Feyenoord O14

Posted In: Feyenoord Academy
    • Jeugdspeler
    jager on: 1 september 2018 om 20:52 #9653

Ik heb vandaag AZ O14 tegen Feyenoord O14 vandaag gezien. Dit team is vorig seizoen landskampioen geworden, dus ik had hoge verwachtingen. Deze zijn echter niet uitgekomen. In de rust stond het 0 – 2 voor Feyenoord maar de wedstrijd eindigde zeer terecht in 2-2. Feyenoord speelt vooral fysiek en met weinig technisch vernuft. AZ was technisch, voetballend en positioneel veel beter dan Feyenoord. Ook bij dit team ontbreekt het weer aan goed positiespel. Als AZ uitverdedigt, dan geeft Feyenoord geen enkele druk. AZ tikt de bal rustig rond en via het middenveld worden diverse gevaarlijke aanvallen opgezet. AZ geeft wel goed druk en Feyenoord verdediging weet hier geen raad mee: lange ballen gauw thuis… Er lopen ook nauwelijks technisch vaardige spelers in dit team. Oulad M’hand speelde matig en de kleine Speksnijder stond rechtsvoor, waar hij volstrekt niet tot zijn recht komt. Spits Zirkzee scoorde een doelpunt en schoot nog een vrije trap prachtig tegen de kruising maar dat was het dan ook. Hij is erg groot, maar heeft geen techniek, geen snelheid en kan geen man passeren. De eerste helft, tegen een tegenstander die een kop kleiner was, ging het nog wel. In de 2e helft tegen een grotere verdediger kon hij geen potten meer breken. Linksbuiten De Wind kwam geen enkele keer zijn man voorbij en werd gewisseld. Slory, een van de grootste talenten, deed niet mee i.v.m. de blessure die hij vorig seizoen heeft opgelopen. Hij was wel in trainingspak aanwezig dus wellicht is hij er over een paar weken weer bij. De grootste talenten liepen bij AZ.

• Bankzitter
    Jeffrey on: 2 september 2018 om 17:36 #9671

@jager Thanks voor al je verslagen mbt onze jeugd. Ik ben zelf niet in de gelegenheid het te volgen, dus vind het top middels jouw stukjes toch een beetje inzicht te krijgen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 2 september 2018 om 21:43 #9692

Speksnijder is normaliter geen buitenspeler nee. Hopelijk krijgt dit team met Slory erbij weer zijn vorm terug van vorig seizoen.
    Dit AZ werd vorig jaar kampioen in hun divisie (met o.a Ajax), zullen ongetwijfeld goede spelers tussen zitten. Niettemin werd dit elftal afgelopen zomer met groot gemak verslagen (0-3). Ben benieuwd wat je van Milambo vond trouwens.

• Jeugdspeler
    jager on: 3 september 2018 om 22:29 #9765

Milambo stond verdedigend zijn mannetje en dat was ook nodig want AZ beschikt over goede spitsen. Opbouwend had hij weinig inbreng.

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 15:33 #9785

Ik heb O14 nog niet kunnen zien, maar dit klinkt niet veelbelovend..
    Vaak is het veroveren van de 2e bal het belangrijkste.. het moet voetballend beter!!

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 16 september 2018 om 09:26 #9865

Na een 4-0 tegen Sparta en een 3-2 winst op Ajax lijkt dit team toch wel weer op stoom. Tegen Ajax maakte Zirkzee er 2 en Milambo 1. Die laatste is nu in de spits opgesteld en scoorde tegen Sparta ook 2x. Ben benieuwd wat de plannen zijn met de aanvallers van o14. Een elftal hoger hebben ze de grootste moeite met kansen afmaken. Gelukkig heeft el Moussasoui daar nu ook zijn eerste er in liggen, tegen PSV.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 4 juni 2019 om 20:40 #11616

Feyenoord is duidelijk niet tevreden over de O13 lichting. Toch vrij uniek dat er 8 nieuwe jeugdspelers voor 1 team bij komen. Ik ben benieuwd wat het wordt! Er zitten wel een aantal spitsen tussen, dus van Persie jr. gaat een lastig jaar tegemoet vrees ik. Ik ben erg benieuwd naar het team aankomend seizoen in ieder geval!

