Feyenoord City

Posted In: Overig
    • Regelmatige invaller
    danall on: 15 oktober 2018 om 12:09 #10228

Jack, bedankt voor je uitleg. In een reactie aan alie, had je het ook
    over het doorhakken van de knoop bij een gunstiger bouwklimaat. Het
    lijkt mij dat dit voornamelijk komt door het, in mijn ogen gesteggel,
    vele vergaderen dat de Gemeente Raad heeft gepleegd, waardoor vele
    gunstigere klimaten werden teniet gedaan. Het bouwklimaat is al op weg
    duurder te worden. Het late inspringen zal nog meer financien eisen, of
    is er al met de bouwer financiele omlijnde afspraken gemaakt die nog
    steeds gelden. Ik heb het over dat DFM bid. Is dat nog van kracht?

• Vedette
    aliendwurf on: 15 oktober 2018 om 14:11 #10229

Ik heb nooit gezegd dat ik het allemaal wel best vind zoals t gaat. Ben ook nooit perse tegen een nieuw stadion geweest. Alleen wel op deze plek en onder deze voorwaarden….en zeker als het gekoppeld wordt aan een gebiedsontwikkeling.
    Als deJong de garanties krijgt die hij wil gaan ze hun gang maar wat mij betreft….maar ik zie dat niet gebeuren.

• Ballenjongen
    renespanje on: 15 oktober 2018 om 16:33 #10232

Ik heb vandaag van Feyenoord City een email gekregen waarin bevestigd wordt dat er door Feyenoord City getracht wordt garantiestellingen van de financiers te verkrijgen – letterlijk , de mogelijkheid de gewenste garantiestelling in te vullen-.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 4 november 2018 om 17:25 #10558

Ouwe kut kuip

• Geselecteerd voor Oranje
    wateringer on: 5 november 2018 om 07:52 #10564

Ouwe kut kuip

Normaal doen!

• Vedette
    aliendwurf on: 5 november 2018 om 12:48 #10565

Ouwe kut kuip

Je bent zelf een ouwe kutkuip.

• Basisspeler
    pipapaauwe on: 5 november 2018 om 13:27 #10566

is niet nodig dit.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 november 2018 om 18:37 #10572

Klopt

Richard Dombi on: 5 november 2018 om 18:42 #10574

Ik heb nooit gezegd dat ik het allemaal wel best vind zoals t gaat. Ben ook nooit perse tegen een nieuw stadion geweest. Alleen wel op deze plek en onder deze voorwaarden….en zeker als het gekoppeld wordt aan een gebiedsontwikkeling.
    Als deJong de garanties krijgt die hij wil gaan ze hun gang maar wat mij betreft….maar ik zie dat niet gebeuren.

Als hij die garanties krijgt zal het financieel allemaal wel kloppen, maar de impressies van dat stadion zijn oerlelijk. Mag ook nog wel wat aan gedaan worden naar mijn mening, als je de Kuip gewend bent.

• Vedette
    aliendwurf on: 5 november 2018 om 19:33 #10578

Volgens mij mogen we al blij zijn dat t half in het water staat…echt uniek man.

• Bankzitter
    frankyboy on: 5 november 2018 om 23:21 #10583

Beetje link hè. Een club die niet met elektriciteit om kan gaan en een stadion met de voeten in het water. Dan ben je snel door je sizoenskaarthouders heen en dagjesmensen blijven weg.
    Tsja daar gaat je business case dan.

• Bankzitter
    frankyboy on: 17 november 2018 om 11:19 #10653

Kut stadion, man, man, man, wat hebben wij een kut stadion, niet te geloven wat een kut stadion wij hebben. :bier

• Vedette
    aliendwurf on: 17 november 2018 om 17:08 #10654

Nou idd, in het buitenland hebben ze er ook geen goed woord voor over.

wateringer on: 17 november 2018 om 18:26 #10655

Alleen maar negatieve berichten vanmorgen in de krant, is wel duidelijk, snel bouwen aan een nieuw stadion!
    Maar ik las ook weer ergens dat RDK een nieuw plan heeft? Ik ben benieuwd!

• Bankzitter
    frankyboy on: 17 november 2018 om 19:13 #10656

Dat zou mooi zijn. Ik vind niks zo lekker als een nieuwbouwgekkie vertellen dat renovatie nog niet goed onderzocht is en er daarom serieus naar dit plan gekeken moet worden. :lach

wateringer on: 17 november 2018 om 19:52 #10657

Weet het niet zeker hoor, kan ook een oud bericht zijn. Maar wat mij betreft doen ze gewoon weer een poging. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat de Kuip gewoon moet blijven.

• Ballenjongen
    frdm on: 17 november 2018 om 22:42 #10658

Waarop zo’n nieuwbouwgekkie antwoord dat Jan de Jong deze week een GO gaat geven aan Feyenoord-City :schrik

Richard Dombi on: 18 november 2018 om 12:12 #10659

Ik hoop ook dat RDK met een goed plan komt, ik raak steeds minder overtuigd van Feyenoord City. Het financiële plaatje geloof ik wel, maar op zaken als sfeer, esthetiek van het stadion, authenticiteit, akoestiek en het stadion als icoon denk ik dat we flink gaan inleveren. Dan kunnen we misschien beter de Kuip renoveren en de gemeente vragen om een extra bijdrage voor de infrastructuur er omheen (dat lijkt me moeilijk kwalificeren als staatssteun, want het is toch al noodzakelijk).

