Wie gaat door naar de finale?

You must be logged in to participate.
  • Winst Feyenoord
  • Gelijkspel (Feyenoord gaat door)
  • Gelijkspel (Ajax gaat door)
  • Winst Ajax

[27-02-2019 20:45] Feyenoord – ajax (halve finale KNVB Beker)

Posted In: Wedstrijden
    • Bankzitter
    Jeffrey on: 27 februari 2019 om 12:16 #11229

Feyenoord – Ajax
    Woensdag 27 februari 2019 om 20:45 uur
    Scheidsrechter: Blom
    Voor de derde keer dit seizoen alweer een Klassieker. Na het 3-0 verlies na de snelle rode kaart van St Juste en de memorabele 6-2 overwinning in de Kuip volgt nu de belangrijkste ontmoeting in de halve finale van de beker. Ik durf geen voorspelling te maken, kan alle kanten op gaan. Ik heb er in elk geval enorm veel zin in!
    Vermoedelijke opstellingen:
    opstelling feyenoord (AD.nl)
    opstelling Ajax (AD.nl)

• Talent
    linkspoot on: 27 februari 2019 om 15:31 #11231

Jorgensen in de spits zou logischer zijn, vooral ook vanwege zijn goede spel afgelopen zondag. Een beleidsfout door van Persie terug te laten keren.

• Talent
    linkspoot on: 27 februari 2019 om 15:32 #11232

Door de aanwezigheid van van Persie, komt Jorgensen te weinig aan spelen toe.

• International
    tylerdurden on: 27 februari 2019 om 18:06 #11233

Jorgensen in de spits zou logischer zijn, vooral ook vanwege zijn goede spel afgelopen zondag. Een beleidsfout door van Persie terug te laten keren.

Een fout? Van Persie is de enige reden dat er nog wat te genieten valt dit seizoen. Blij dat we hem nog hebben mogen zien schitteren. De vorige wedstrijd tegen ajax ook vergeten?
    Maar goed, ik verwacht niet veel vanavond. Want we winnen nooit 2x achter elkaar van die neuzen. En ze zijn tot het bot gemotiveerd natuurlijk. Zal wel 1-3 worden ofzo

• Lid 2e elftal
    ouparob on: 27 februari 2019 om 19:18 #11234

Wie er ook speelt, maakt mij niets uit als ze maar winnen en met minimaal 100% ervoor gaan.
    Tylerdurden hoop dat u ongelijk krijgt alhoewel ik bang ben dat vanavond de uitschakeling is en er Niets is in Rotterdam.

• Lid 2e elftal
    ouparob on: 27 februari 2019 om 22:11 #11235

Trieste avond.
    Ondanks de fout van de scheidsrechter heeft de ploeg deze nederlaag aan zichzelf te wijten met slecht en traag spel. Helaas kan het niet uit mijn mond krijgen maar de tegenstander was beter en geraffineerder.

• Bankzitter
    Jeffrey on: 27 februari 2019 om 22:46 #11236

op basis vd 2e helft is ajax zeker de terechte winnaar. Maar de discutabele 0-1 en die niet gegeven pingel speelden een grote rol.
    Zuur, maar weer een typische Klassieker :nee

• Bankzitter
    frankyboy on: 27 februari 2019 om 22:49 #11237

Ajax heeft het goed gedaan maar Feyenoord zelf heeft het ook laten liggen. Met name de ruimtes die er wel lagen werden niet benut en vaak ook niet gezien. En daarnaast waren veel spelers te slordig vandaag. Er was weinig balvastheid en veel onnauwkeurige passes. Desondanks dat kon ajax niet veel creeeren totdat Feyenoord de doelpunten veel te makkelijk slikte uit dode spelmomenten.
    Ajax was veel beter en bij Feyenoord haalde teveel spelers het niveau niet. Dan is dit het resultaat.

