Feyenoord City

Posted In: Overig
    • Bankzitter
    SCF010FR on: 4 juli 2019 om 23:30 #12245

Dus simpel gezegd, de cijfers die Feyenoord voorlegt, o.a de 25 miljoen per jaar, kloppen alleen als elk jaar alles meezit. Stadion moet elke wedstrijd uitverkocht zijn, Feyenoord moet ieder jaar meespelen om het kampioenschap etc etc. En dan heb je idd, zoals je zegt, het nog niet eens over die competitie van de Uefa. Als die idd doorgaat, dan zit je als Feyenoord zijnde met een peperduur stadion in een competitie waar geen hond meer naar komt kijken, bij wijze van spreken.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 juli 2019 om 00:26 #12249

Ze gaan uit van 90% bezetting en als t echt klopt wat ze in dit filmpje vertellen, en ik heb geen enkele reden daar aan te twijfelen, dan is t wat mij betreft een veel te groot risico.
    Maar dat was eigenlijk al wel bekend….alle mooie en onduidelijke praatjes ten spijt van al die voorstanders die net doen alsof zij de experts zijn en elk kritisch geluid afdoen als dom geblaat van mensen die van toeten noch blazen weten.
    Elk mens met een beetje gezond verstand weet dat t een belachelijk duur project is wat ook makkelijk voor de helft gerealiseerd zou kunnen worden.
    Ik ben ook helemaal niet perse tegen een nieuw stadion maar wel falikant tegen dit project.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 juli 2019 om 00:32 #12250

En wat die nieuwe competitie betreft, ik ben niet van plan 700 euro te gaan betalen en dat dan de belangrijkste wedstrijd van het jaar AZ of Utrecht thuis, daar bedank ik hartelijk voor. En ja er zullen idd goedkopere kaarten zijn maar ik ga ook niet op de 3e ring in een hoek zitten en zeker niet in een competitie zonder die neuzen of psv.
    Als dit nieuwe stadion er komt lever ik mijn kaart in en is t Feyenoord verhaal voor mij klaar, dan is t niet meer echt mijn club, iig niet meer zoals t altijd geweest is.
    Ik heb toch al steeds meer moeite met de gang van zaken en het afzetten wat ze doen tegen hun eigen achterban.

• Bankzitter
    SCF010FR on: 5 juli 2019 om 09:28 #12265

Die nieuwe opzet van de Uefa, als dat echt doorgaat, dan stelt de competitie helemaal geen fuck meer voor, ook met ajax en psv erin. Want het is een zogenaamd promotie/degradatie systeem tussen al die toernooien en tickets voor de CL kunnen niet meer ‘verdiend’ worden in de nationale competitie. Dus waar speel je dan eigenlijk voor. Daar zit je dan, met een gloednieuw stadion die een godsvermogen heeft gekost waar wedstrijden worden gespeeld die helemaal nergens om gaan. (als dat plan doorgaat dan). En hoe je het wendt of keert, 90% is gewoon een te groot risico. Maar je zou toch denken dat die mensen die dit daadwerkelijk moeten gaan uitvoeren, dat die toch wel weten waar ze mee bezig zijn.

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 5 juli 2019 om 15:22 #12292

Ik zou er vanuit gaan dat dit plan doorgaat, het verzet is minimaal en de Feyenoord organisatie zal dit gewoon doordrukken. Dat merk je aan alles. Ik vrees dat een groot fanatiek gedeelte van het Legioen er net zo over denkt als Aliendwurf en dat het stadion half bezet zal zijn. Als dat gaat gebeuren dan is dit nieuwe stadion de nagel aan de doodskist van Feyenoord. De beoogde nieuwe opzet van de UEFA helpt inderdaad ook niet mee.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 juli 2019 om 17:55 #12318

Ik weet wel zeker dat er veel mensen zo over denken. Ik ken er al verscheidene die nu al hun seizoenkaart op hebben gezegd wegens het beleid wat voornamelijk tegen de eigen achterban gericht is…en het grootste deel van de mensen die ik ken gaan sowieso niet naar t nieuwe stadion….en die komen echt al heel erg lang.
    Die bezettingsgraad gaan ze nooit halen, mark my words.
    Ze mogen in hun handjes knijpen als ze 70% gaan halen.
    Er zijn nu ook ‘maar’ 30.000 seizoenkaarten verkocht…

Richard Dombi on: 5 juli 2019 om 18:06 #12321

Ik vind 31.000 seizoenkaarten overigens nog best veel na het zoveelste magere voetbaljaar, het matige voetbal van vorig jaar en gegeven het anti-supportersbeleid. Misschien dat de komst van Stam en het vertrek van Martin van Geel wat nieuwe hoop hebben gegeven, waardoor veel twijfelaars toch weer een nieuwe seizoenkaart hebben genomen. Maar goed, in een nieuw stadion red je het niet een 70% bezetting. Ik vind het nogal naïef voor een club die al decennia niet in staat is om verstandig en goed beleid te voeren (en daardoor ook niet structureel meedoet om het kampioenschap en CL voetbal).

