Feyenoord onder 15

Posted In: Feyenoord Academy
    • Basisspeler
    Jack on: 5 juli 2018 om 00:53 #7606

Meest interessante team om te volgen dit seizoen, denk ik. Liefst vijf nieuwe namen:
    Van Lunteren komt over van Alphense Boys, maar de andere vier zijn spannender. Twee grote talenten van Sparta (Zechiël en Candelaria) en een groot spitsentalent van NAC (Ilyas El Moussaoui). Feyenoord heeft ook in deze categorie een Amerikaanse aanvaller gestrikt; Levi Skyum.
    Dit aangevuld met onze eigen toppers zoals Lamare Bogarde en Jamal Ourhis, maakt dit een heel tof elftal om in de gaten te houden.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 5 juli 2018 om 11:01 #7621

Absoluut, dit wordt echt een ijzersterk elftal hoor. Bomvol met internationals nu met de 3 nieuwe jongens erbij. Ik verwacht dat ook Slory Jr. veel van zijn wedstrijden in dit elftal zal afwerken, hij deed vorig jaar al veel mee met o14. Ket liep al een jaartje voor op zijn leeftijd en zit ook weer in dit elftal.
    Opstelling wordt vermoedelijk iets als:
    Dekker; Zechiel, Bogarde, Ket, De Blok; Candelaria, Van der Heijden, Ourhris; Slory, El Moussaoui, Skyum (?). Heb je nog prima talenten als Rais en Groen achter de hand..
    En dan heb je nog o14, dat vorig jaar als o13 met grote overmacht kampioen werd. Daar komt niet zoveel bij (is al sterk genoeg). Met onder meer Milambo, Speksnijder, Zirkzee jr. Oulad M’Hand jr. verwacht ik over 2 jaar een fantastische o17.

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 5 juli 2018 om 14:37 #7634

Leuk team inderdaad, aantal veelbelovende talenten in elke linie.

• Basisspeler
    Jack on: 24 augustus 2018 om 00:04 #9423

Absoluut, dit wordt echt een ijzersterk elftal hoor. Bomvol met internationals nu met de 3 nieuwe jongens erbij. Ik verwacht dat ook Slory Jr. veel van zijn wedstrijden in dit elftal zal afwerken, hij deed vorig jaar al veel mee met o14. Ket liep al een jaartje voor op zijn leeftijd en zit ook weer in dit elftal.
    Opstelling wordt vermoedelijk iets als:
    Dekker; Zechiel, Bogarde, Ket, De Blok; Candelaria, Van der Heijden, Ourhris; Slory, El Moussaoui, Skyum (?). Heb je nog prima talenten als Rais en Groen achter de hand..
    En dan heb je nog o14, dat vorig jaar als o13 met grote overmacht kampioen werd. Daar komt niet zoveel bij (is al sterk genoeg). Met onder meer Milambo, Speksnijder, Zirkzee jr. Oulad M’Hand jr. verwacht ik over 2 jaar een fantastische o17.

Zechiël draagt het nummer 10 bij dit elftal. Aan een samenvatting van twee minuten zie je dat dit een rasvoetballer is.
    Verder ziet Van Lunteren (een kop groter dan de rest) eruit als een vroegrijpe speler. Heeft ook een zware loop, zeker op kunstgras. Maakte wel een prima goal.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 24 augustus 2018 om 12:47 #9436

Waar heb je die gevonden? Ben benieuwd.

