysiek is hij een stuk kleiner dan de meeste o17-spelers, toch speelt hij regelmatig.
    Van der Sloot vind ik ook een heel aardige speler op rechtsback. Is niet voor niets de captain van dit team. Bij Oranje o17 strijdt hij met Hoever om een basisplek, dat is een zeer goede speler die inmiddels voor Liverpool uitkomt. Van der Sloot is wel iets minder maar doet niet veel voor hem onder, hij heeft een fijne pass in zijn benen en geeft regelmatig assists. Fysiek oogt hij ook prima. Ik vind hem voetballend een stuk beter dan Hall in de o19.
    O17 is als team zeker niet geweldig maar met de doorgeschoven jongens erbij zitten er toch weer meerdere potentiΓ«le Feyenoord 1-spelers tussen. Troost, Benita, Van der Sloot en Oulad ‘M Hand reken ik daartoe. Van der Zeeuw is ook een degelijke verdediger die zich nog kan doorontwikkelen. Ook Zitman zie ik in ieder geval het profvoetbal wel halen.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 3 december 2018 om 10:51 #10757

Troost nu 2 weken op rij aardige blunders.. Het was tot nu toe een zeer stabiele keeper. Jammer, maar hopelijk wordt ie er alleen maar sterker van. Tot een maandje geleden stond de verdediging sowieso wat beter.

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.