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door  Richard Dombi.
    • Ballenjongen
    frdm on: 5 juli 2019 om 18:19 #12324

Het is jouw club ook niet jankmuil.
    Niet meer gaan omdat er een nieuw stadion komt, hahaha. Wat een waardeloze flapdrol ben je! Nagemaakten zoals jou kan Feyenoord missen als kiespijn. :kots :kots :kots :kots :kots :kots
    DoeiDoei

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door  frdm.
    • Vedette
    aliendwurf on: 5 juli 2019 om 18:36 #12330

Lekker wel zeker zo’n grote bek veilig achter het hek of niet? Stom varken…

• Vedette
    aliendwurf on: 7 juli 2019 om 19:44 #12455

Het is allemaal feilloos doorgerekend hoor, kan niet missen.
    Maar inzage krijgen ze niet in de berekeningen en Stadia Group die de berekeningen gemaakt heeft zat er in Zweden totaal naast en dat koste die stad slechts 70 miljoen. :nee

https://dagblad010.nl/sport/goldman-sachs-183-miljoen-aan-rente-bingo

• Bankzitter
    SCF010FR on: 8 juli 2019 om 08:44 #12482

Gaat dus alleen werken als alles meezit, elk jaar. Dat gaat echt nooit gebeuren. Maar ik vraag me dan af of Feyenoord dit dan niet zelf ook doorheeft, zijn ze dan echt bereid zulke grote risico’s te nemen.

Richard Dombi on: 8 juli 2019 om 14:59 #12509

Als FC het faillissement van Feyenoord veroorzaakt kunnen bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld worden, er kan een zaak worden gemaakt van onbehoorlijk bestuur door direct belanghebbenden. Dus ze zullen wel overtuigd zijn van hun business case.

• Vedette
    aliendwurf on: 8 juli 2019 om 18:13 #12522

Ik denk dat ze dat heus wel goed afgedekt hebben….en een faillissement zie ik niet zo snel gebeuren bij ons. Maar dat we t dan heel erg zwaar krijgen, dat lijkt me duidelijk en die kans lijkt ook steeds groter te worden nu zelfs organisaties als follow the money dit lijken te bevestigen.
    Eerst was t alleen red de Kuip of waren het mensen die bij hun betrokken waren. Dat is inmiddels al lamg niet meer zo.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 9 juli 2019 om 08:03 #12549

Niet te geloven wat een prutsers. Je wordt ingehaald door het heden. Als je 5 jaar lang blijft rekenen, dan kloppen je eerste sommetjes niet meer.

Richard Dombi on: 9 juli 2019 om 13:43 #12572

Ik denk dat ze dat heus wel goed afgedekt hebben….en een faillissement zie ik niet zo snel gebeuren bij ons. Maar dat we t dan heel erg zwaar krijgen, dat lijkt me duidelijk en die kans lijkt ook steeds groter te worden nu zelfs organisaties als follow the money dit lijken te bevestigen.
    Eerst was t alleen red de Kuip of waren het mensen die bij hun betrokken waren. Dat is inmiddels al lamg niet meer zo.

Je zou je kunnen verzekeren om je privé vermogen af te dekken, wel een zeer prijzige BA verzekering overigens, verder kan je aansprakelijkheid niet afdekken. Het is voor bestuurders een vaag begrip, en het wordt zeker niet vaak toegekend, maar het is wel degelijk een juridisch risico. Dit project heeft -mijns inziens- alle kenmerken van een zaak -die naadloos aansluit op eerder gestelde criteria vanuit de jurisprudentie- waarbij aansprakelijkheid wel zou kunnen worden toegekend. Ik zie niet zo snel wat voor externe oorzaak een bestuurder van Feyenoord (City) kan aanwijzen voor het eventuele mislukken van dit project (om te disculperen), de risico’s zijn nota bene breed uitgemeten in de media. Let wel, ik zeg niet dat Feyenoord City per se een faillissement zal inluiden, maar de kans daarop bestaat op basis van de berekende scenario’s en elke bestuurder (vanaf de wat grotere mkb-er) weet (of zou geadviseerd moeten zijn) dat je vooraf alle risico’s zorgvuldig moet inschatten. Van Benthem zal ze dat wel duidelijk hebben gemaakt neem ik aan. Dat betekent dat de stappen die nu genomen worden om Feyenoord City te realiseren weloverwogen zijn en dat ze daadwerkelijk geloven in de business case. Op zich positief, ware het niet dat er vrij veel kritiek op is van externe deskundigen. De grote vraag is wie dit project realistisch inschat. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik eerder op de lijn van die journalist zit, ook gezien de matige organisatie achter dit project.

