Feyenoord onder 15

Posted In: Feyenoord Academy
    • Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 20 oktober 2018 om 15:55 #10294

Ik heb ook gekeken vanmiddag. Met de term werkvoetbal ben ik het niet helemaal eens. Ajax heeft een fysiek sterker elftal met snelle en handige jongens voorin. Feyenoord nam het nodige risico met een aanvallende instelling. Maar Ajax wist daar maar weinig mee te doen. Er werd door ons bij vlagen best goed gecombineerd, maar op het middenveld werden de duels vaak nog verloren. Onze vleugels kwamen er totaal niet aan te pas tegen hun goede verdedigers.
    Ik vond Ajax juist erg resultaatgericht spelen. het spelbeeld was redelijk in evenwicht.
    El Moussaui kon niet zoveel in zijn eentje. (hij was de enige aanvaller die wel duels won) Bogarde speelde niet zijn beste wedstrijd, erg slordig. Maar de klasse spat ervan af. Fysiek erg sterk, snel en speelt zo drie man voorbij. Dit zijn toch wel 2 pareltjes vind ik. Erg jammer om te zien hoe Ourhris worstelt, hij lijkt een groeispurt te hebben gemist deze zomer en heeft het erg moeilijk.
    Van Lunteren, Oetoehganal, Candelaria vind ik prima spelers. Zechiel viel ook aardig in. En Ket is gewoon erg indrukwekkend, een jaartje jonger. Was vorige keer nog aanvoerder.

Een gebrekkig positiespel werd gecompenseerd door hard werken en opportunistische hoge ballen naar voren. Het combinatiespel vond ik niet echt overtuigend. Ajax speelde inderdaad redelijk resultaatgericht, zeker ten opzichte van het type dominante voetbal wat ze doorgaans spelen, maar er zat wel een voetballende gedachte achter het spel van Ajax. Weinig lange hoge ballen, steeds een mannetje extra creëren op het middenveld en ruimte maken voor de aanvallers, en de aanvallers vooral op het juiste moment aanspelen in de diepte (zodat ze gebruik kunnen maken van hun kwaliteiten). Hoewel ik het ook wel met je eens dat Ajax het vooral moest hebben van hun fysiek sterke spelers, was het bij Ajax qua voetbal vloeiender dan bij Feyenoord. En dit is dan nog een van de mindere Ajax teams die ik heb gezien tegen leeftijdsgenoten van Feyenoord. De basistechniek en het positiespel is gewoon beter verzorgd bij onze rivalen in die leeftijdsklasse. Dat mag best benoemd worden vind ik. Het hoeft namelijk niet zo te zijn, het is vooral een kwestie van gerichter trainen op basistechnieken en het positiespel bij Feyenoord door kundige jeugdtrainers. Daar zouden heel wat talenten van Feyenoord enorm van kunnen profiteren met hun ontwikkeling.
    Edit: misschien nog even aan toevoegen dat ik dit team niet wekelijks zie spelen. Dus wellicht dat het qua voetbal normaal gesproken verzorgder is. Bovenstaande analyse is met name iets wat me vaker is opgevallen in onderlinge wedstrijden tegen Ajax. En ik denk ook niet dat het veelvuldig verliezen van Ajax in de laatste jaren -even met betrekking tot de jeugd- volledig uit de lucht komt vallen. Dat heeft mijns inziens naast een gebrek aan kwaliteit (met name in de bovenste leeftijdscategorieën, waar Ajax zich het meeste heeft versterkt) ook met de spelopvatting van de Feyenoord jeugdteams te maken. Onder Brard was dat anders naar mijn idee, ook bij mindere lichtingen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  Richard Dombi.
    • Vedette
    aliendwurf on: 20 oktober 2018 om 21:41 #10298

Ik kan me nog heugen dat Clasie vertelde niet te snappen waar die angst vandaan kwam aangezien hun altijd wonnen van die neuzen….wat dat betreft zegt t dus weinig.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 21 oktober 2018 om 09:17 #10299

