Achraf El Bouchataoui

Posted In: Feyenoord Academy
    • Basisspeler
    Jack on: 3 juli 2018 om 15:25 #7556

Was aardig met passes aan het strooien tegen Putten. Hopelijk krijgt hij ook een kans tegen serieuzere tegenstanders. Deze jongen is een echte regista en op alle fronten talentvoller dan Clasie. Als je die dan weer aan gaat trekken, gaat dat ten koste van hem en Wehrmann.

• Vedette
    aliendwurf on: 3 juli 2018 om 16:56 #7560

Goeoe speler wel, ik dacht altijd dat hij een vleugelspeler was.
    En over Clasie, je zult tich echt een ervaren as moeten hebben als je mee wilt doen…en die moeten niet alleen ervaring maar ook kwaliteit hebben.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 4 juli 2018 om 00:57 #7575

Kan wel eens snel gaan met hem. Hij heeft met zijn passes gewoon een wapen in huis dat geen enkele andere middenvelder heeft. En je zag gelijk, ook al was het maar tegen Putten, de toegevoegde waarde ervan. Hij weet Vente feilloos van achteruit te vinden. Ook van Persie zou heel erg kunnen profiteren van zijn aanwezigheid. Maar goed, er komen meer facetten bij kijken dan alleen passes op zijn positie.

• Jeugdspeler
    middenveldert on: 4 juli 2018 om 09:19 #7578

Zulk soort jongens doen het leuk tegen Putten, maar in de Eredivisie? Daar kan hij het onvolgroeide fysiek niet compenseren met zijn inzicht en voetballende kwaliteiten. Voor dit soort jongens is het essentieel dat ze een jaar de kans krijgen in de KK-divisie (wat een naam). Om te wennen en in de luwte te ontwikkelen. Het is funest voor dit soort spelers dat Jong Feyenoord daar niet speelt.

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 4 juli 2018 om 10:56 #7581

Waarom zou zo’n jongen er niet direct kunnen staan? Altijd maar dat voorzichtig brengen bij Feyenoord via allerlei omwegen. Het zijn juist de spelers die je in het diepe gooit (de Vrij, van Persie, Indi, Kongolo, enz) die het halen en het snelst zich ontwikkelen. Ook al heeft nog nooit een jeugdspeler bij Feyenoord echt serieus de kans gekregen, er was altijd een blessure of iets dergelijks voor een doorbraak nodig, je kan maar beter bij Feyenoord blijven als je bij Feyenoord wilt slagen. De spelers die worden uitgeleend halen het nooit, op een enkele uitzondering als Clasie na.

• Regelmatige invaller
    ulligan on: 4 juli 2018 om 10:58 #7583

Ja, als je ziet wat onze concurrenten vangen voor toptalenten die zich ontwikkelen bij tweede elftallen in de KK-divisie, dan krab je je nog wel eens achter de oren. Was er niet een aanvaller van Jong AZ voor 23 mio naar de Primera Division vertrokken?

• Jeugdspeler
    middenveldert on: 4 juli 2018 om 12:11 #7586

Waarom zou zo’n jongen er niet direct kunnen staan? Altijd maar dat voorzichtig brengen bij Feyenoord via allerlei omwegen. Het zijn juist de spelers die je in het diepe gooit (de Vrij, van Persie, Indi, Kongolo, enz) die het halen en het snelst zich ontwikkelen. Ook al heeft nog nooit een jeugdspeler bij Feyenoord echt serieus de kans gekregen, er was altijd een blessure of iets dergelijks voor een doorbraak nodig, je kan maar beter bij Feyenoord blijven als je bij Feyenoord wilt slagen. De spelers die worden uitgeleend halen het nooit, op een enkele uitzondering als Clasie na.

Ik ben een zeer groot voorstander van het inpassen van jeugdspelers; flikker ze maar in het diepe. Echter, op basis van de eerste oefenwedstrijd tegen amateurs gaat het mij wat ver te beslissen dat we met El Bouchataoui die gok moeten nemen. Als je hem nu bij de selectie houdt, kan hij meetrainen en daarvan kan hij al veel leren. Echter, ik denk dat hij nog meer leert als Jong Feyenoord een niveau onder Feyenoord-1 speelt.