• Vedette
    aliendwurf on: 9 juli 2019 om 23:48 #12598

Het is echt geen hogere wiskunde. Als je geen cent te makken hebt en je wilt een nieuw stadion loop je gewoon risico’s. En ik kan maar niet begrijpen dat het zo belachelijk veel moet kosten. Voor de helft heb je ook een prima stadion…alleen niet op deze plek. Maar waarom niet richting Beverwaard of Barendrecht? Als sentimenten dan toch niet gelden en vooruitgang in de wegstaan moet je ook niet zo halstarrig vasthouden aan de locatie.

Richard Dombi on: 12 juli 2019 om 16:18 #12742

Het is inderdaad geen hogere wiskunde: https://www.ftm.nl/artikelen/feyenoord-city-versus-fans?share=1&utm_source=Twitter&utm_medium=social&utm_campaign=FeyenoordCity2&utm_content=FTM0615
    Blijkbaar zijn er al supporters bezig met hetgeen ik hierboven beschreef, alleen dan mbt de eerste fase van dit project.

• Vedette
    aliendwurf on: 13 juli 2019 om 00:02 #12769

Ik las t ja…er komen gelukkig steeds meer berichten naar buiten van onafhankelijke instanties die er grote vraagtekens bij zetten.
    Zag vandaag ook weer een stuk van follow the money die er nog dieper op ingingen dan vorige week….het klopt gewoon niet al die hosanna verhalen.

• Vedette
    aliendwurf on: 16 juli 2019 om 22:16 #12964

Die nieuwe oeververbinding blijkt dus ook helemaal niet perse richting het nieuwe stadion te komen….het houd maar niet op met de onzin die ze ons verkocht hebben.
    Discussie over nieuwe brug of tunnel duurt al meer dan vijf uur: nog steeds geen groen licht
    https://www.ad.nl/rotterdam/discussie-over-nieuwe-brug-of-tunnel-duurt-al-meer-dan-vijf-uur-nog-steeds-geen-groen-licht~a1c49e29/

