Feyenoord o16

Posted In: Feyenoord Academy
    • Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 09:43 #9866

Dit is gelukkig een minder armoedig team dan afgelopen jaar. Toch ook voor dit team een redelijk stroeve start.
    Oulad ‘M Hand speelde de afgelopen 2 wedstrijden weer mee met o16 ipv o17. Niks mis mee, je kan beter meedoen met o16 dan bankspeler zijn bij o17. Viel me op dat hij in de spits werd geposteerd.
    2-2 tegen Vitesse
    1-6 winst tegen Volendam
    0-1 verlies tegen PSV
    Berete maakte eerder 2 doelpunten tegen Volendam, maakt een prima indruk, hoor ik. Maar de wereldspeler in de dop lijkt het nog niet. (Er werd gezegd dat hij naar o19 zou gaan). In deze lichting worden sommige jongens zoals Berete, Denzel Owusu en Dos Santos over enkele maanden ook alweer 16.

• Jeugdspeler
    jager on: 22 september 2018 om 20:57 #9975

Feyenoord O16 is vanmiddag afgedroogd door AZ: 0-4. Dit is een team met groot gebrek aan talent. Bijna alle spelers zullen straks in het amateurvoetbal terecht komen. Beste speler is Owusu: sterk, snel en voetballend goed. Voor een centrale verdediger is hij wel wat klein, maar kan volgens mij ook goed op rechtsachter uit de voeten. Ook Berete speelde slecht. Hij staat linksvoor, maar kan en doet helemaal niks met links. Hij is fysiek sterk en snel, maar beschikt eigenlijk niet over een passeerbeweging. Hij kwam geen enkele keer zij tegenstander voorbij en hij kwam tot nul voorzetten, Hij miste nog wel een penalty. Een erg slecht elftal. Volgende week mogen ze het tegen Ajax proberen. Dat zal vooral tegenhouden worden…..

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 9 oktober 2018 om 11:55 #10189

Tegen Ajax gingen ze ook hard de boot in, 0-3 op eigen veld. Afgelopen weekend dan ineens een 0-9 overwinning bij ADO, dat de week ervoor Ajax op een gelijkspel hield en meer punten heeft dan Feyenoord. Absurd. Heb het zelf niet gezien, maar hoorde dat Berete geweldig speelde en een stuk of 5 assists had gegeven.
    Ben in dit elftal ook wel nieuwsgierig naar Yairo Lentze, een onder 15 speler die inmiddels zijn wedstrijden in dit elftal afwerkt. Die zit pas 1 jaar bij de Academy en gaat dus als een speer. Kan zowel als buitenspeler en spits. Komt van dezelfde club als Splinter de Mooij, HVV uit Den Haag. De Mooij kwam ook pas op z’n 14e hier binnen.

• Jeugdspeler
    kermit on: 19 januari 2019 om 13:30 #10903

Ze spelen vandaag uit bij Ajax O16. Het gerucht gaat dat het bij rust 1-6 staat.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 20 januari 2019 om 00:49 #10920

Klopt ja, dit team ontwikkelt zich heel goed.Wereld van verschil met de eerste weken. Spelers als ‘T Zand, Veenvliet en Tearr, vd Veldt maken goede stappen. Oulad en Benita waren gelijk al ingedeeld bij o17, daar zijn Berete en Owusu aan toegevoegd. De 2003 lichting ziet er al met al best prima uit.

• Bankzitter
    Jeffrey on: 22 januari 2019 om 18:12 #10938

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 23 januari 2019 om 09:25 #10941

uiteindelijk breken er bij ajaks 3 door en gaan voor 40miljoen weg en bij ons gaan er 5 naar dordt en hoor je er nooit wat van.
    dit boeit me echt geen kloten.

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 9 mei 2019 om 14:02 #11529

Feyenoord O16 is vanmiddag afgedroogd door AZ: 0-4. Dit is een team met groot gebrek aan talent. Bijna alle spelers zullen straks in het amateurvoetbal terecht komen. Beste speler is Owusu: sterk, snel en voetballend goed. Voor een centrale verdediger is hij wel wat klein, maar kan volgens mij ook goed op rechtsachter uit de voeten. Ook Berete speelde slecht. Hij staat linksvoor, maar kan en doet helemaal niks met links. Hij is fysiek sterk en snel, maar beschikt eigenlijk niet over een passeerbeweging. Hij kwam geen enkele keer zij tegenstander voorbij en hij kwam tot nul voorzetten, Hij miste nog wel een penalty. Een erg slecht elftal. Volgende week mogen ze het tegen Ajax proberen. Dat zal vooral tegenhouden worden…..

Kunnen komende zaterdag kampioen worden.
    Berete schijnt overigens naar PSV te vertrekken.