• Basisspeler
    Jack on: 4 juli 2018 om 12:31 #7588

Ik ben een zeer groot voorstander van het inpassen van jeugdspelers; flikker ze maar in het diepe. Echter, op basis van de eerste oefenwedstrijd tegen amateurs gaat het mij wat ver te beslissen dat we met El Bouchataoui die gok moeten nemen. Als je hem nu bij de selectie houdt, kan hij meetrainen en daarvan kan hij al veel leren. Echter, ik denk dat hij nog meer leert als Jong Feyenoord een niveau onder Feyenoord-1 speelt.

Ik baseer m’n mening in ieder geval niet alleen op dit potje. Is gewoon het talent met het meest volwassen spel van al onze talenten. Ook in de Youth League (vergelijkbaar, zo niet hoger niveau als Jupiler League) was hij steeds bij de beteren.
    Het motief van mijn post was meer dat ik Clasie niet zou halen. Als je hem namelijk haalt, dan blijft hij waarschijnlijk ook tot het einde van z’n carrière. En dat vind ik dan zonde van de doorstroom.

• Vedette
    aliendwurf on: 4 juli 2018 om 12:50 #7590

Als je Clasie en Janmaat haalt dan wordt je daar gewoon beter van hoor, en alleen dat is wat er echt toe doet.
    Karim en Tonny gaan toch weg en pleur Tapia ook maar in de uitverkoop.
    En achterin kun je vdHeijden dan ook wegdoen.
    Met alleen maar jeugd ga je het ook niet redden…het moet een gezonde mix zijn.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 4 juli 2018 om 14:45 #7598

Ben ik het ook mee eens. En Gio is misschien niet scheutig met speelminuten voor jonkies, maar als ze goed genoeg zijn durft hij echt wel voor ze te kiezen. Bij Vente en Malacia ging het ook zo. Hij had daar ook nog voor Nelom of Kramer kunnen kiezen. Als El Bouchataoui zich laat zien op de training dan komt zijn speeltijd vanzelf wel, ook al wordt Clasie gehaald.

• Jeugdspeler
    middenveldert on: 5 juli 2018 om 09:10 #7609

Ik denk dat het voor El Bouchataoui een stuk makkelijker voetballen is met Clasie en/of Amrabat achter of naast zich, dan met Ayoub (die ook nieuw is en zich zal moeten aanpassen) of Wehrmann.
    Kan die jongen ook niet in een wat offensievere rol uit de voeten?

Verdediger on: 8 juli 2018 om 03:12 #7699

Vandaag vond ik hem leuk spelen! Ontzettend veel spelintelligentie, met een slim schot stond hij ook aan de basis van de 0-1. Verder zag ik een aantal mooie lange passes waar helaas net niets uit kwam, maar nog altijd begrijpt hij in ieder geval het spel. Deze jongen heeft potentie om door te breken, en dat is de afgelopen jaren zeldzaam voor een middenvelder.

• Basisspeler
    Jack on: 8 juli 2018 om 23:12 #7724

Ik denk dat het voor El Bouchataoui een stuk makkelijker voetballen is met Clasie en/of Amrabat achter of naast zich, dan met Ayoub (die ook nieuw is en zich zal moeten aanpassen) of Wehrmann.
    Kan die jongen ook niet in een wat offensievere rol uit de voeten?

Nee, het is een type Pirlo/Xabi Alonso. Scoort niet heel veel, wel een karrevracht aan assists. Heeft ook een betere spelhervatting dan wie dan ook bij ons in de selectie. Ik zou hem echt gebruiken als ‘deep lying playmaker’. Feyenoord heeft dat sinds Clasie eigenlijk niet meer gehad. Deze jongen kan er met zijn spel voor zorgen dat onze spitsen vaker beloond worden voor hun loopacties in de diepte en dat onze wingers vaker 1 tegen 1 komen te staan door het snel verplaatsen van het spel.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 8 juli 2018 om 23:16 #7725

De strijd tussen Burger/El Bouchataoui/Wehrmann voor een langer verblijf bij Feyenoord 1 wordt tot nu toe gewonnen door El Bouchataoui is mijn indruk. Wehrmann deed het ook best oké.