Vooral de opbouw is echt te matig. Berger kan niet ver uittrappen, waardoor kort spelen eigenlijk de enige optie is. Bogarde kan zich wel onder druk uitvoetballen, maar alle andere verdedigers hebben daar meer moeite mee. Candelaria valt mij juist een beetje tegen eerlijk gezegd. Hij had gisteren een goede snelle en technische speler tegenover zich, maar die was ie dan ook bijna elke keer kwijt. Plus de communicatie achterin gaat echt te vaak mis.
    Na de wissel van Ourhris voor vd Heijden had het middenveld simpelweg te weinig kracht, waardoor we ons er helemaal niet meer onderuit konden voetballen. Puur op doorzettingsvermogen van Ket en el Moussaoui creëerde we nog die kans van Groen, maar verder eigenlijk niks. Wat mij betreft een tegenvallende pot van talenten waar echt meer in zit. Soms zie je namelijk echt wel aardige combinatie’s, simpel spits in spelen en eronder komen etc. Maar jongetjes als Rais, Mohamedhoessein, Ourhris en eigenlijk ook Oetoehganal moeten echt gaan groeien op korte termijn.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 21 oktober 2018 om 12:10 #10302

Feyenoord speelde erg ´hoog´ en dan krijg je achterin 1 op 1 situaties. Daar kwamen ze aardig uit maar die Berger twijfelde bij uitkomen en kan inderdaad niets met een bal. Die is totaal niet geschikt voor het spel van Feyenoord. Meende ook dat Dekker altijd de eerste keeper was in dit elftal, is nu geblesseerd misschien?
    Verder zijn Bogarde en El Moussaoui wel echt grote talenten hoor. Helaas beiden nog wel heel nonchalant soms. Bogarde is wat je noemt een fysiek sterke en sierlijke verdediger die met gemak mannetjes voorbijloopt en constant mee opkomt. El Moussaoui houdt met zijn fysiek makkelijk 2 verdedigers van zich af, speelt er met pleintjestechniek een door z’n benen en heeft een lekker schot. Was nog wel slordig met de bal terugleggen soms. Deze twee jongens hebben het wel denk ik.

• Jeugdspeler
    jager on: 9 maart 2019 om 13:46 #11304

Ik heb vanmorgen een dramatisch o15 zien verliezen van Heerenveen. Bogarde deed niet mee (doorgeschoven naar O16?), Van Lunteren is geblesseerd, Van der Linden deed niet mee en El Moussaoui speelt al een tijdje vast in O16. Wat overblijft is erg middelmatig. Het middenveld met Rais, Van der Heijden en Oetoeghanal is dramatisch. Geen fysiek, geen snelheid, geen techniek, geen handelingssnelheid; ze kwamen totaal niet aan de bak en hebben geen enkele toekomst. Doorselecteren zou ik zeggen. Slechtste speler was Zechiel. Hij stond centraal achterin met Ket. Hij is langzaam, heeft geen fysiek, geen handelingssnelheid en had voetballend nul inbreng. Hij blinkt alleen uit met zijn mooie haarbos… Skyum stond linksvoor maar maakte geen enkele indruk; nul acties, nul voorzetten en in de rust gewisseld. Als je jongens uit het buitenland haalt, dan verwacht je toch iets extra’s maar dit lijkt middelmaat (wel een mening op basis van 1 wedstrijd overigens…) Felicia had af en toe een aardige actie, maar is een vrij blinde speler. Groen stond in de spits en kon geen potten breken. Ouhris was wissel en kwam er na rust in. Blijkbaar vindt Otten spelers al Rais en Van der Heijden beter… Ouhris leidt nog te veel balverlies, ook op verkeerde plekken, maar is voetballend veel beter dan diverse basisspelers. Ook Van Wingerden en Candelaria speelden matig; beide spelers lijken mij ook vrij langzaam. Feyenoord verloor met 3-1 en wist nul kansen te creeren. Het doelpunt van Candelera was een schot van afstand waarbij de keeper veel te ver voor de goal stond. We gaan voor de jeugd zegt De Jong. Ik wou dat ik dat kon terugzien op het veld…..