• Basisspeler
    Jack on: 19 november 2018 om 14:49 #10668

Alleen maar negatieve berichten vanmorgen in de krant, is wel duidelijk, snel bouwen aan een nieuw stadion!
    Maar ik las ook weer ergens dat RDK een nieuw plan heeft? Ik ben benieuwd!

Er is geen nieuw plan. RDK bestaat zelfs niet eens meer, alleen de social media wordt nog beheerd door Robin van Holst en ze gooien met alle liefde her en der nog wat olie op het vuur of delen wat negatieve berichtgeving. Dat wil overigens niet zeggen dat er, mocht Feyenoord City afketsen, niet snel weer een groepering het gaat proberen, dus wat dat betreft is het niet zo relevant ook.
    Wat wel relevant is, is dat blijkbaar nog steeds niet iedereen de feiten wil onderkennen. En die staan echt los van Feyenoord City of wat dan ook. Natuurlijk kun je De Kuip renoveren, maar als je dat goed wilt doen, dan wordt het eerder vernieuwbouw dan renovatie. Dan zul je echt de tribunes opnieuw op moeten gaan bouwen, want de functionaliteiten die Feyenoord in 2023 wil hebben, kunnen niet met de huidige constructie. Tel daarbij op dat er op sommige plekken 15-20% betonverlies is, niet zo gek na 80 jaar, en je zult gewoon echt een hele dure renovatie moeten doen om financieel te kunnen wedijveren met nieuwbouw. En als we het hebben over uit de voegen barstende bouwkosten momenteel, dan geldt dat net zo goed voor renovatie. Ook dat is momenteel gewoon duurder. Komt nog bij dat het veel moeilijker te financieren is, en ondoorzichtiger wat betreft eventuele tegenslagen.
    Nee, zonder emotionele lading zou ieder weldenkend mens voor nieuwbouw kiezen. Dat is de enige juiste keuze. Er is echter wél emotionele lading, dus dan spelen andere zaken ook een rol. De afgelopen weken is De Kuip positief in het nieuws geweest. Aan de ene kant ben ik blij voor De Kuip. Dat stadion is om niet-voetbalredenen lange tijd genegeerd door Zeist. En concerten van Borsato en Rammstein hadden er ook gehouden kunnen worden in de afgelopen tien jaar, er is niet opeens iets veranderd ofzo. Ik gun het het stadion, omdat ik er zoveel mooie momenten heb beleefd.
    Daar staat tegenover dat ik weet dat deze ontwikkelingen misbruikt gaan worden in de discussie. En dus zit ik met een dubbel gevoel. Zeker ook, omdat een eventueel nieuw stadion anderhalf keer zoveel inkomsten uit zo’n concert haalt, waar ook nog eens een deel – i.t.t. nu – van naar de BVO gaat. De discussie gaat er niet om of De Kuip een mooi stadion is of niet. Of er interlands gespeeld kunnen worden of concerten kunnen plaats vinden. Het gaat erom dat een nieuw stadion dit beter kan huisvesten en dat de club er substantieel meer aan over gaat houden.

Richard Dombi on: 19 november 2018 om 15:46 #10669

Natuurlijk is de primaire reden om eventueel aan een nieuw stadion/Feyenoord City te beginnen dat de Kuip momenteel financieel minder oplevert dan stadions van vergelijkbare concurrenten, maar je schuift mijns inziens wel heel makkelijk de meerwaarde van de Kuip terzijde. Ik geloof je zeker dat renovatie wat duurder zal uitpakken dan wordt gepropageerd door bijvoorbeeld een RDK en het zal vast ook moeilijker te financieren zijn. De algehele kosten zullen daarentegen lager uitvallen dan een Feyenoord City. Door Feyenoord City/nieuwe stadion sympathisanten wordt gesteld dat het verschil zit in de opbrengsten. Dat verschil is echter niet heel duidelijk gemaakt vind ik. En als het er al is, zou er veel beter over gecommuniceerd moeten worden.
    De discussie gaat er inderdaad niet om of de Kuip een mooi stadion is of niet. Dat is namelijk zo. Waar het wel over zou moeten gaan is hoe het nieuwe stadion beter en mooier wordt dan de Kuip, naast het financiële plaatje praat je dan ook over zaken als sfeer, akoestiek, esthetiek, en de uniciteit van een nieuw stadion. Hoe zorg je ervoor dat een nieuw stadion net zo’n goede naam krijgt als de Kuip en net zo belangrijk wordt voor het Legioen. Als we een lelijke betonbak gaan neerzetten, zoals het er nu uitziet in de renders, die puur wordt neergezet om ervoor te zorgen dat de club substantieel meer overhoudt en wat extra concerten/interlands kan organiseren denk ik echt dat je je doel voorbij schiet. Bovendien wordt je dan binnen de kortste keren door de concurrentie weer ingehaald. Waar onderscheiden we ons dan nog mee? Wij hebben als club een bepaalde identiteit, die draait vanwege het gebrek aan voetbalsucces vooral rondom de unieke sfeer en de band van het Legioen met de club. De Kuip, vanwege de authenticiteit, akoestiek, architectuur/esthetiek, speelt een centrale rol hierin. Iedereen kent ons stadion en veel fans van andere clubs (binnen en buitenland) zijn jaloers op ons stadion. Dat zijn allerlei zaken die te gemakkelijk door Feyenoord City en de sympathisanten daarvan terzijde worden geschoven, maar die ontzettend belangrijk zijn. Daar moet door Feyenoord City echt veel meer aandacht aan worden besteed als ze enige kans van slagen willen hebben (bij het Legioen). Je kan niet zomaar een nieuw stadion neerzetten met als argument dat het meer oplevert en vervolgens verwachten dat het gegarandeerd een succes wordt vanwege het financiële model. Zo werkt het niet. Je moet draagvlak creëren en dat draagvlak komt er alleen als je ook andere zaken meeneemt in het plan.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door  Richard Dombi.
    • Vedette
    aliendwurf on: 19 november 2018 om 17:36 #10671