• Basisspeler
    Jack on: 8 augustus 2018 om 14:19 #8652

Ik zie nu dat hij met Onder 19 in Kroatië is voor dat toernooi. Gezien de blessures bij het eerste heel opmerkelijk.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 9 augustus 2018 om 13:27 #8691

Inmiddels is wel duidelijk geworden dat Wehrmann de onderlinge strijd toch wel heeft gewonnen. aangezien Jong Feyenoord geen wedstrijd heeft en onder 19 een heel mooi toernooi speelt in Kroatië vind ik het niet zo gek.
    Wehrmann, Burger en Kokcu zijn wel met Feyenoord 1 mee. El Bouchataoui is er kennelijk toch niet klaar voor lijkt mij, of hij doet voorlopiger in ieder geval onder voor Wehrmann en dan is het aansluiten in de rij.

Richard Dombi on: 9 augustus 2018 om 15:11 #8696

Ik vond ze niet voor elkaar onder doen, El Bouchataoui wat beter in voorwaartse passing en Wehrmann wat dynamischer in zijn spel. Deze concurrentiestrijd is gewonnen op leeftijd door Wehrmann.

Richard Dombi on: 9 augustus 2018 om 15:13 #8697

Feyenoord 019 heeft overigens het eerste duel gewonnen met 2-1. Twee keer de Mooij die scoorde op aangeven van respectievelijk Azarkan en Summerville.

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 15:06 #9782

El Bouchataoui moet elke week zijn minuten maken met zoveel mogelijk weerstand. Hij moet uitgedaagd worden en dat wil hij ook.
    In de selectie van Feyenoord heeft hij veruit de beste passtrap. Alleen het lopen begint een probleem te worden. Hij oogt wat stroef zeg maar. Daar is nog wel wat winst uit te halen!

wateringer on: 4 september 2018 om 20:11 #9786

El Bouchataoui moet elke week zijn minuten maken met zoveel mogelijk weerstand. Hij moet uitgedaagd worden en dat wil hij ook.
    In de selectie van Feyenoord heeft hij veruit de beste passtrap. Alleen het lopen begint een probleem te worden. Hij oogt wat stroef zeg maar. Daar is nog wel wat winst uit te halen!

Zijn oude ploegmaatje Simo Choukoud is vertrokken naar Cyprus hoorde ik net (zijn broertje speelt bij mijn zoon, en die vertelde het). Moest ie weg of kreeg hij een mooie aanbieding?

• Ballenjongen
    feyenoordjeugdvolgers on: 4 september 2018 om 21:35 #9788

Hij moest weg, nu een mooie kans op Cyprus!

wateringer on: 4 september 2018 om 22:01 #9791

Oke, dus daar hebben we geen verlies op geleden. Zijn broertje kan ook aardig ballen maar die gaat het sowieso niet zo ver schoppen.

• Regelmatige invaller
    Thomassio on: 4 september 2018 om 23:02 #9796

Op de positie van El Bouchataoui komt veel verantwoordelijkheid kijken. Je bent in feite de reggiseur van het elftal. Bij onze concurrenten kreeg ene Frenkie de Jong pas ook vanaf zijn 21e een basisplaats. Bij Jorrit Hendrix kwam dat ook na zijn 19e een keer. Clasie was 20. Niet heel gek dus…
    Ik vind het alleen wel heel raar dat ze Achraf niet mee laten trainen met het eerste, zoals Burger, Kokcu en Geertruida wel doen. Touré lijkt hetzelfde lot bestemd als El Bouchataoui, ze vertrokken met z’n tweeën naar Kroatie voor dat toernooi en de rest bleef.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.