• Jeugdspeler
    jager on: 1 september 2018 om 20:55 #9654

Ik heb ook AZ O15 tegen Feyenoord O15 gezien. Ook hier had ik het nodige van verwacht vanwege het grote aantal nieuwe gezichten. Maar ook in deze wedstrijd was AZ was technisch, voetballend en positioneel veel beter dan Feyenoord. Het lijkt wel of positioneel slecht spel in het beleidsplan is opgenomen. Feyenoord komt er voetballend niet uit en alles gaat via Bogarde. Bogarde kan goed voetballen en speelt zich regelmatig netjes vrij, maar vervolgens wordt bijna nooit het middenveld aangespeeld (er staat niemand vrij) maar volgt er een lange bal naar een van de vleugelspelers. Feyenoord werd de hele eerste helft volledig weggespeeld. Het middenveld (Mohamedhoesein, Rais en Zechiel) kwam op alle fronten te kort. Rais en Zechiel werden in de rust gewisseld. Rechtsachter Oetoeghanal werd aan alle kanten voorbij gelopen en de buitenspelers Van der Heijden en Felicia hadden niets in de melk te brokkelen. Moet zeggen dat Van der Heijden wel een knappe goal maakte, maar voor de rest komt hij tekort. Feyenoord werd op de been gehouden door Bogarde en Ket (een jaar jonger dan de rest, maar verdedigend erg sterk) terwijl ook Candelaria op linksachter naar behoren speelde. Van Lunteren viel in de rust in en speelde prima. Later kwam Ouhris nog in het veld, waardoor het voetballend nog beter ging. Ik heb geen idee waarom Ouhris op de bank zat. Toch niet omdat hij het nodige risico in zijn spel legt??? In de spits stond El Moussaoui. Ik kan hem niet goed beoordelen want hij heeft nauwelijks ballen gehad. Hij is fysiek sterk, maar loopt wat moeilijk (x-benen) maar toch lijkt hij niet langzaam. Hij kaatste een paar keer goed, maar hij heeft geen echte kansen gehad. De Amerikaanse nieuweling Skyum deed niet mee.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 2 september 2018 om 21:40 #9689

Bijzonder dat Ourhris op de bank begon ja. Is toch wel de beste speler er tussen. Verreweg.
    Nog geen spetterend begin van dit team dus, als ik jouw verslag zo lees. Veel nieuwe jongens. Dinsdag mogen ze weer aan de bak tegen Utrecht.

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 15:18 #9783

Vanavond voor de beker tegen FC Utrecht om 17.30 uur.
    Ben benieuwd hoe ze het er van af brengen..

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 20:15 #9787

2-4 gewonnen!

• Jeugdspeler
    jager on: 5 september 2018 om 21:15 #9804

Zaterdag een echte test; thuis tegen Ajax. Ben benieuwd.

• Basisspeler
    Jack on: 8 september 2018 om 13:50 #9821

0-1 verlies. Zechiël en Ourhris begonnen op de bank.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 8 september 2018 om 14:12 #9822

Jammer…Tot nu toe kan dit team de hoge verwachtingen niet waarmaken. Vorig jaar in de laatste ronde zelf de titel uit handen geven, een paar internationals erbij. Dan verwacht je nu toch veel.
    Ik begrijp niet waarom Ourhris en De Blok op de bank begonnen. Die hebben dinsdag nog uitgeblonken tegen Utrecht met goals en assisten deden een lichting hoger mee vaak vorig seizoen. zijn ook internationals. EL Mousaoui en Zechiel idem, begonnen ook op de bank.
    Maar laat dit elftal maar leren en naar elkaar toegroeien. Ze zijn nog maar net een paar weken bezig.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 09:47 #9867

Tegen PSV gelijk gespeeld. Weer niet het resultaat waar je op hoopt. ‘Een wedstrijd met twee gezichten’, werd er gezegd. Toch goed om te zien dat de nieuwe spits El Moussaoui scoorde en dat Ourhris weer in de basis stond.
    Viel me op dat Candelaria niet meer in de basis stond, die maakte vorige week een paar enorme fouten. Ook Zechiel stond wederom wissel. Het zal voor beide spelers toch flink aanpassen zijn, van Sparta naar Feyenoord.
    Die El Mouassaoui is wel een aparte speler. Erg groot en sterk, heeft genoeg snelheid. Redelijke techniek. Benieuwd hoe die zich gaat aanpassen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Thomassio.
    • Ballenjongen
    comeonfr on: 16 september 2018 om 18:22 #9903

El Moussaoui miste wel een enorme kans nog nadat een bal van van Lunteren van de lijn was gehaald. Ik vond van Lunteren aanvallend en van Wingerden verdedigend prima spelen. Ourhris vrij veel balverlies helaas. Ket en Bogarde sterk centraal koppel. Berger ook een paar keer dat ie de bal los liet. Al met al moet en kan het nog wel wat beter. Tweede helft zag ik wel leuke combinaties inclusief driehoekjes etc

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 18:54 #9907

Die Van Lunteren hebben ze goed gescout. Lijkt moeiteloos mee te kunnen op dit niveau, terwijl hij toch ‘maar’ van Alphense Boys komt. Bij Alphense Boys spelen de o14 en o15 op het tweede profniveau en ze werden daar kampioen boven een flink aantal profclubs. Ook die Van der Veldt (o16) komt er vandaan.. Best bijzonder.
    Splinter de Mooij bijvoorbeeld is ook rond die leeftijd ingestapt. Heb het idee dat Feyenoord iets scherper scout tegenwoordig met amateur jeugdspelers. Voorheen kon je de jongens die nog op latere leeftijd instroomden nagenoeg altijd wel wegstrepen. Denk dat het ook komt dat veel amateurclubs steeds professioneler worden.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 16 september 2018 om 20:15 #9910

