Feyenoord onder 17

Posted In: Feyenoord Academy
    • Regelmatige invaller
    Thomassio on: 11 november 2017 om 11:48 #2967

Ik heb inmiddels een wat beter beeld van dit team. Paar topverdedigers in de dop, namelijk Bogarde en Hendriks. Voorin de super technische, zeer getalenteerde smurfjes Azarkan en Summerville op de vleugels. Als die nog een groeispurt krijgen hebben we goud in handen. Spits Bannis zit fysiek wat beter in elkaar, enorm handige snelle spits met techniek, hebben we ook lang niet meer gezien hier met al die ‘type aanspeelpunten’. Op het middenveld twee ‘moderne’ powerhouses: Burger en De Mooij. Beetje dezelfde types, fysiek zeer sterk, enorm loopvermogen en voetballend niet bijzonder maar beter dan je zou verwachten. Burger heeft laatst zelfs als mogen meetrainen met Feyenoord 1. Heeft inmiddels ook al heel wat onder 19 potjes erop zitten.

• Basisspeler
    Jack on: 11 november 2017 om 13:13 #2968

Koorevaar is ook een groot keeperstalent. Ezra Hoogenboom en Denzel Hall zijn prima verdedigende talenten. Leuk team dit, meesten spelen ook al jaren samen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 20 november 2017 om 11:06 #3300

Ik kan Feyenoord 1 niet aanzien, dus ik richt me maar wat op de jeugd.
    Azarkan is weer terug en dat is te merken. Dit weekend weer 2 goals tegen Twente (4-1), tegen Emmen vorige week ook al belangrijk. Gozertje wordt nu bijna 16, hopelijk staat Martin al klaar met een contract en een pen.
    Verder nog een opvallend dat er bij Feyenoord onder 16 ene ‘Jamal Ourhris’ de gehele wedstrijd speelde. Dit mannetje werd aanvankelijk ingedeeld in de onder 14, speelt regelmatig mee bij onder 15. Is een paar weken geleden 13 geworden. Volgens mij kun je dan wel wat. Zit ook bij Nederland onder 15.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Thomassio.
    • Basisspeler
    Jack on: 20 november 2017 om 14:38 #3319

Klopt, dat is een groot talent. Zit echter nog niet bij Nederland onder 15 hoor. Waar heb je dat gelezen?

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 20 november 2017 om 15:27 #3321

Is inderdaad niet de onder 15, maar onder 14. Foutje!
    Ik heb wel een paar samenvattingen van potjes met hem gezien en dan zie je hem er wel echt tussenuit springen qua niveau. Verder nu nog maar even niet te veel verwachten, zo ontzettend jong nog!

• Basisspeler
    Jack on: 20 november 2017 om 16:50 #3323

Veel te vroeg inderdaad, maar we mogen best stellen dat deze 2004-lichting leuke talenten heeft. Ourhris, Groen, Van der Heijden, Omar, Rais, de jongste Bogarde, de blonde Remsy van der Linden met een ouderwetse poeier in z’n linkerbeen, Felicia, keeper Tjeerd Dekker. Leuke groep.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 22 november 2017 om 14:08 #3447

Over die Bogarde gesproken, tijdje geleden zaten o.a Manchester Utd en Chelsea achter hem aan. Ik hoop dat de Bogarde’s wel een beetje Feyenoord-gebonden zijn, in tegenstelling tot die andere broers met een verkeerde achternaam (broertjes Maduro). Qua cv’s zitten we de komende jaren echt wel goed. Geertruida is een groot talent, maar Ramon Hendriks en Bogarde (16 en 15) ook.

• Geselecteerd voor Oranje
    Verdediger on: 22 november 2017 om 14:18 #3448

Mwah ik weet het niet, Bogarde is ook al aangeboden om vier jaar niks te doen bij Chelsea voor bakken met geld.

• Ballenjongen
    roberto on: 1 december 2017 om 14:29 #3613

Wat mij betreft zijn de Mooij en Burger niet dezelfde type spelers hoor. Burger is 4 klassen beter, veel betere techniek.
    de Mooij is een beperkte voetballer, die idd hard werkt maar volgens mij het liefst alles met zijn hoofd doet (en dan bedoel ik niet denken). Als Burger door zou stoten zou dat mooi zijn. Grote sterke speler met een goed linker been!