• International
    tylerdurden on: 27 februari 2019 om 23:10 #11238

op basis vd 2e helft is ajax zeker de terechte winnaar. Maar de discutabele 0-1 en die niet gegeven pingel speelden een grote rol.
    Zuur, maar weer een typische Klassieker :nee

Feyenoord speelde zeker niet goed, teveel spelers onder hun niveau. Desondanks een redelijke 1e helft waar je eigenlijk op voorsprong moet staan, die bal van Larson had er in gemoeten. Ajax heeft geen een kans gehad de 1e helft. En dan zo een kutgoal tegen uit een onterecht corner, tja.
    En als je dan met goede moed de rust uitkomt is dat binnen een paar minuten voorbij door weer een corner, en heeel heeel slecht verdedigd door iedereen bij Feyenoord. Ja dan is het een verloren zaak natuurlijk. Ajax speelde de wedstrijd zo rustig uit, Feyenoord kon niets meer. Maar zo goed speelde ajax ook weer niet en het is jammer dat je niet met 0-0 gaat rusten, dan had ik het nog wel eens willen zien.

• Basisspeler
    Jack on: 27 februari 2019 om 23:22 #11239

Tja, die gasten laten zich niet twee keer zo piepelen. Op vrijwel elke positie staat ook nog eens een betere speler daar.
    Kijk nou eens vijf minuten naar deze verdediging:
    St Juste – Martina – Van der Heijden – Verdonk
    Dat zegt toch genoeg? Ik ben normaal vrij optimistisch, maar deze zag zelfs m’n meest blinde supportersvezel van ver aan komen.
    Het is gewoon een passend vervolg op een zeer treurige 21 maanden sinds het kampioenschap. Minder geld in het laatje, minder kapitaal op het veld, minder kwaliteit op het veld, minder optimisme rond te club, mindere prestaties; op elk gebied hebben we klappen gehad. Het feit dat ik daar voorlopig geen verandering in zie komen, maakt mij veel verdrietiger dan een traditionele nederlaag, inclusief frustrerend wedstrijdverloop en arbitrale mispeer, tegen de neuzen.
    MARTIN OPROTTEN!

• International
    tylerdurden on: 27 februari 2019 om 23:34 #11240

Tja, die gasten laten zich niet twee keer zo piepelen. Op vrijwel elke positie staat ook nog eens een betere speler daar.
    Kijk nou eens vijf minuten naar deze verdediging:
    St Juste – Martina – Van der Heijden – Verdonk
    Dat zegt toch genoeg? Ik ben normaal vrij optimistisch, maar deze zag zelfs m’n meest blinde supportersvezel van ver aan komen.
    Het is gewoon een passend vervolg op een zeer treurige 21 maanden sinds het kampioenschap. Minder geld in het laatje, minder kapitaal op het veld, minder kwaliteit op het veld, minder optimisme rond te club, mindere prestaties; op elk gebied hebben we klappen gehad. Het feit dat ik daar voorlopig geen verandering in zie komen, maakt mij veel verdrietiger dan een traditionele nederlaag, inclusief frustrerend wedstrijdverloop en arbitrale mispeer, tegen de neuzen.
    MARTIN OPROTTEN!

Wel eens dat wel matige kwaliteit hebben. De defensie is een schrikbarend voorbeeld hiervan.
    Maar zelf met dit elftal en met spelers die vandaag ook niet op hun best waren hadden we best kans de 1e helft.
    Maar dat er iets grondig moet veranderen is wel duidelijk. Helaas zie ik geen 8 nieuwe spelers komen die ook een versterking zijn deze zomer

• Bankzitter
    frankyboy on: 27 februari 2019 om 23:37 #11241

Jordy Clasie zat overduidelijk stuk over deze wedstrijd maar hij is wel een van de weinigen bij Feyenoord. Gio duidelijk niet, Robin ook niet, publiek ook niet echt.
    Maar het klopt wel wat Jack zegt. Het verschil in kwaliteit tussen beide ploegen is exact de uitslag al was dat verschil binnen het spelbeeld minder groot. Maar vd Heijden kan echt niet meer op dit niveau. Ons linksbackje durft niet eens te voetballen en Toornstra had zijn dag niet. Het had gekund maar dan had iedereen top moeten zijn en dat waren ze vandaag bij lange na niet.
    Met terugwerkende kracht hadden we beter dik van PSV kunnen verliezen. Dan waren de ogen geopend en zou de impact van deze wedstrijd veel groter zijn geweest. Nu kabbelen we naar het slot en gebeurd er uiteindelijk weer niks.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  frankyboy.
    • Basisspeler
    Jack on: 27 februari 2019 om 23:50 #11243