Idd, ik vond hem aanvallend de beste speler van het team. Is ook wel wat groter ook. Vd Veldt nog niet zien spelen, maar gisteren ook weer ingevallen ipv basisplaats. Ik ben benieuwd.
    Jeugdscouting bij Feyenoord vind ik sowieso nog wel aardig, er zit genoeg talent in de opleiding weer. Alleen de prestaties vallen toch wat tegen.
    Viel me trouwens op dat het beter begon te lopen toen Oetoehganal en Van Wingerden op de back positie stonden. Die hadden de gevaarlijke spelers van PSV aardig in de tas. Maar ik dacht dat Zechiel ook een verdediger was? heeft tot nu toe alles op het middenveld gespeeld

• Basisspeler
    Jack on: 16 september 2018 om 21:37 #9913

Van Lunteren heeft gewoon dik voordeel van z’n fysiek. Veel te vroeg om daar al iets over te zeggen, kan heel goed een vroegrijpe speler zijn.
    Zechiël is geen verdediger, maar een technische middenvelder.

• Jeugdspeler
    jager on: 29 september 2018 om 21:46 #10097

Vandaag heeft O15 een prima 4-0 overwinning behaald tegen FC Utrecht. En O15 speelde vandaag ook nog eens verzorgd voetbal! Eindelijk geen lange ballen, maar combinerend via het middenveld. Dat ging lang niet altijd goed, maar dat is niet erg, dat heeft gewoon wat tijd nodig. Het middenveld bestond uit Ouhris, Zechiel en Van der Linden. De eerste twee zijn echt ‘voetballende’ middenvelders, technisch begaafd, die het soms fysiek wel moeilijk hebben. Ook het centrale verdedigingsduo Ket en Bogarde heeft veel potentie. Bogarde is voetballend erg sterk, maar is soms nog te nonchalant. Ket is verdedigend erg goed, fysiek sterk en ook nog erg snel. Ket is voetballend iets minder gepolijst, maar probeert ook te voetballen in plaats van lange ballen. Candelaria deed niet mee. Dat gold ook voor de Amerikaanse aanwinst Skyum. Van Lunteren speelde de eerste helft rechtsvoor en de 2e helft op het middenveld en hij deed dit weer prima. Dit is echt een goede speler. Niet alleen fysiek sterk, maar ook een goede techniek, een goed overzicht en behoorlijk snel. Ook de spits El Moussaoui maakte een goede indruk. De eerste helft kwam hij niet zo veel aan de bal, maar hij is sterk, snel en heeft en een goed schot. Hij scoorde 2x waaronder een knal van buiten de 16-meter. Laten we hopen dat deze jongens zich goed blijven ontwikkelen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 9 oktober 2018 om 11:49 #10188

Het gaat met vallen en opstaan. Dit weekend weer een verlies helaas. Het positieve is dat de nieuwe spits El Moussauoui zich heel goed ontwikkelt, net als Van Lunteren. Candelaria en Zechiel lijken nog niet gelijk iets toe te voegen. Het blijft ondanks de magere resultaten wel een groep met veel talent. Wat mij verbaast is dat Ourhris het wat moeilijk lijkt te hebben, vorig seizoen toch wel zo’n beetje de belangrijkste speler. Fysiek is het nu wat lastig bij te benen voor hem.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 14 oktober 2018 om 07:32 #10216

Gek genoeg zaten Bogarde en van Lunteren op de bank waardoor het heel moeizaam ging. 1e helft was zwak, kwam O15 moeilijk onder de druk uit. In de rust kwam van Lunteren voor Lentze en een paar minuten later kwamen Candelaria en Bogarde. Die drie hebben de wedstrijd redelijk omgegooid, waardoor terecht werd gewonnen. Vooral Bogarde speelde erg sterk. Als ik het goed zag deed Ouhrhris met O14 mee, ook wel opvallend.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 14 oktober 2018 om 07:33 #10217

En wanneer kunnen we Skyum verwachten? Heeft nog geen minuut gemaakt, wat toch jammer is.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 14 oktober 2018 om 10:30 #10218

Bogarde en Van Lunteren waren volgens mij met o16 mee later die middag. Skyum inderdaad nog steeds niet op het veld. Moet wachten op de juiste papieren… Jaden Slory bij o14 wel weer terug, en gelijk 2 goede goals.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 1 week geleden door  Thomassio.
    • Ballenjongen
    comeonfr on: 14 oktober 2018 om 12:25 #10221

Bogarde, Lentze en Oetoehganal(die laatste twee vind ik nog niet echt overtuigen dit seizoen) mochten mee met O16 idd.
    Zonde hoor van Skyum, ben benieuwd naar hem.