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 3 december 2017 om 22:20 #3722

Ben het met je eens dat Burger het grotere talent is hoor. Echt knap wat hij nu laat zien bij de onder 19. Is daar nu vaste waarde en dit weekend beslissend tegen AZ. Ook al meegetraind met het eerste. Een Feyenoorder pur sang volgens mij ook.
    De Mooij is minder ver, maar fysiek sterk, scorend vermogen, pakt de leiding bij onder 17 en is voor dat elftal echt een key-player. Hij staat op het middenveld maar het zal me niet verbazen als ze van hem uiteindelijk een back maken. Heeft loopvermorgen, fysiek ijzersterk, kan ook nog aardig ballen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Thomassio.
    Richard Dombi on: 7 december 2017 om 15:18 #3936

Zou toch fijn zijn als de voorhoede van 017 door groeit zodat je ze af en toe ook met een hoge bal zou kunnen aanspelen bij het senioren voetbal, dan heb je namelijk wel talentvolle aanvallers met Summerville, Azarkan en -vooruit- Bannis die makkelijk scoort. Na alle verdedigende talenten zou het geweldig zijn als er voorin wat meer zou doorbreken op termijn.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 7 december 2017 om 15:52 #3943

Azarkan wordt morgen 16 en Summerville is dat ook pas een paar weken. Ze gaan echt nog wel wat de lengte in. In de B’tjes is hun beperkte lengte nog geen obstakel, want daar doen ze het hartstikke goed. Ik denk dat we meer weten over de kans op slagen als ze het ook in de A’s laten zien. Daar is het voor diverse kleintjes zoals Isoufi, Fernandes en Slabbekoorn mis gegaan.

• Basisspeler
    Jack on: 27 januari 2018 om 13:30 #5322

4-0 achter tegen Ajax… Summerville en Bogarde laten af en toe nog eens wat zien, verder is het héél matig. Ajax-spelers zijn zonder uitzondering veel comfortabeler aan de bal en spelen met een plan. Schrijnend. Nu is dit ook wel dé toplichting van Ajax, en ook van Nederland, maar dan nog.

Richard Dombi on: 27 januari 2018 om 13:50 #5324

Zorgwekkend. Sowieso lijkt het alsof de Feyenoord jeugd steeds minder presteert (individueel en als team).

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Richard Dombi.
    • Regelmatige invaller
    Thomassio on: 29 januari 2018 om 10:30 #5389

Tja zeker een zorgwekkende uitslag. Dit elftal heeft dit seizoen al twee keer gespeeld tegen Ajax. Een keer werd er gewonnen, een andere keer zwaar onterecht verloren (supercup). Ook een vreemd week zo: 3-0 voor op PSV en dan 3-4 eindigen, vervolgens 7-0 winnen van PEC en dan 5-0 verliezen bij Ajax.
    Het elftal heeft echt wel wat grote talenten rondlopen, maar de prestaties kelderen achteruit. Wouter Burger is natuurlijk wel doorgeschoven, maar dan nog mag zo’n uitslag niet. Je hebt met Koorevaar, die dramatisch keepte, een talentvolle doelman.
    Ik weet niet of we conclusies moeten verbinden aan deze uitslag, maar het is wel een gegeven dat het qua teamprestatie veel beter moet

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 5 juli 2018 om 15:38 #7641

Selectie Feyenoord o17 voor aankomend seizoen:
    Troost (NAC)
    Bakx
    Van der Zeeuw
    Esajas
    Brugman
    Van der Sloot
    Van der Lubbe
    Oulad M’Hand (o15)
    Dunning (Dallas)
    Zitman
    Knoll
    Maas
    Naujoks
    Raphaela
    Benita
    Belarbi
    Akdeniz (sc Feyenoord)
    Omgba
    Deze selectie is natuurlijk grotendeels de o16 van vorig jaar. Die presteerde echt heel erg matig. Over van der Zeeuw gaan inmiddels geruchten, hij zou naar Engeland kunnen vertrekken.
    Van der Sloot is een redelijke rechtsback. Van der Zeeuw en Brugman zijn op zich prima talenten maar geen wonderen. Ik vind Knoll een goede ontwikkeling maken, die zit hier nog niet zo lang. Verder is het hopen dat Dunning inderdaad een groot talent blijft te zijn.
    Ik kijk met extra belangstelling naar Dunning en Oulad M’hand in dit elftal. Die laatste is een kleine middenvelder (nr. 10). Stak er bij onze o15 bovenuit met een fenomenale trap in zijn beentjes. Hij is nog erg kort van stuk maar kan absoluut voetballen. Wel verrassend dat hij een jaartje is doorgeschoven gezien zijn lengte, heel benieuwd of hij kan aanpikken. Benita is ook vervroeg over, een leuke speler die zeer multifunctioneel is. Keeper Troost van NAC ken ik niet zo maar schijnt wel wat te kunnen.
    Al met al zeker geen toplichting, maar wel weer wat spelers met mogelijkheden. Bannis en Bogarde (als hij blijft) mogen officieel ook nog in deze lichting uitkomen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  Thomassio.
    Richard Dombi on: 5 juli 2018 om 16:31 #7646