• Jeugdspeler
    jager on: 9 mei 2019 om 16:59 #11531

O16 wordt inderdaad kampioen. Het doel van de jeugdopleiding is volgens mij talenten klaarstomen voor het 1e en niet kampioenschappen verzamelen. Het leukste zou overigens een combinatie hiervan zijn… Noem mij een speler in O16 die Feyenoord 1 gaat halen? Ik kom op nul (Owusu speelt inmiddels in O17). De tijd zal het leren.

Richard Dombi on: 9 mei 2019 om 21:14 #11532

O16 wordt inderdaad kampioen. Het doel van de jeugdopleiding is volgens mij talenten klaarstomen voor het 1e en niet kampioenschappen verzamelen. Het leukste zou overigens een combinatie hiervan zijn… Noem mij een speler in O16 die Feyenoord 1 gaat halen? Ik kom op nul (Owusu speelt inmiddels in O17). De tijd zal het leren.

Eens dat dit niet het meest getalenteerde team is, des te opmerkelijker dat uitgerekend dit team kampioen wordt.
    Ik zie wel wat in T´Zand, Dos Santos en van der Veldt overigens. Jij bent alleen van Owusu overtuigd?

• Jeugdspeler
    jager on: 9 mei 2019 om 23:23 #11533

Ik vind inderdaad Owusu de beste speler. Voor centrale verdediger is hij eigenlijk te klein. In Oranje speelt hij vaak rechtsachter. Siloh ’t Zand heeft heel veel gescoord dit jaar, maar ik vind hem erg wisselend presteren. Laten we hopen dat hij zich goed doorontwikkeld. Van der Veldt kwam van de amateurs en dit is zijn eerste jaar bij Feyenoord. Hij heeft zich goed ontwikkeld en heeft al in Oranje gespeeld. Hij speelt linksachter, maar volgens mij is het meer een centrale verdediger. Ik twijfel over Dos Santos. Is hij nu middenvelder of aanvaller? Hij is technisch wel vaardig maar niet erg snel. Ik ben nog niet overtuigd. Het is wel positief dat hij al in O17 speelt.

Richard Dombi on: 11 mei 2019 om 16:45 #11536

Ik vind inderdaad Owusu de beste speler. Voor centrale verdediger is hij eigenlijk te klein. In Oranje speelt hij vaak rechtsachter. Siloh ’t Zand heeft heel veel gescoord dit jaar, maar ik vind hem erg wisselend presteren. Laten we hopen dat hij zich goed doorontwikkeld. Van der Veldt kwam van de amateurs en dit is zijn eerste jaar bij Feyenoord. Hij heeft zich goed ontwikkeld en heeft al in Oranje gespeeld. Hij speelt linksachter, maar volgens mij is het meer een centrale verdediger. Ik twijfel over Dos Santos. Is hij nu middenvelder of aanvaller? Hij is technisch wel vaardig maar niet erg snel. Ik ben nog niet overtuigd. Het is wel positief dat hij al in O17 speelt.

Vandaag dus inderdaad kampioen geworden. Ik ben het met je eens dat Owusu beter tot z’n recht komt als rechtsachter. Zeker nu van der Sloot vertrekt is dat een prima positie voor deze verdediger. T’Zand heeft zich dit seizoen spectaculair verbeterd, ook als aangever belangrijk geweest. Als hij zich zo blijft door ontwikkelen zie ik hem absoluut in het eerste belanden. Ook van der Veldt blijft zich goed ontwikkelen, wederom met je eens dat hij het beste tot z’n recht komt als centrale verdediger. Knap dat hij deze stap zo moeiteloos heeft weten te maken. Dos Santos zie ik vooral als aanvaller, die technische vaardigheid vind ik juist een belangrijke reden dat hij Feyenoord 1 potentie heeft. Snelheid valt nog steeds te verbeteren en z’n rendement moet ook omhoog.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 12 mei 2019 om 09:46 #11547

Zeer tevreden over de ontwikkeling van dit team. Het lijkt erop dat we er een goede jeugdtrainer bij hebben met te Braak. Hopelijk kan hij volgend seizoen de jongens ook zo ontwikkelen, want dan komen jongens als Ourhris, Ket en Felicia bij hem.
    Wat het extra knap maakt is dat heel veel jongens doorgeschoven zijn. Owusu, Berete en Oulad M’Hand bijna het hele seizoen met O17 mee geweest, of in ieder geval de 2e seizoenshelft. Dos Santos en soms ook ’t Zand doorgeschoven. Pak een aantal keer op de bank bij O17.
    Enige kritiekpuntje dat ik heb is dat een Bogarde amper speeltijd heeft gekregen. El Moussaoui uiteindelijk wel lekker minuten kunnen maken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.