• Vaste waarde in elftal
    Richard Dombi on: 20 oktober 2018 om 14:18 #10288

Vanmiddag weer eens een wedstrijd van dit team bekeken via de stream van Ajax. Ik sluit me op basis van deze wedstrijd volledig bij de bovenstaande analyses van Jager aan. Met 1-0 ten onder in Amsterdam helaas, beetje pech met twee grote kansen in de tweede helft maar Ajax voetballend en fysiek (in de lengte) toch weer wat sterker. En qua voetbal bedoel ik met name comfortabeler aan de bal bij elke speler, meer controle, wat technischer in de 1 tegen 1 acties en handiger met open draaien. Bovendien speelt Ajax veel slimmer in het positiespel, waar bij Feyenoord soms drie jongens op een lijn staan heeft Ajax die spelers dan tussen de linies opgesteld. Dat voetbalt een stuk makkelijker dan het werkvoetbal van Feyenoord. Counters worden sneller en met meer diepgang uitgevoerd door Ajax, waardoor het ook dreigender oogt, en in balbezit wordt er rustiger en meer over de grond gespeeld. Het is een bekend verhaal in wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord (overigens ook in bepaalde andere wedstrijden), maar het blijft schrijnend om te zien. Vooral omdat het onnodig is. Ook bij dit Feyenoord lopen er een paar leuke talenten rond. Niet echt van de categorie megatalenten, maar zeker wel met de nodige potentie. Daar kan meer uitgehaald worden als er ook beter gevoetbald gaat worden. Zo’n Ourhris is best een aardig talentje, maar hij komt op de verkeerde plekken op het veld aan de bal en hij mist natuurlijk wat lengte nog. Overigens, zonde dat hij niet structureel in de basis wordt opgesteld. Vandaag vond ik van der Linden, Bogarde en van Lunteren (beetje Burger achtig qua spel) degelijk spelen, zij speelden veel rustiger aan de bal dan de meeste medespelers en leden het minste balverlies. Alles in de aanval is moeilijk te beoordelen, die worden keer op keer met een achterstand geconfronteerd omdat de bal niet goed wordt aangespeeld. Technisch lijkt het niet echt over te lopen van kwaliteit, maar dat kan ook zijn omdat ze veel met snelheid moeten compenseren. Hopelijk komt er wat meer voetbal in dit team, dat zou voor de ontwikkeling van deze talenten een heel goede zaak zijn.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 20 oktober 2018 om 15:37 #10291

Ik heb ook gekeken vanmiddag. Met de term werkvoetbal ben ik het niet helemaal eens. Ajax heeft een fysiek sterker elftal met snelle en handige jongens voorin. Feyenoord nam het nodige risico met een aanvallende instelling. Maar Ajax wist daar maar weinig mee te doen. Er werd door ons bij vlagen best goed gecombineerd, maar op het middenveld werden de duels vaak nog verloren. Onze vleugels kwamen er totaal niet aan te pas tegen hun goede verdedigers.
    Ik vond Ajax juist erg resultaatgericht spelen. het spelbeeld was redelijk in evenwicht.
    El Moussaui kon niet zoveel in zijn eentje. (hij was de enige aanvaller die wel duels won) Bogarde speelde niet zijn beste wedstrijd, erg slordig. Maar de klasse spat ervan af. Fysiek erg sterk, snel en speelt zo drie man voorbij. Dit zijn toch wel 2 pareltjes vind ik. Erg jammer om te zien hoe Ourhris worstelt, hij lijkt een groeispurt te hebben gemist deze zomer en heeft het erg moeilijk.
    Van Lunteren, Oetoehganal, Candelaria vind ik prima spelers. Zechiel viel ook aardig in. En Ket is gewoon erg indrukwekkend, een jaartje jonger. Was vorige keer nog aanvoerder.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.