Hele lage verwachtingen van dit team, hopelijk valt het mee. Troost zou een zeer talentvolle doelman zijn volgens sommige volgers, dat is wel nodig met dit team. Verder verrassend dat die spits van Vitesse – Berete- niet in dit team is ingedeeld. En ja, uiteraard nieuwsgierig hoe die Dunning zich zal houden in het Nederlandse jeugdvoetbal.

• Jeugdspeler
    jager on: 30 juli 2018 om 18:32 #8344

Ik zie Twan van der Zee niet op de ‘voorlopige’ teamfoto van O17 staan.
    Bij O16 ontbreekt trouwens Berete.
    Toch niks aan de hand?
    De kleine Bogarde staat wel op de foto bij O15.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 30 juli 2018 om 23:25 #8349

Er ontbreken meerdere jongens bij meerdere teams. Het zal wel loslopen denk ik. Van der Zeeuw wordt pas in september 16, dus die kan nog nergens heen. Het wordt vooral oppassen als hij aankomend seizoen geen contract tekent, gezien de interesse.

• Ballenjongen
    totti10 on: 6 augustus 2018 om 22:59 #8628

4 augustus Feyenoord O17 – Rochdale O17 3-0 , Omgba, Belarbi en Zitman de doelpuntenmakers.

• Basisspeler
    Jack on: 23 augustus 2018 om 23:57 #9422

Zag net wat beelden van de jeugd op Feyenoord TV. Bij de Onder 17 de winst op Alphense Boys. Niet veel bijzonders. Paar kleine dingen die opvielen in die paar minuten waren de lichtvoetigheid en het beweeggemak van Oulad M’Hand en de dynamiek van Dunning. Weet iemand iets meer van die centrale verdediger Enrique van der Lubbe? Dit zit net als Rychaintelo Knoll ook pas een jaar bij ons. Lichting had wel wat extra’s kunnen gebruiken. Best raar dat er dan wel in Troost ‘geïnvesteerd’ wordt, terwijl je met Bax al een international hebt en Sam Pak ook gewoon een prima keeper is.

• Jeugdspeler
    jager on: 24 augustus 2018 om 14:33 #9441

Ik heb Van der Lubbe vorig jaar tijdens een toernooi aan het werk gezien. Hij maakte een zeer matige indruk. Wel groot, maar niet echt snel en voetballend en ook verdedigend erg matig. Eigenlijk kon hij niet meekomen. Vorig seizoen heeft hij geen basisplaats weten te bemachtigen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 26 augustus 2018 om 11:20 #9453

De resultaten van dit elftal deze voorbereiding zijn echt enorm slecht geweest. Gisteren tegen ADO onder 16 2-2 gespeeld in de beker. Met penals door. Daar mag je je als Feyenoord o17 ook wel voor schamen. Ik vrees een voorbode van een slecht seizoen. Ook in coach Melvin Boel heb ik in tactisch opzicht niet al te veel vertrouwen. Met een ijzersterke ploeg ging hij vorig jaar keer op keer snoeihard de boot in tegen Ajax en PSV.
    Als elftal is het echt niet veel vrees ik. Versterkingen zijn een beetje uitgebleven, op die Dunning en Troost na. Dunning komt van een heel ander niveau en zal tijd nodig hebben. Bannis is doorgeschoven.
    Het is een beetje een tussenlichting. De o16 vind ik al een stukkie sterker, de o15 en o14 zijn weer van goed niveau. Er zitten al met al toch 4 internationals in deze ploeg (Van der Zeeuw, Van der Sloot, Troost en Bax). Benita en Oulad M’Hand zitten er vervroeg in. Benieuwd of die zich zodanig kunnen ontwikkelen dat ze ook volgend jaar weer mee schuiven naar o19.

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 21:43 #9789

De samenvatting van Feyenoord tegen AZ is online..
    Omgba met een paar hele v

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 21:49 #9790

Vreemde balbehandelingen,zeer ongecontroleerd.
    Zitman ziet er sterk uit,ook Belarbi wel.
    Vd Lubbe ziet er groot maar ook traag uit helaas..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.