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 8 juni 2019 om 20:59 #11620

Onder 14 krijgt er een paar lange gasten bij. Was nodig ook. Daar schortte het dit seizoen voor een deel aan. Voorin ook de nodige klasse toegevoegd met Redmond, Raap en Roeland van ADO en NEC. Hopen dat spelers als Ulutas, Van Persie, Hiwat (fysiek) nog wat stappen maken. Met Appiah en De Ruijter heeft dit team met name achterin nog best wat talenten. Ben zeer benieuwd. Ik had wel gehoopt dat er wellicht wat Spartanan zouden overkomen. Sparta o13 werd namelijk tweede op het hoogste niveau en versloeg Feyenoord met speels gemak.

• Ballenjongen
    comeonfr on: 8 juni 2019 om 21:21 #11621

Dat zal wel te maken hebben met het samenwerkingsverband tussen de Spangenaren en de hoofdstedelingen.
    Tweede seizoenshelft wel belangrijke resultaten gehaald, anders had O14 volgend jaar niet op het hoogste niveau gespeeld. Dat was wel even een klap geweest. Nu alle vertrouwen dat dit team het rechttrekt de komende jaren.

• Bankzitter
    frankyboy on: 9 juni 2019 om 10:16 #11622

Het is ook beter om in deze leeftijdscategorie te investeren in kwaliteit dan bij de oudere lichtingen. Je ziet zelden dat spelers van amateurclubs of kleinere BVO’s die instromen bij onder 17 of onder 19 het redden.

• Jeugdspeler
    jager on: 9 juni 2019 om 20:41 #11623

Ben vandaag bij het internationale O13 Toernooi in Capelle aan de IJssel geweest. Ik had gehoopt/gedacht de nodige nieuwe spelers te zullen zien spelen. Dat viel echter erg tegen, alleen Sam Ringeling afkomstig van Alphense Boys speelde mee. Hij speelde laatste man en deed dat prima. Hij is lang, komt nogal houterig over maar speelde verdedigend sterk en was rustig aan de bal. Hij lijkt niet heel snel. Feyenoord speelde naar behoren. Een zwaar bevochten gelijkspel tegen PSG (daar leken wel een paar O19 spelers rond te lopen…), een gelijkspel tegen Basel en verdiend 2-0 gewonnen van Man. United.

• Basisspeler
    Jack on: 10 juni 2019 om 16:59 #11624

Onder 14 krijgt er een paar lange gasten bij. Was nodig ook. Daar schortte het dit seizoen voor een deel aan. Voorin ook de nodige klasse toegevoegd met Redmond, Raap en Roeland van ADO en NEC. Hopen dat spelers als Ulutas, Van Persie, Hiwat (fysiek) nog wat stappen maken. Met Appiah en De Ruijter heeft dit team met name achterin nog best wat talenten. Ben zeer benieuwd. Ik had wel gehoopt dat er wellicht wat Spartanan zouden overkomen. Sparta o13 werd namelijk tweede op het hoogste niveau en versloeg Feyenoord met speels gemak.

Prima dat deze lichting versterkt wordt, maar die obsessie met fysiek moet niet doorslaan. Afgelopen seizoen was scorend vermogen voor deze lichting het grote probleem, maar dat is ook wel deels ontstaan door de komst van Shaqueel. Ik weet vrijwel zeker dat hij nooit bij ons had gelopen met een andere achternaam.

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 11 juni 2019 om 12:04 #11626

Prima dat deze lichting versterkt wordt, maar die obsessie met fysiek moet niet doorslaan. Afgelopen seizoen was scorend vermogen voor deze lichting het grote probleem, maar dat is ook wel deels ontstaan door de komst van Shaqueel. Ik weet vrijwel zeker dat hij nooit bij ons had gelopen met een andere achternaam.

Scoorde een paar keer op het O13 toernooi in Capelle. Hij is beter geworden, ik zou hem nog niet volledig afschrijven.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.