Klopt, de impasse moet doorbroken worden.
    Iedereen met een klein beetje inzicht in sportpsychologie, weet dat die derde plek nu een hels karwei wordt. Niemand heeft echt zin in die strijd, ook al is het heel belangrijk voor de club om Europees voetbal af te dwingen volgend seizoen. Niemand zal ook verbaast zijn als Gio voor het einde van het seizoen opstapt als bovenstaande uitkomt en de geest daadwerkelijk uit de fles is.
    Geertruida kunnen we ook wel afschrijven. Moet zeggen dat ik hem ook geen bijzondere centrale verdediger vind, maar als de club zich genoodzaakt voelt om iemand van het niveau Martina te halen… Ouch.

• Bankzitter
    frankyboy on: 28 februari 2019 om 10:23 #11244

Al worden we wel derde er is voor komend seizoen alvast sprake voor een zeer beperkt perspectief door het gevoerde beleid. Er staat geen kapitaal op de bank en er staat geen kapitaal op het veld. Je zult dus grotendeels moeten voortborduren op wat er nu staat. De nieuw aan te stellen is door het geklootzaak met Dick Advocaat op voorhand al besmet. En de verhoudingen met de achterban zijn tot een nulpunt gedaald waarbij na gisteren alweer overduidelijk blijkt dat het een gevecht is die je niet gaat winnen en veel beter de samenwerking op kunt zoeken en de relatie te normaliseren.
    Volgens mij is wat ik zeg niet gezocht of overdreven, dit is de oogst van het beleid van een club die haar kop in het zand heeft gestoken voor de terechte kritiek die het kreeg op het beleid en zich blindstaarde op een paar behaalde prijzen.

• Vedette
    aliendwurf on: 1 maart 2019 om 00:56 #11245

Ik snap dus echt niet waarom je je beste verdediger op de bank laat zitten. Al het gevaar kwam over hun rechterkant.
    Als je dan toch al zo’n dramatisch centrum hebt zet dan Haps er naast…dan lijkt t nog ergens op.
    Die Verdonk kan er geen kut van.
    Moet wel zeggen dat Clasie me de laatste potten 100% meevalt…dat had ik dus niet meer verwacht.
    De eerste helft was wat mij betreft prima en boven verwachting…al zag je ze na 30 minuten wel steeds meer achteruit lopen en met minder overtuiging druk zetten en vooruit spelen.
    Het is bij ons mentaal nog erger gesteld dan met de technische kwaliteiten…ik geloof ook best dat ze op de training een hoog niveau halen…lekker zonder druk een beetje ballen zal vast geen enkel probleem zijn.
    Maar owee als er een tegenslag is of er gaan wat dingen achter elkaar fout.
    Laat ze daar ook maar eens op gaan scouten…op intelligentie en mentale weerbaarheid.

• Geselecteerd voor Oranje
    Richard Dombi on: 1 maart 2019 om 12:45 #11249

Te beginnen in de organisatie van Feyenoord.

• Talent
    linkspoot on: 1 maart 2019 om 14:27 #11250

Door van Persie op zo,n voetstuk te plaatsen, maak je de rest van het team wel erg klein, wat niet terecht is. Feyenoord speelde woensdag zeker niet slecht.Ook bij een 0-3 achterstand gaven ze niet op en probeerden ze nog wat. St. Juste was een van de beste spelers en ook Verdonk en van der Heyden speelden prima. Martina onopvallend. Dus de kritiek op de verdediging is niet te begrijpen. Wel wordt er een fout gemaakt bij de 0-1. Het moet beter georganiseerd worden. Iemand met lengte moet de Ligt afdekken. De Ligt stond ongedekt. Dat mag natuurlijk niet. Verder mag GvB wel wat creatiever wisselen. Verdonk die goed in de wedstrijd zat werd gewisseld en Berghuis, die helemaal niet goed in de wedstrijd zat, mocht blijven staan. Nieuwkoop voor Berghuis had gekund. Hij heeft snelheid en een voorzet.

• Vedette
    aliendwurf on: 1 maart 2019 om 14:58 #11251

Jij hebt echt klem gezeten he?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.