Richard Dombi on: 9 maart 2019 om 20:53 #11307

Bedankt voor je verslag Jager. Ouhris speelde recentelijk een interland, wellicht dat het daarmee te maken heeft? Al is het inderdaad niet de eerste keer dat deze trainer Ouhris op de bank laat beginnen. De vorige wedstrijd tegen Heerenveen werd met 7-1 gewonnen, zo zie je maar hoe afhankelijk je bent van de bepalende spelers met deze lichting.

Richard Dombi on: 16 maart 2019 om 14:57 #11338

Vandaag verdiend met 2-1 gewonnen uit bij Ajax na twee mooie doelpunten van Felicia en van der Heijden (de wedstrijd is op YouTube terug te kijken). Ourhris, Felicia en Bogarde waren de beste spelers van dit team vandaag, met name Bogarde speelde weer zeer solide in verdedigend opzicht en wist zich ook aanvallend redelijk in te schakelen. Voetballend vind ik dit team als geheel nog steeds matig, er wordt teveel geleund op de momenten van individuele klasse van bepaalde spelers. Ourhris staat vaak aan de basis van het betere combinatiespel bij dit team, maar hij wordt mijns inziens te weinig gezocht in de opbouw van achteruit. Ajax voetbalde met iets meer gemak maar werd nauwelijks gevaarlijk.

• Jeugdspeler
    jager on: 18 mei 2019 om 22:45 #11554

Ik heb vanmiddag Feyenoord O15 terecht zien verliezen van Ajax O15. De eerste helft was dramatisch. Rais en Van der Heijden stonden in de basis en Van Lunteren begon op de bank; onbegrijpelijk. Heeft Taument inmiddels nog niet door dat Rais en Van der Heijden het niveau volstrekt niet aankunnen; ze lopen er voor spek en bonen bij en worden aan alle kanten voorbijgelopen. Ook Zechiel stond in de basis en ook van hem ben ik volstrekt niet onder de indruk. Bogarde en Candelaria speelden slordig maar zij (vooral Bogarde) hebben ten minste nog potentie. Dat kan niet gezegd worden van Van Tol (geen voetballend vermogen en verdedigend had hij het erg zwaar) en Elmensdorp. Deze jongen speelt normaal gesproken in de O14, maar zijn beste kwaliteit in zijn lengte… Nesto Groen kon in de spits geen potten breken. Alleen Felicia had regelmatig goede acties. Hij is echter tactisch slecht, hij biedt zich voortdurend slecht aan en laat regelmatig zijn directe tegenstander lopen.
    Taument is de trainer en hij zat de hele eerste helft apatisch op de bank. Het liep voor geen meter, maar geen enkele aanpassing of coaching, helemaal niets… Feyenoord werd van het kastje naar de muur gespeeld. Ajax heeft nl. wel verdedigers die voetballend sterk zijn. Steeds had Ajax een mannetje meer op het middenveld. Pas in de 2e helft schoof Bogarde af en toe door naar het middenveld zodat Ouhris samen met Groen de centrale verdedigers veel beter konden storen in de opbouw. Met Kleijn van O14 en van Lunteren ging het de 2e helft beter. Van Lunteren wordt steeds gebruikt als vleugelaanvaller, maar volgens mij kan hij ook prima uit de voeten op het middenveld. Even laten werd Zechiel geblesseerd vervangen door Milambo van O14 en dat was een duidelijke versterking. Ajax heeft een beter elftal en won verdiend met 1-3. Ik hoorde langs de lijn nog een aantal moeders vertellen dat bijna alle spelers blij waren dat trainer Otten is opgestapt/weggestuurd; er was geen enkele chemie tussen de trainer en de spelers (en dat is nog vriendelijk uitgedrukt…). Ik vraag me heel hard af of Taument een geschikte trainer is voor de bovenbouw. Maar ach, hij kent Stanley Brard heel goed, dus hij zal wel weer een leuk elftal krijgen….