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat omdat een renovatie duurder uit zou pakken dan vooraf berekend we dan maar slaafs FC moeten volgen, dat project wordt immers ook steeds duurder.
    De Kuip is niet alleen sentiment de Kuip is Feyenoord en Feyenoord is de Kuip.
    Ook het veel gehoorde argument “ja maar in 1930 dan” slaat werkelijk nergens op want het Feyenoord van toen is natuurlijk op geen enkele wijze te vergelijken met het Feyenoord van nu. Net als de Kuip als icoon niet te vergelijken is met het stadion waar er daarvoor in gespeeld werd. In de Kuip zijn vele prijzen gepakt, internationale wedstrijden gespeeld en is zo’n beetje de hele voetbalwereld vol lof over.
    In het buitenland zijn vele voorbeelden van oude stadions met een vergelijkbare geschiedenis die op een fantastische manier gerenoveerd zijn…..ik zou niet weten waarom dat nu niet kan.
    En nogmaals als er dan toch perse een nieuw stadion moet komen dan op een andere plek ipv in zo’n verdomhoekje (ivm infrastructuur) en zonder een molensteen genaamd gebiedsontwikkeling om zijn nek.

• Bankzitter
    frankyboy on: 19 november 2018 om 19:42 #10672

Je kunt net zo goed alle feiten waaraan Jack refereert wel onderkennen en desondanks toch in de Kuip willen blijven. Er wordt ons een keus tussen nieuwbouw en renovatie (die aan dezelfde eisen moet voldoen die aan nieuwbouw wordt gesteld) door de strot geduwd waar vervolgens een aan de Zwarte Pietendiscussie grenzend moddergevecht uit is ontstaan tussen de 2 uitersten in die kampen. Terwijl het louter een discussie is tussen een mogelijkheid op financiele vooruitgang versus behoud van een stuk identiteit en traditie. Of de gewone man die hier iets van vind er daadwerkelijk nog een stem in gaat krijgen valt nog maar te bezien maar als je graag voor identiteit en traditie bent is daar verder helemaal niks mis mee. De identiteit en traditie die verband houdt met onze club hangt nauw samen met de Kuip en is lange tijd, of misschien alweer, een van de weinige zaken waar je als Feyenoordsupporter oprecht trots op kunt zijn. En er zijn zat zaken waarmee onze club geld mee zou kunnen verdienen maar dat blijkbaar niet echt de moeite waard vind om dat potentieel ten volle te benutten. Wat dat betreft is dat stadion ook een Excuustruus want de vurige wens om via dat vehikel geld te genereren komt grotendeels voort uit onbekwaamheid om het op een andere manier nu eens structureel goed voor elkaar te krijgen. Ik noem maar eens scouting ( :lol ), opleiding, sponsoring. Zelfs het benoemen van de RvC en de mensen die men aanneemt of het nu in de directie is of bij de opleiding doet je wenkbrauwen fronsen. Nooit krijg je het idee dat deze club echt vooruit wil maar dat nieuwe stadion gaat die achterlijke mentaliteit ineens veranderen. Zo werkt het natuurlijk niet.
    Dus in de Kuip blijven niets mis mee. Laten ze eerst maar eens zien fatsoenlijk een topclub te kunnen runnen. :lach

• Ballenjongen
    renespanje on: 20 november 2018 om 15:35 #10674

Er komt geen renovatie van de Kuip , dat zei Jan de Jong gisteren bij de businessclub . Feyenoord gaat voor een nieuw Stadion. Eindelijk een Go.

• Basisspeler
    • Vedette
    aliendwurf on: 20 november 2018 om 18:58 #10677

Er komt geen renovatie want daar willen geen investeerders aan….dat is natuurlijk een belachelijk en oncontroleerbaar argument.
    Maar goed we houden het toch niet tegen, lekker vanaf 2023 in een soort Arena zitten die half gevult is.
    Ik kan haast niet wachten…

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 332)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.