• Vedette
    aliendwurf on: 20 juli 2019 om 23:28 #13187

Stadionplan Feyenoord opnieuw onder vuur: ‘Kans dat het doorgaat is fifty-fifty’
    Het wordt straks een hete herfst voor Feyenoord City. De ‘rekenmeester van de raad’ Gerben Vreugdenhil (Leefbaar Rotterdam) denkt dat het een dubbeltje op z’n kant wordt voor een nieuw stadion op Zuid, zeker nu het maar blijft rommelen in de Kuip. ,,De kans dat het doorgaat is fifty-fifty.’’
    Vreugdenhil en zijn PvdA-collega Dennis Tak gooiden niet zo gek lang geleden nog een fikse steen in de vijver, door in het stadhuis het opgefriste ondernemingsplan voor de geplande voetbaltempel aan de Nieuwe Maas keihard onderuit te halen. Het moet de kersverse wethouder Arjan van Gils (D66, grote projecten) – opvolger van zijn afgetreden partijgenoot Adriaan Visser – haast hebben geduizeld, al de financiële hocus-pocus die hij om de oren kreeg.
    Conclusie van het Leefbaar-raadslid op dat moment: ,,Als ik op basis van dit document nu een knoop zou moeten doorhakken, zou ik tégen een nieuw stadion voor Feyenoord stemmen.’’ Daarna denderde de achtbaan, die dit hachelijke dossier feitelijk is, vrolijk verder. Met als voorlopige tussenstand dat nu ook Feyenoord-directeur Jan de Jong de Kuip achter zich heeft gelaten, waarbij Feyenoord City overigens niet als reden van deze plotselinge scheiding wordt genoemd.
    Vreugdenhil twijfelt daaraan: ,,Ik denk het namelijk wél. Maar dat zal altijd worden ontkend. Maar het is een feit dat er nu een verhelderende publicatie van Follow the Money en Vers Beton ligt, dat het borrelt in de gemeenteraad én dat de eis van Feyenoord om jaarlijks 25 miljoen euro te ontvangen in het nieuwe stadion niet is gehonoreerd. Dan is het een optelsom.’’
    Feyenoord City wordt wel eens vergeleken met een locomotief, die in volle vaart door dendert, met niemand aan boord die nog aan de rem kan trekken. Of – erger nog – weet waar die rem precies zit. Een gevaarlijke ontwikkeling, meent de politicus, omdat de stad straks voor 40 miljoen euro aandeelhouder is, en de vraag is of het daarbij blijft. ,,Want waar kloppen ze aan als het misgaat? Bij de stad. Dan zijn we de sjaak.’’
    Het zomerreces is aangebroken. Bereidt u zich al voor op een hete herfst?
    Vreugdenhil: ,,Ja, want de twijfels nemen alleen maar toe. Dat mag duidelijk zijn. Het is vooral wensdenken wat je hier ziet. Nu moet ik wel zeggen dat geen enkel project daar vreemd aan is. Maar het stadionproject is en blijft een risicovol verhaal. Het is wat betreft financiering moeilijk en de vraag wordt steeds nijpender of je dat nieuwe stadion (met 63.000 plekken – red.) wel vol gaat krijgen straks.’’
    De projectorganisatie is klip en klaar over de kosten. Het nieuwe stadion vergt een totale investering van 444 miljoen euro. En geen euro meer…
    ,,Ik vraag me dat af. Die 440 miljoen, wordt dat op den duur niet 540, of zelfs 640 miljoen? Neem de plaats waar moet worden gebouwd, op de oever van de rivier. Niet het makkelijkste plekje. Dat maakt de uitvoering van zo’n project ook ongelooflijk risicovol. Alles kan gaan tegenvallen. Of het nu de leidingen zijn, het materieel. Het is zó complex. Het is niet alleen de vraag of je het met die 440 miljoen euro redt, maar óók of het in de geplande drie jaar klaar kan zijn.’’
    Je zou haast vergeten dat alle inspanningen er op zijn gericht om Feyenoord op een hoger plan te krijgen…
    ,,Daarom zeg ik: is het dit wel waard? Een investering van 440 miljoen euro om Feyenoord – in het ongunstigste geval – 17,5 miljoen euro verder te brengen. En niet om vervelend te doen, maar zo goed voetbalt Feyenoord de laatste jaren niet. De supportersvereniging FSV De Feyenoorder loopt ook niet warm voor dat nieuwe stadion. Dus nogmaals: krijgen we het wel vol?’’
    Jullie zitten er als gemeenteraad bovenop. Vooral u en uw college Dennis Tak van de PvdA. Die kritische geluiden zullen toch ook wel op Zuid doordringen?
    ,,Mijn advies is om de gemeenteraad nu eindelijk eens serieus te nemen. Da’s mijn persoonlijke teleurstelling in dit dossier. Dat je nergens bij wordt betrokken. Je moet alles in de krant lezen of bijvoorbeeld via een bevriende architect vernemen. Dan hoor je achteraf dat er een bijeenkomst is geweest waar we graag bij hadden willen zijn. Hoe moeilijk is het om dertien woordvoerders van de fracties in je uitnodigingen mee te nemen?’’
    Het is heel eenvoudig: de stad heeft 40 miljoen euro toegezegd, mits Feyenoord aan 17 voorwaarden voldoet. Zo ja, dan moet Rotterdam het geld overmaken. Simpel toch?
    ,,Nou nee. Wij beoordelen de businesscase, en wij bepalen of het risicoprofiel in orde is. Dat is één van die 17 punten. Feyenoord komt de stad dus nog wel degelijk tegen.’’
    Bij een eerder stadionplan trokken Leefbaar, D66 en SP de stekker uit het project. Hoe groot acht u de kans dat de gemeenteraad opnieuw zo’n beslissing neemt?
    ,,Ik denk dat het fifty-fifty is. Je gaat toch niet willens en wetens miljoenen in onzekere avonturen storten? Ook binnen de coalitie zal dat toch gelden? Dat ze niet zeggen: het gaat door, wat er ook gebeurt.’’
    Een duivels dilemma. Je wilt niet te boek staan als degene die Feyenoord van deze toekomstdroom berooft, maar óók niet als degene die achteraf ter verantwoording wordt geroepen als het uit de hand loopt…
    ,,Ik zeg nogmaals: dit dossier is ten prooi gevallen aan wensdenken. Er wordt een eigen werkelijkheid gecreëerd. Maar dat is niet de realiteit. En ik doe daar zeker niet aan mee. Goldman Sachs en bouwend Nederland zullen de grote winnaars zijn, en de club Feyenoord en de stad lopen grote risico’s. Als het straks een puinhoop wordt zit iedereen de gemeente Rotterdam aan te kijken. Dan moeten we ineens tientallen miljoen bij storten. En da’s dan publiek geld in een privaat project. Dus geen denken aan.’’
    Een woordvoerder van verantwoordelijk wethouder Arjan van Gils (D66, grote projecten) onthoudt zich van commentaar en verwijst naar wat er eerder in vergaderingen over dit onderwerp is gezegd. Een woordvoerder van Feyenoord laat weten zich te houden aan de verklaring op de website van Feyenoord. Hij heeft geen behoefte om er verder over uit te wijden. 

• Vedette
    • Vedette
22 berichten aan het bekijken - 301 tot 322 (van in totaal 322)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.