Richard Dombi on: 15 juni 2019 om 17:10 #11630

Iemand van de volgers aanwezig in Groenlo bij het Marveld toernooi? Ik begreep dat Feyenoord goed bezig is daar.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 16 juni 2019 om 11:17 #11631

Ik heb niet alles gezien, maar de wedstrijden worden allemaal gesteamd.
    https://marveldtournament.com/livestream
    Tegen AZ vond ik het matig, was AZ de betere. Tegen PSG was het overtuigend, maar die hebben alle wedstrijden verloren. Dus tegen Barca nu is een mooie krachtmeting.

• Jeugdspeler
    jager on: 17 juni 2019 om 17:35 #11636

Ben zondag bij het Marneveld toernooi geweest. Verdiend verloren van Barcelona, maar dat is ook een goed team. De wedstrijd om de 3e plaats werd via penalty’s gewonnen. Tijdens zo’n toernooi moet iedereen spelen en zoals ik vaker heb aangegeven lopen er ook in dit team de nodige zwakke schakels rond, zoals Rais, van der Heijden, Oetoeghanal en Lars de Blok. Bogarde viel me ook niet mee. Ik heb zijn grote broer op hetzelfde toernooi zien spelen en die was toen absolute uitblinker. Skyum speelde op het middenveld. Hij speelde nog niet de pannen van het dak, maar hij kwam hier wel beter tot zijn recht dan voorin. Ket deed ook weer even mee. Volgens mij is hij geblesseerd geweest. Hij is fysiek nog sterker geworden (terwijl hij een jaar jonger is) en is ook erg snel. Milambo van O14 deed ook mee en speelde prima. En dat is niet eenvoudig op zo’n sterk bezet toernooi. Verder speelde er een proefspeler op het middenveld. Een linkspoot die eerst verdedigende middenvelder speelde en later aanvallende middenvelder. Zag er goed uit; goede techniek, overzicht, handelingssnelheid en een goed schot. Hij is niet erg groot, maar fysiek wel in orde; hij staat stevig op zijn benen. Ouhris speelde zondag niet, maar die heeft Feyenoord inmiddels ingeruild voor PSV……

• Ballenjongen
    comeonfr on: 17 juni 2019 om 18:08 #11637

Was de speler met rugnummer 8 toevallig de proefspeler? De stream was erg vaag, maar hij kwam me niet bekend voor. Vond Zechiel ook eindelijk wat beter spelen van het weekend, terwijl Candelaria juist een aantal keer makkelijk gepasseerd werd. Verder el Moussaoui uiteraard weer een van de betere. Beresterk en kan ook wat met de bal. Rais vond ik beter spelen dan in normale wedstrijden, maar komt inderdaad te kort.
    Wat betreft Ourhris, echt een pijnlijke tegenvaller..

• Jeugdspeler
    jager on: 17 juni 2019 om 19:06 #11638

De proefspeler was inderdaad nr. 8.
    El Moussaoui doet het inderdaad goed; het is dus van belang om die jongen aan je te binden!!

• Basisspeler
    Jack on: 21 juni 2019 om 20:09 #11643

De proefspeler was de Braziliaan Igor Daniel.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 3 juli 2019 om 00:15 #12114

De O15 voor het seizoen 2019/2020 wordt een leuk elftal. Afgelopen seizoen werden de hoge verwachtingen qua prestaties niet waargemaakt. Toch hebben spekers zich individueel goed ontwikkeld zoals Milambo en Kleijn.
    Creatieve middenvelder Speksnijder zijn we kwijtgeraakt aan 020. Daar is international Fabiano Rust voor teruggekomen. Een lange snelle buitenspeler annex spits. Neusje voor de goal.
    Voor de vertrokken verdediger Joel Gillard is geen vervanger bekend.
    Milambo wordt naar O16 doorgeschoven, om Ourhris zijn plek te nemen. Enorm sterk seizoen gehad. Hij is daar zowel voetballend als fysiek aan toe. Henock Ket speelt al als 2095-speler in de o16. Appiah van O13 gaat Milambo voorlopig vervangen. Ook een leuke speler.
    Al met al levert het team iets in maar er blijft genoeg over.

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.